Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The man drinks water."

Çeviri:Adam su içer.

0
4 yıl önce

47 Yorum


ahinGke

Drinks anlayamadım gitti yardım

10
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

genis zamanda 3.tekil sahis icin fiile s gelir https://www.duolingo.com/comment/1430000

13
Cevap ver4 yıl önce

BilgenSaro

Drinks içmek water su demek yani su içmek

1
Cevap ver2 yıl önce

esmanurcak1

drink içmek demek

0
Cevap ver1 yıl önce

leylamatar

Drink ic demek s takisi gelince icmek oluyor

0
Cevap ver8 ay önce

Muhammednl4

Bi tane deftere yaz her çiktiginda yaz ögrenirsin

0
Cevap ver8 ay önce

Murat453

niye

0
Cevap ver8 ay önce

MetinBALTA3

Bende bilmiyorum

0
Cevap ver8 ay önce

betul_asli

man drinks water olmuyomu ya -_-

7
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

Somut-sayılabilir-tekil bir ismin öncesinde muhakkak a/an/the/this/my/your vs. bir niteleyici sözcük geliyor.

Mesela
Türkçede "Adam su içer." diyebiliyoruz.
Oysa İngilizce'de "Man drinks water." YANLIŞ

Bunun yerine,

● Belli bir adamdan bahsediyorssak, yani konuştuğumuz kişi hangi adamı kastettiğimizi biliyorsa:

The man drinks water.
(= Adam su içer.)

● İlk kez olarak bahsi geçen, henüz kimliği belirtilmemiş olan bir adamdan bahsederken:

A man drinks water.
(= Bir adam su içer.)

● Genelleme yapıyor, genel olarak adamlardan söz ediyorsak:

Men (çoğul) drink water.
(= Adamlar su içer.)

2
Cevap ver9 ay önce

CansuToplus

Adam su içti niye olmuyo??

7
Cevap ver3 yıl önce

lara396321

O geçmiş zamana giriyor
O zaman "drunk" olurdu. Simdi bahsedilen genis zaman he she it de genis zamanda es takisi alir fiil drink ve genis zamanda 3. Tekil şahıstan bahsettigimiz icin drinks oluyor. Ayni şey gecmis zamanda drink drunk simdiki zamanda ^ing^ takisi gelip drinking oluyor.

1
Cevap ver1 yıl önce

LYAS151125

Teşekkürler laracım

1
Cevap ver9 ay önce

LYAS151125

Saol canım

0
Cevap ver9 ay önce

mermak223

Ben suyu dedim olmadi ne fark ediyor puanim gitti;-)

5
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

Adam suyu içer" dediğimizde belli bir suyu kastetmiş oluruz. (Örneğin önünde bardağın içindeki su veya buzdolabındaki su.) Karşımızdaki kişi hangi suyu kastettiğimizi biliyorsa "suYU" yani "THE water" deriz.

"Adam su içer."
(= The man drinks water.)

"Adam suyu içer."
(= The man drinks the water.)

2
Cevap ver9 ay önce

helinabiri

adam su içer dediğimde suyu çıkıyo suyu dediğimde su çıkıyo ya ne saçma bişi

2
Cevap ver4 yıl önce

AlperVar

Başında "the" varsa "suyu" yaz.

8
Cevap ver4 yıl önce

yusuf586179

Tamam

0
Cevap ver9 ay önce

onraloglu

The women drinks the water da waterın başına the koymak zorunluyken bu cümlede koydum diye yanlış dedi?

2
Cevap ver4 yıl önce

bmavio

"The" ifadesiyle belirli bir adamdan bahsedilmiş, yani o adam diye başlamalı cümle fakat burada hatalı kabul ediyor...

2
Cevap ver3 yıl önce

muhammetCLK123

adam su içiyor olmazmı orası ?

2
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

"Adam su içiyor." şimdiki zamanda. (Şu anda içiyor)
>(= The man is drinking water.)

"Adam su içer." geniş zamanda. (Her zaman/bazen vs. içer.)
>(= The man drinks water.)

0
Cevap ver9 ay önce

cengiz0133

s gelmesiz lazım

2
Cevap ver2 yıl önce

Yunus.Yaman

Hani he she it lere s takısı gelir di. Burda onlardan hiçbiri yok

2
Cevap ver1 yıl önce

ELIF986107

Man=he olarak kabul edilir Mesela women da women=she olarak kabul edilir

1
Cevap ver1 yıl önce

Yamur756845

Adam bir su içer dedim kabul etmedi

2
Cevap ver1 yıl önce

ELIF986107

İngilizcesini okuyacaksın

0
Cevap ver1 yıl önce

galata05

She, he, it bunlardan sonra bir fiil gelirse s takısı alıyorsa bir adamdan bahsederken adam su içer cümlesinde nasıl s takısı alıyor The man drinks water.

1
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

Özne yalnızca "he/she/it" değil, bunlara karşılık gelen bir isim de olabilir. (Yani 3. tekil şahıs olması asıl mesele.)

I drink.
You drink.
"He drinkS." (veya "The man drinkS".)
She drinkS. (veya "The woman drinkS.")
It drinkS. (veya "The dog drinkS.".)
We drink.
You drink.
They drink. (veya "The man and the woman drink.")

0
Cevap ver9 ay önce