A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A tanár elengedte."

Fordítás:The teacher let him go.

4 éve

13 hozzászólás


Hetye

"the teacher let her go" sz miért nem jó?!

4 éve

csilla69

the teacher let - ez így jó? the teacher lets - ez így nem jó? Ezt én most nem értem, ha valaki tudna segíteni, megköszönném.

4 éve

Sz_Andi

Ez Past Simple, a "let" rendhagyó ige, a múlt ideje szintén "let". Ekkor pedig nem használjuk az -s végződést egyes szám harmadik személyben.

4 éve

csilla69

köszönöm a segítséged

4 éve

benkoati

Én is köszönöm..Tök egyszerű de mégsem jutott el az agyamig..

4 éve

Ofelsege

az a kérdésben nem volt hogy menni csak hogy elengedte akkor miért kell a -go ?

4 éve

csilla69

ez ismételten egy olyan mondat, amit ha szó szerint fordítasz akkor - a tanár engedi őt menni-. Mivel a " let" jelentése "enged" ezért kell hozzá a go, és így lesz elenged pl let go- elenged, let him go - elengedi őt , let out - ki enged let him out - kiengedi őt , let in - beenged stb

4 éve

Ofelsege

Értem hogy angolról fordítod akkor let him go - el engedte menni-ezt így használjuk de itt magyarról kellett fordítani és a példamondatban nem volt részletezve hogy menni vagy aludni vagy játszani vagy bármit csinálni engedte e el ezért kérdeztem hogy miért go.

4 éve

csilla69

Mi volt pontosan a magyar mondat, amit le kellett angolra fordítani? Ha a magyar mondat az volt , hogy - a tanár elengedte- akkor -the teacher let her/him go-, ha csak annyit írsz, hogy - the teacher let her /him- akkor az csupán -a tanár engedte őt -.pl aludni- to sleep, játszani- to play stb

4 éve

Panni21
Panni21

A "let" végére hogyhogy nem kell -s ragozás?

2 éve

eminens2

Múlt időben nem kap -s- ragot. 2018.07.18.

2 hónapja

metsalle

let him leave -t nem engedte

2 éve

csilla0101

szerintem a leave nem azt jelenti, hogy elengedte

2 éve