1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A tanár elengedte."

"A tanár elengedte."

Fordítás:The teacher let him go.

February 10, 2014

13 hozzászólás


Hetye

"the teacher let her go" sz miért nem jó?!


Ofelsege

az a kérdésben nem volt hogy menni csak hogy elengedte akkor miért kell a -go ?


csilla69

ez ismételten egy olyan mondat, amit ha szó szerint fordítasz akkor - a tanár engedi őt menni-. Mivel a " let" jelentése "enged" ezért kell hozzá a go, és így lesz elenged pl let go- elenged, let him go - elengedi őt , let out - ki enged let him out - kiengedi őt , let in - beenged stb


Ofelsege

Értem hogy angolról fordítod akkor let him go - el engedte menni-ezt így használjuk de itt magyarról kellett fordítani és a példamondatban nem volt részletezve hogy menni vagy aludni vagy játszani vagy bármit csinálni engedte e el ezért kérdeztem hogy miért go.


csilla69

Mi volt pontosan a magyar mondat, amit le kellett angolra fordítani? Ha a magyar mondat az volt , hogy - a tanár elengedte- akkor -the teacher let her/him go-, ha csak annyit írsz, hogy - the teacher let her /him- akkor az csupán -a tanár engedte őt -.pl aludni- to sleep, játszani- to play stb


csilla69

the teacher let - ez így jó? the teacher lets - ez így nem jó? Ezt én most nem értem, ha valaki tudna segíteni, megköszönném.


Sz_Andi

Ez Past Simple, a "let" rendhagyó ige, a múlt ideje szintén "let". Ekkor pedig nem használjuk az -s végződést egyes szám harmadik személyben.


csilla69

köszönöm a segítséged


benkoati

Én is köszönöm..Tök egyszerű de mégsem jutott el az agyamig..


Panni21

A "let" végére hogyhogy nem kell -s ragozás?


eminens2

Múlt időben nem kap -s- ragot. 2018.07.18.


metsalle

let him leave -t nem engedte


csilla0101

szerintem a leave nem azt jelenti, hogy elengedte

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.