Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The man drinks water."

Çeviri:Adam su içer.

4 yıl önce

49 Yorum


ahinGke

Drinks anlayamadım gitti yardım

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

genis zamanda 3.tekil sahis icin fiile s gelir https://www.duolingo.com/comment/1430000

4 yıl önce

BilgenSaro

Drinks içmek water su demek yani su içmek

2 yıl önce

esmanurcak1

drink içmek demek

1 yıl önce

leylamatar

Drink ic demek s takisi gelince icmek oluyor

10 ay önce

Muhammednl4

Bi tane deftere yaz her çiktiginda yaz ögrenirsin

11 ay önce

Murat453

niye

10 ay önce

MetinBALTA3

Bende bilmiyorum

10 ay önce

betul_asli

man drinks water olmuyomu ya -_-

4 yıl önce

incikin_
incikin_

Somut-sayılabilir-tekil bir ismin öncesinde muhakkak a/an/the/this/my/your vs. bir niteleyici sözcük geliyor.

Mesela
Türkçede "Adam su içer." diyebiliyoruz.
Oysa İngilizce'de "Man drinks water." YANLIŞ

Bunun yerine,

● Belli bir adamdan bahsediyorssak, yani konuştuğumuz kişi hangi adamı kastettiğimizi biliyorsa:

The man drinks water.
(= Adam su içer.)

● İlk kez olarak bahsi geçen, henüz kimliği belirtilmemiş olan bir adamdan bahsederken:

A man drinks water.
(= Bir adam su içer.)

● Genelleme yapıyor, genel olarak adamlardan söz ediyorsak:

Men (çoğul) drink water.
(= Adamlar su içer.)

11 ay önce

CansuToplus

Adam su içti niye olmuyo??

3 yıl önce

lara396321

O geçmiş zamana giriyor
O zaman "drunk" olurdu. Simdi bahsedilen genis zaman he she it de genis zamanda es takisi alir fiil drink ve genis zamanda 3. Tekil şahıstan bahsettigimiz icin drinks oluyor. Ayni şey gecmis zamanda drink drunk simdiki zamanda ^ing^ takisi gelip drinking oluyor.

1 yıl önce

LYAS151125

Teşekkürler laracım

11 ay önce

LYAS151125

Saol canım

11 ay önce

mermak223

Ben suyu dedim olmadi ne fark ediyor puanim gitti;-)

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Adam suyu içer" dediğimizde belli bir suyu kastetmiş oluruz. (Örneğin önünde bardağın içindeki su veya buzdolabındaki su.) Karşımızdaki kişi hangi suyu kastettiğimizi biliyorsa "suYU" yani "THE water" deriz.

"Adam su içer."
(= The man drinks water.)

"Adam suyu içer."
(= The man drinks the water.)

11 ay önce

helinabiri

adam su içer dediğimde suyu çıkıyo suyu dediğimde su çıkıyo ya ne saçma bişi

4 yıl önce

AlperVar

Başında "the" varsa "suyu" yaz.

4 yıl önce

yusuf586179

Tamam

11 ay önce

onraloglu

The women drinks the water da waterın başına the koymak zorunluyken bu cümlede koydum diye yanlış dedi?

4 yıl önce

bmavio

"The" ifadesiyle belirli bir adamdan bahsedilmiş, yani o adam diye başlamalı cümle fakat burada hatalı kabul ediyor...

3 yıl önce

muhammetCLK123

adam su içiyor olmazmı orası ?

4 yıl önce

incikin_
incikin_

"Adam su içiyor." şimdiki zamanda. (Şu anda içiyor)
>(= The man is drinking water.)

"Adam su içer." geniş zamanda. (Her zaman/bazen vs. içer.)
>(= The man drinks water.)

11 ay önce

cengiz0133

s gelmesiz lazım

2 yıl önce

Yunus.Yaman

Hani he she it lere s takısı gelir di. Burda onlardan hiçbiri yok

1 yıl önce

ELIF986107

Man=he olarak kabul edilir Mesela women da women=she olarak kabul edilir

1 yıl önce

Yamur756845

Adam bir su içer dedim kabul etmedi

1 yıl önce

ELIF986107

İngilizcesini okuyacaksın

1 yıl önce

galata05

She, he, it bunlardan sonra bir fiil gelirse s takısı alıyorsa bir adamdan bahsederken adam su içer cümlesinde nasıl s takısı alıyor The man drinks water.

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Özne yalnızca "he/she/it" değil, bunlara karşılık gelen bir isim de olabilir. (Yani 3. tekil şahıs olması asıl mesele.)

I drink.
You drink.
"He drinkS." (veya "The man drinkS".)
She drinkS. (veya "The woman drinkS.")
It drinkS. (veya "The dog drinkS.".)
We drink.
You drink.
They drink. (veya "The man and the woman drink.")

11 ay önce

Ashley_CC

adam suyu içer le adam su içer in ne farkı var

1 yıl önce

Ardacik

men drinks the water=adam suyu içer(kahraman su),

men drinks water=adam su içer(kahraman yok,alalade bi olay)

Varsayalım bi hikaye okuyoruz cadı suyun içine zehir kattıysa "the water" oluyor tırnak için de katmadiysa sadece su verdiyse water oluyor.the burda vurgu.

4 ay önce

IdealIdeal

O adam su içer

1 yıl önce

incikin_
incikin_

"O adam su içer." dediğimizde çevirisi
(= That man drinks water.)

11 ay önce

EmreKaan828996

İcer

1 yıl önce

mina_ktl

Ama neden drinkS?

1 yıl önce

IbrahimKac2

"The" kelimesi "o" demek degil mi? Neden" o adam "olmuyor.

11 ay önce

yusuf586179

Selamın aleyküm

11 ay önce

nigar83962

(҂-̀_-́)

11 ay önce

SerkanKaya375766

Men değil man

10 ay önce

DarazQ

Can benim guruba katıl ben 100 akıncıyım

10 ay önce

SeferBerha1

siz onu bunu bırakın yurtdışında temel ihtiyaçlarınızı giderecek kadar İngilizce öğrenseniz yetiyor gerisini zaten orda konuşa konuşa ogreniyosunuz

9 ay önce

MuhammetTe169534

İnsan su icer die cikiyor. Ama man cocuk oglan anlamina geliyor. Cocuk su icer yaziyorum cikmiyo mk

5 ay önce

Vurucu6

Adam suyu içti olarakta bir tercih olması lazım

4 ay önce

HasanBatuh14

Adam su içer. Diyorum ama dogru gozukmuyor diyor ne simdi bu

1 ay önce

Halilbrahi823625

Adam suyu içer niye olmaz?

1 ay önce