"Kediler hayvandır."

Çeviri:Cats are animals.

4 yıl önce

46 Yorum


cetin_cihan

burada animals yerine animal yazdığımız zaman yanlış diyor. animal ın sonundaki "s" takısının görevi nedir aceba tam olarak?

4 yıl önce

ebrudelrey

aynen bende de öyle oldu

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

İngilizcede özne çoğulsa (isimden yapılmış) yüklem de çoğul olur. Türkçede özne insan değilse yüklem tekil olur. fark bu

4 yıl önce

sevval.gok

Tesekkurler cok yardimci oldunuz .. Sagol:-) :-)

4 yıl önce

resulcaylak

kusura bakmayin ingilizceyi bilmiyorum ama programi yukledim nende heves basladi are anlamadim kediler hayvandir are eklemedim yanlis dedi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Türkcenin aksine Ingilizcede bütün cümlelerde fiil olmak zorundadir. Gercek bir fiil olmayan cümlelerde (yemek icmek kosmak gibi), am/is/are kullanilir, -dir eki olarak düsünebilirsiniz. surada da biraz aciklama var https://www.duolingo.com/comment/4180961

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

fiil varsa kullanılmaz, fiilin yanına gelmez. isim/sıfat cümlelerinde kullanılmak zorunda zaten yukarıda da bu yazıyor

3 yıl önce

MustafaErmu

Paylaştığın bağlantıda "geniş zamanda asla am/is/are kullanılmaz" diyor. Fakat "Cats are animals" geniş zamanlı bir cümle değil mi?

3 yıl önce

Vedat886329

Are yerine is gelmesi gerekmiyor mu

1 ay önce

nurullahh44

Are olmasi lazim You are human ( sen insansin) ait olma takisi Are

3 yıl önce

Tuna.....nar

Aynen am/ is /are

3 yıl önce

mineksee1

Ozne insan degil zaten kedi. Bu durumda tekil olmasi gerekmez mi yani -s takisinin olmamasi gerekir

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Yazdigimi tekrar okuyun Ingilizce ve Turkce kurallarini karitsitrmissiniz

4 yıl önce

resulcanak

S takisi isimleri ingilizcede cogul yapar

3 yıl önce

ottomanmc

Bak animals oldugu zaman cogul olur animal tek hayvan animals hayvanlar

3 yıl önce

Yldzeker

s nin görevi ler lardır

3 yıl önce

Tuna.....nar

Çoğaltıyo

3 yıl önce

Ensar299876

Çoaltma eki

3 yıl önce

Ensar299876

Çoaltma ekidir

3 yıl önce

CeydaKarcM

Mesela şöyle kediler hayvan animal yazarsan kediler hayvandır animal yazarsan tek hayvandan bahsediyo ben 11 yaşındayım bütün ingilizce kelimeleri biliyom

3 yıl önce

kraNurYkse

Cogul anlam katar

1 yıl önce

SlaYILDIRI

Sadece bir kediden degil genel olarak kedi ,ler, den bahsediyoruz cunku

3 ay önce

ulayce

He she it de is kullanilmiyormu kedi it grubuna giriyor are nerden ckti?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kediLER oldugu icin cogul yani they gibi dusunmelisiniz

4 yıl önce

MisterFisterr

Souda kediler hayvamdır yazıyor normal olarak animal diyoruz yanlıs diyor kediler hayvanlardır dese animals deriz anlayamadım :P

2 yıl önce

Mehmetkten2

Selcen senin bu tartismalari kilitlemen amac ne bi kere cevap ver

2 yıl önce

onurto

bir yüklem is oluş hareket bildirmek zorunda degil sizin bahsettiginiz şey fiil.

4 yıl önce

BuraKS1966

"Cats İS a animals" yazdım ama "İS"in yerine, ARE olacakmış, bunu anlatacak olan varsa sevinirim.

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk
  • I am
  • he/she/it/3. tekil bir şahıs is
  • we/you/they/3. çoğul bir şahıs are

kediler 3. çoğul şahıs

3 yıl önce

ELFRANAALA

Benimki dogru

3 yıl önce

yagmur925278

Sinir bozucu bir harf unuttum kabul etmedi of

3 yıl önce

nazanbagriyanik

Sen daha hayvansin fatih(!)

3 yıl önce

papi8383

Neden the kullanmadik

2 yıl önce

HakanBilgi12

fark sırf şu s takısı ise kabul olmuyorsa türkçede de o şekilde yazında ona göre yazalım en ufak hatalardan başa atıyor

11 ay önce

su.2007

the eki tekillerde mi kullanılır çoğullarda mi ornegin bu durumda

10 ay önce

ZeynettinDenkER

cats and animal yazmısım :)

10 ay önce

Emir628611

Neden the cats are animals değil

6 ay önce

beyzasahinqk

Are yi nerelerde kullanıyoruz

5 ay önce

Emre493975

Are nedir ya

2 ay önce

tunaturan

The cats are animals. neden olmuyor?

1 ay önce

ercan57

İlginç geldi bana , Selçen hn. demişki '' İngilizce'de özne çoğulsa yüklemde çoğuldur'' Doğru bir ifade ama bu içinde yüklem olan cümleler için geçerli değilmi?. Burada yüklem nerede? '' Kediler hayvandır'' ifadesi durum belirten yani geniş zamanda ve şimdiki zamanda da kedilerin hayvan olduğunu belirten bir ifade değil mi? Kediler hayvan olmak için bir iş , oluş ,hareket içerisindemidir? Bence şöyle bir ifade doğru olabilir İngilizce'de özne çoğul olduğunda geniş zamanda devamındaki isim yada sıfat'da çoğul olur.Örneğin '' Bu kediler'' demek istediğimizde ''these are cats'' ifadesinde olduğu gibi.These tek başına alındığında bunlar anlamına gelir ama çoğul bir ifade ile kullanıldığında Bu anlamına gelir.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

yüklem bir iş oluş hareket gerektirmez, fiil gerektirir :) İsimler yüklem olabilirler, tıpkı burada olduğu gibi

3 yıl önce

buraqx

are ne anlama geliyordu

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk
  • I am
  • he/she/it/3. tekil bir şahıs is
  • we/you/they/3. çoğul bir şahıs are

kediler 3. çoğul şahıs

cümlede bir is oluş hareket yoksa yani yüklem sıfat ya da buradaki gibi bir isimse (hayvan) cümleye am/is/are dan uygun olanı eklemen gerekir

3 yıl önce

Yldzeker

bencede yani anlamsız

3 yıl önce

Efster1

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.