1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The man drinks water."

"The man drinks water."

Çeviri:Adam su içer.

February 10, 2014

47 Yorum


ahinGke

Drinks anlayamadım gitti yardım


Selcen_Ozturk

genis zamanda 3.tekil sahis icin fiile s gelir https://www.duolingo.com/comment/1430000


BilgenSaro

Drinks içmek water su demek yani su içmek


esmanurcak1

drink içmek demek


Muhammednl4

Bi tane deftere yaz her çiktiginda yaz ögrenirsin


CansuToplus

Adam su içti niye olmuyo??


lara396321

O geçmiş zamana giriyor
O zaman "drunk" olurdu. Simdi bahsedilen genis zaman he she it de genis zamanda es takisi alir fiil drink ve genis zamanda 3. Tekil şahıstan bahsettigimiz icin drinks oluyor. Ayni şey gecmis zamanda drink drunk simdiki zamanda ^ing^ takisi gelip drinking oluyor.


betul_asli

man drinks water olmuyomu ya -_-


incikin_

Somut-sayılabilir-tekil bir ismin öncesinde muhakkak a/an/the/this/my/your vs. bir niteleyici sözcük geliyor.

Mesela
Türkçede "Adam su içer." diyebiliyoruz.
Oysa İngilizce'de "Man drinks water." YANLIŞ

Bunun yerine,

● Belli bir adamdan bahsediyorssak, yani konuştuğumuz kişi hangi adamı kastettiğimizi biliyorsa:

The man drinks water.
(= Adam su içer.)

● İlk kez olarak bahsi geçen, henüz kimliği belirtilmemiş olan bir adamdan bahsederken:

A man drinks water.
(= Bir adam su içer.)

● Genelleme yapıyor, genel olarak adamlardan söz ediyorsak:

Men (çoğul) drink water.
(= Adamlar su içer.)


mermak223

Ben suyu dedim olmadi ne fark ediyor puanim gitti;-)


incikin_

Adam suyu içer" dediğimizde belli bir suyu kastetmiş oluruz. (Örneğin önünde bardağın içindeki su veya buzdolabındaki su.) Karşımızdaki kişi hangi suyu kastettiğimizi biliyorsa "suYU" yani "THE water" deriz.

"Adam su içer."
(= The man drinks water.)

"Adam suyu içer."
(= The man drinks the water.)


onraloglu

The women drinks the water da waterın başına the koymak zorunluyken bu cümlede koydum diye yanlış dedi?


bmavio

"The" ifadesiyle belirli bir adamdan bahsedilmiş, yani o adam diye başlamalı cümle fakat burada hatalı kabul ediyor...


muhammetCLK123

adam su içiyor olmazmı orası ?


incikin_

"Adam su içiyor." şimdiki zamanda. (Şu anda içiyor)
>(= The man is drinking water.)

"Adam su içer." geniş zamanda. (Her zaman/bazen vs. içer.)
>(= The man drinks water.)


Yunus.Yaman

Hani he she it lere s takısı gelir di. Burda onlardan hiçbiri yok


Yamur756845

Adam bir su içer dedim kabul etmedi


helinabiri

adam su içer dediğimde suyu çıkıyo suyu dediğimde su çıkıyo ya ne saçma bişi


AlperVar

Başında "the" varsa "suyu" yaz.


galata05

She, he, it bunlardan sonra bir fiil gelirse s takısı alıyorsa bir adamdan bahsederken adam su içer cümlesinde nasıl s takısı alıyor The man drinks water.


Daisyy_CC

adam suyu içer le adam su içer in ne farkı var


mina_ktl

Ama neden drinkS?


IbrahimKac2

"The" kelimesi "o" demek degil mi? Neden" o adam "olmuyor.


DarazQ

Can benim guruba katıl ben 100 akıncıyım


SeferBerha1

siz onu bunu bırakın yurtdışında temel ihtiyaçlarınızı giderecek kadar İngilizce öğrenseniz yetiyor gerisini zaten orda konuşa konuşa ogreniyosunuz


MuhammetTe169534

İnsan su icer die cikiyor. Ama man cocuk oglan anlamina geliyor. Cocuk su icer yaziyorum cikmiyo mk


Vurucu6

Adam suyu içti olarakta bir tercih olması lazım


hsnbthnglkkr

Adam su içer. Diyorum ama dogru gozukmuyor diyor ne simdi bu


Halilbrahi823625

Adam suyu içer niye olmaz?


Yaso159481

Yerlerini yanliş yazmışım


mustafa222173

The neden kullanıyoruz soylermisiniz


MuhammetNe695761

Ben 12 yaşındayım amcamın telefonunu kullanıyorum


BerraGlem

Suyu yazınca niye kabul etmiyor ki??


Banu142131

Adam su icer seklinde cevrilmesini anliyorum.ama ben, o adam su icer yazmis bulundum ve yanlis dedi. The oldugu icin 'o' adam demistim. Basinda 'o' olup olmamasi farketmez diye dusunmustum.neden farkediyor?


rmeysa690963

s ve the neden geliyo


kahraman561329

Water onune niye bu sefer the gelmedi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.