1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kediler hayvandır."

"Kediler hayvandır."

Çeviri:Cats are animals.

February 10, 2014

107 Yorum


cetin_cihan

burada animals yerine animal yazdığımız zaman yanlış diyor. animal ın sonundaki "s" takısının görevi nedir aceba tam olarak?


ebrudelrey

aynen bende de öyle oldu


Selcen_Ozturk

İngilizcede özne çoğulsa (isimden yapılmış) yüklem de çoğul olur. Türkçede özne insan değilse yüklem tekil olur. fark bu


hknzngn

Peki the yı kafanıza göre neden kullanıyorsunuz burda cats var başka bir soruda the elephants diye sormuş cats de the neden yok amaç the ekleyelim ve can kaybedelim değil mi


Lena716559

The yı eki aliyor mesela ayıYI gibi


Su568

Ayn haklısın


Lostark_Bard

the cats is animal. neden olmuyor ?


Nesibe28273

Cats diyosun s takisi cogunluk oldugu icin are kullanman lazimdi is degil


AzmiYasan282926

Aynen is yerine are kullandım. Hayvan genel bir tanımdır. Kediler hayvanlardır olmaz. S ekine gerek yoktur


oneday295165

Evet neden olmuyor


SelmaGzel2

Bende de öyle oldu


Bengisu33522

Yukarida kelimeye tıklayınca iki öneri sunuyor are animals ve is an animal diye ama is an animal i kabul etmiyor cok sacma


Asli071098

Ozne cogulsa yuklem de cogul oluyor dediniz ama once ki ornekte " KIZLAR SANDVİÇ YERLER " "THE GİRLS EAT SANDWİCHES" olarak cevrildi. Neden eats olmadi


sevval.gok

Tesekkurler cok yardimci oldunuz .. Sagol:-) :-)


resulcaylak

kusura bakmayin ingilizceyi bilmiyorum ama programi yukledim nende heves basladi are anlamadim kediler hayvandir are eklemedim yanlis dedi


Selcen_Ozturk

Türkcenin aksine Ingilizcede bütün cümlelerde fiil olmak zorundadir. Gercek bir fiil olmayan cümlelerde (yemek icmek kosmak gibi), am/is/are kullanilir, -dir eki olarak düsünebilirsiniz. surada da biraz aciklama var https://www.duolingo.com/comment/4180961


Selcen_Ozturk

fiil varsa kullanılmaz, fiilin yanına gelmez. isim/sıfat cümlelerinde kullanılmak zorunda zaten yukarıda da bu yazıyor


Vedat886329

Are yerine is gelmesi gerekmiyor mu


MustafaErmu

Paylaştığın bağlantıda "geniş zamanda asla am/is/are kullanılmaz" diyor. Fakat "Cats are animals" geniş zamanlı bir cümle değil mi?


nurullahh44

Are olmasi lazim You are human ( sen insansin) ait olma takisi Are


Tuna.....nar

Aynen am/ is /are


f.nur17

Çok biliyorsun sn


f.nur17

Çok biliyorsun sen


mineksee1

Ozne insan degil zaten kedi. Bu durumda tekil olmasi gerekmez mi yani -s takisinin olmamasi gerekir


Selcen_Ozturk

Yazdigimi tekrar okuyun Ingilizce ve Turkce kurallarini karitsitrmissiniz


Esmanur742283

Sen bayagi ingilizce biliyosn dimi


Esmanur742283

Verdigin bilgiler cok isime yaradi


resulcanak

S takisi isimleri ingilizcede cogul yapar


CanerAzakl

İsimlerin sonuna gelen "s" "es" "oes" "ves" çoğul yapar ismi örnek car=araba cars=arabalar ingilizcede özne çoğulsa genelde nesne de çoğul olur


Semanur916353

Bende anlamadım neden yanlış diyor


MonaLisa911231

Animal "hayvan" demektir. Sonuna ''s'' takısı gelince "hayvanlar" demek oluyor. Yani burada "Cats are animals" dersek, "Kediler hayvanlardır" demiş oluruz.


Eslem195044

S çoğul ekidir kediler dediği için galiba öyle dedi bende tam bilmiyorum aslında 'cats' yazınca yeterli olması gerek ama


Eslem195044

Önceden 'The cats animals' yazınca doğru diyordu yine öyle yaptım yanlış dedi bu benim mi hatam


ottomanmc

Bak animals oldugu zaman cogul olur animal tek hayvan animals hayvanlar


Yldzeker

s nin görevi ler lardır


SlaYILDIRI

Sadece bir kediden degil genel olarak kedi ,ler, den bahsediyoruz cunku


Gamze777194

bende öyle yaptım yanlış oldu


CeydaKarcM

Mesela şöyle kediler hayvan animal yazarsan kediler hayvandır animal yazarsan tek hayvandan bahsediyo ben 11 yaşındayım bütün ingilizce kelimeleri biliyom


ZehRa748357

Neden The cats değil de cats ile başlıyor?


Alperen583394

Belli olan şeylerden bahsedildiği zaman "The" gelir. Burada bazı belli kedilerden değil bütün kedilerden bahsediyor.


Emir628611

Neden the cats are animals değil


Dilara395265

The koysak bi dert koymasak bi dert


MisterFisterr

Souda kediler hayvamdır yazıyor normal olarak animal diyoruz yanlıs diyor kediler hayvanlardır dese animals deriz anlayamadım :P


[aktif olmayan kullanıcı]

    The cats are animals. neden olmuyor?


funda696910

    The cats diye yazdim yanlis dedi. Neden sadece cats. The niye kullanilmiyor acaba


alperheos

    THE NERDE KULLANILIYO YETER ARTIK ❤❤ YETER KALDIRIYORUM UYGULAMAYI


x4sli

    kesinlikle ❤❤ cıldırcam


FatmaBakr17

    The cats neden olmuyor


gezgor423552

    Tam guzel gidiyordum bu cogullar kafami cok karistirdi.Sizlerinde oyleyse o kadar sikinti yapmayin arkadaslar. Sonuçta ingiliz bir insan Turkceyi nasil guzel konusamiyorsa bizimde konusamamamiz normal. Onlarin ki bize sevimli geliyor birakin bazen bizde yanlis yapalim,kendimi ifade edebilecegm kadar da ogrensem kafi tabi anlamaya ve en güzelini ogrenmeye devam.


ulayce

    He she it de is kullanilmiyormu kedi it grubuna giriyor are nerden ckti?


Selcen_Ozturk

    kediLER oldugu icin cogul yani they gibi dusunmelisiniz


papi8383

    Neden the kullanmadik


Mehmetkten2

    Selcen senin bu tartismalari kilitlemen amac ne bi kere cevap ver


Tuana596016

    Uzaylı değiller miydi ya


pelincenik1

    The cats are animal yazdım yanlış dedi ama aynı şey biri bana bunu açıklayabilir mi


PetekCl

    S takısı kelimeyi çocul yapar mesela;

    Pencıl = kalem Pencıls = kalemler


EmrahKiraz1

    Cats de ki s takısı özneyi çoğul yapar arkadaşlar. Yani kediler olur. Cats' buradaki kesme işareti aitlik bildirir. Çoğula aitlik, yani kedilerin. Cats' world-kedilerin dünyası. gibi.. Cat's ise tekil bir kediye aitlik bildirir. THe Cat's world. Kedinin dünyası. Cats çoğul olduğu için yardımcı fiil olarak are kullanılır. Burada cümlenin yüklemi olmadığından, cats animals yazmak 'kediler hayvan' anlamına gelirdi. Are 'dır' tamlamasını kazandırır. Cats are animals - kediler hayvandır. The kullanılmamasının nedeni ise, the genellikle bildiğimiz birşeyden bahsederken kullanılır, epey geniş bir konu bu. Buradaki kedileri bilmiyoruz, yani genel bir bilgi olduğundan çıkarım yaparak the koymuyoruz. Dünyanın herhangi bir yerindeki kedilerde bu tanıma dahil. Bilmediğimiz kediler olduğu için the gelmez başına. Özne çoğul olduğu için de, 'animals' da s takısı alır.


onurbayramoglu5

    bir yüklem is oluş hareket bildirmek zorunda degil sizin bahsettiginiz şey fiil.


buraqx

    are ne anlama geliyordu


Selcen_Ozturk
    • I am
    • he/she/it/3. tekil bir şahıs is
    • we/you/they/3. çoğul bir şahıs are

    kediler 3. çoğul şahıs

    cümlede bir is oluş hareket yoksa yani yüklem sıfat ya da buradaki gibi bir isimse (hayvan) cümleye am/is/are dan uygun olanı eklemen gerekir


Yldzeker

    bencede yani anlamsız


yagmur925278

    Sinir bozucu bir harf unuttum kabul etmedi of


terstendenazan

    Sen daha hayvansin fatih(!)


HakanBilgi12

    fark sırf şu s takısı ise kabul olmuyorsa türkçede de o şekilde yazında ona göre yazalım en ufak hatalardan başa atıyor


su.2007

    the eki tekillerde mi kullanılır çoğullarda mi ornegin bu durumda


ZeynettinDenkER

    cats and animal yazmısım :)


beyzasahinqk

    Are yi nerelerde kullanıyoruz


seril

    Selcan hanım, animals ın başına the veya an gelmesi gerekmiyormuydu ?


m.raydogdu

    Her şeyde şarap Kullanılıyor ( Kediler Şarap içer) bu ne ya


Meryem366354

    Lütfen saçma sapan yanlış demesin dopru olduğu halde


NidaNergiz

    The cats are animals yazdım kabul etmedi THE olmayacakmış nedenini anlayamadım biri açıklayabilir mi rica etsem ?


Dilara395265

    The koysak bi dert koymasak bi dert


_selsermeec_

    Neden the cats is an animal olmadı


_selsermeec_

    Neden " the cats is animal" olmuyo


anka112249

    S takısi her zaman (genel olarak) özneyi çoğaltır Ve ingilizce cümle dizimi hic degismez bunun gibi

    =zamir=am.is.are=V=özne=...=


Rukiyeb

    The cat is an animal yazdim yanlış mı bu?


Metehan247687

    The nasıl oluyor. Bazen kediler sorusunda the cats diyor bunda da sadece cats diyor. Karışık mı anlamadım


Kaplan._.

    Ben neden yorum yazamıyom siz nasıl bu kadar yorumlarda aktifsiniz


Melike_yilmaz

    HAYIR Kediler uzaylidir


sahne37

    Bu cevap dogru degil. Animal olmalı bence


Abdullah772364

    Neden animals Animal değil ???


Elif175812

    Neden cats are animal olmuyor


melodi_1234

    Cats in başında the olsaydi özel kedilerden mi bahsediyor olurdu


FatihAksoy660949

    Cats başına the yazdım diye yanlış dedi


MonaLisa911231

    Neden "the" ekleyince kabul edilmedi


Elif_Dmr

    Neden "The cats are animals" olmuyor. Diğer örmeklerde başa "the" getirilmesini istiyordu. Açıklayabilir misiniz


BuraKS1966

    "Cats İS a animals" yazdım ama "İS"in yerine, ARE olacakmış, bunu anlatacak olan varsa sevinirim.


Selcen_Ozturk
    • I am
    • he/she/it/3. tekil bir şahıs is
    • we/you/they/3. çoğul bir şahıs are

    kediler 3. çoğul şahıs


EmrahKiraz1

    Yukarı da anlatmaya çalıştım.


ercan57

    İlginç geldi bana , Selçen hn. demişki '' İngilizce'de özne çoğulsa yüklemde çoğuldur'' Doğru bir ifade ama bu içinde yüklem olan cümleler için geçerli değilmi?. Burada yüklem nerede? '' Kediler hayvandır'' ifadesi durum belirten yani geniş zamanda ve şimdiki zamanda da kedilerin hayvan olduğunu belirten bir ifade değil mi? Kediler hayvan olmak için bir iş , oluş ,hareket içerisindemidir? Bence şöyle bir ifade doğru olabilir İngilizce'de özne çoğul olduğunda geniş zamanda devamındaki isim yada sıfat'da çoğul olur.Örneğin '' Bu kediler'' demek istediğimizde ''these are cats'' ifadesinde olduğu gibi.These tek başına alındığında bunlar anlamına gelir ama çoğul bir ifade ile kullanıldığında Bu anlamına gelir.


Selcen_Ozturk

    yüklem bir iş oluş hareket gerektirmez, fiil gerektirir :) İsimler yüklem olabilirler, tıpkı burada olduğu gibi


Erdalbro

    To be fiili yani olmak fiili geniş zamanda çekimleri am, is, are dır. Ve durum fiilidir

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.