1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kediler hayvandır."

"Kediler hayvandır."

Çeviri:Cats are animals.

February 10, 2014

60 Yorum


cetin_cihan

burada animals yerine animal yazdığımız zaman yanlış diyor. animal ın sonundaki "s" takısının görevi nedir aceba tam olarak?


ebrudelrey

aynen bende de öyle oldu


Selcen_Ozturk

İngilizcede özne çoğulsa (isimden yapılmış) yüklem de çoğul olur. Türkçede özne insan değilse yüklem tekil olur. fark bu


hknzngn

Peki the yı kafanıza göre neden kullanıyorsunuz burda cats var başka bir soruda the elephants diye sormuş cats de the neden yok amaç the ekleyelim ve can kaybedelim değil mi


sevval.gok

Tesekkurler cok yardimci oldunuz .. Sagol:-) :-)


resulcaylak

kusura bakmayin ingilizceyi bilmiyorum ama programi yukledim nende heves basladi are anlamadim kediler hayvandir are eklemedim yanlis dedi


Selcen_Ozturk

Türkcenin aksine Ingilizcede bütün cümlelerde fiil olmak zorundadir. Gercek bir fiil olmayan cümlelerde (yemek icmek kosmak gibi), am/is/are kullanilir, -dir eki olarak düsünebilirsiniz. surada da biraz aciklama var https://www.duolingo.com/comment/4180961


Selcen_Ozturk

fiil varsa kullanılmaz, fiilin yanına gelmez. isim/sıfat cümlelerinde kullanılmak zorunda zaten yukarıda da bu yazıyor


MustafaErmu

Paylaştığın bağlantıda "geniş zamanda asla am/is/are kullanılmaz" diyor. Fakat "Cats are animals" geniş zamanlı bir cümle değil mi?


Vedat886329

Are yerine is gelmesi gerekmiyor mu


nurullahh44

Are olmasi lazim You are human ( sen insansin) ait olma takisi Are


Tuna.....nar

Aynen am/ is /are


mineksee1

Ozne insan degil zaten kedi. Bu durumda tekil olmasi gerekmez mi yani -s takisinin olmamasi gerekir


Selcen_Ozturk

Yazdigimi tekrar okuyun Ingilizce ve Turkce kurallarini karitsitrmissiniz


Esmanur742283

Sen bayagi ingilizce biliyosn dimi


Esmanur742283

Verdigin bilgiler cok isime yaradi


resulcanak

S takisi isimleri ingilizcede cogul yapar


SlaYILDIRI

Sadece bir kediden degil genel olarak kedi ,ler, den bahsediyoruz cunku


Gamze777194

bende öyle yaptım yanlış oldu


ottomanmc

Bak animals oldugu zaman cogul olur animal tek hayvan animals hayvanlar


Yldzeker

s nin görevi ler lardır


CeydaKarcM

Mesela şöyle kediler hayvan animal yazarsan kediler hayvandır animal yazarsan tek hayvandan bahsediyo ben 11 yaşındayım bütün ingilizce kelimeleri biliyom


Emir628611

Neden the cats are animals değil


ZehRa748357

Neden The cats değil de cats ile başlıyor?


ulayce

He she it de is kullanilmiyormu kedi it grubuna giriyor are nerden ckti?


Selcen_Ozturk

kediLER oldugu icin cogul yani they gibi dusunmelisiniz


MisterFisterr

Souda kediler hayvamdır yazıyor normal olarak animal diyoruz yanlıs diyor kediler hayvanlardır dese animals deriz anlayamadım :P


Mehmetkten2

Selcen senin bu tartismalari kilitlemen amac ne bi kere cevap ver


Tuana596016

Uzaylı değiller miydi ya


PetekCl

S takısı kelimeyi çocul yapar mesela;

Pencıl = kalem Pencıls = kalemler


onurto

bir yüklem is oluş hareket bildirmek zorunda degil sizin bahsettiginiz şey fiil.


buraqx

are ne anlama geliyordu


Selcen_Ozturk
  • I am
  • he/she/it/3. tekil bir şahıs is
  • we/you/they/3. çoğul bir şahıs are

kediler 3. çoğul şahıs

cümlede bir is oluş hareket yoksa yani yüklem sıfat ya da buradaki gibi bir isimse (hayvan) cümleye am/is/are dan uygun olanı eklemen gerekir


Yldzeker

bencede yani anlamsız


yagmur925278

Sinir bozucu bir harf unuttum kabul etmedi of


nazanbagriyanik

Sen daha hayvansin fatih(!)


papi8383

Neden the kullanmadik


HakanBilgi12

fark sırf şu s takısı ise kabul olmuyorsa türkçede de o şekilde yazında ona göre yazalım en ufak hatalardan başa atıyor


su.2007

the eki tekillerde mi kullanılır çoğullarda mi ornegin bu durumda


ZeynettinDenkER

cats and animal yazmısım :)


beyzasahinqk

Are yi nerelerde kullanıyoruz


[aktif olmayan kullanıcı]

    The cats are animals. neden olmuyor?


seril

    Selcan hanım, animals ın başına the veya an gelmesi gerekmiyormuydu ?


m.raydogdu

    Her şeyde şarap Kullanılıyor ( Kediler Şarap içer) bu ne ya


funda696910

    The cats diye yazdim yanlis dedi. Neden sadece cats. The niye kullanilmiyor acaba


pelincenik1

    The cats are animal yazdım yanlış dedi ama aynı şey biri bana bunu açıklayabilir mi


BuraKS1966

    "Cats İS a animals" yazdım ama "İS"in yerine, ARE olacakmış, bunu anlatacak olan varsa sevinirim.


Selcen_Ozturk
    • I am
    • he/she/it/3. tekil bir şahıs is
    • we/you/they/3. çoğul bir şahıs are

    kediler 3. çoğul şahıs


ercan57

    İlginç geldi bana , Selçen hn. demişki '' İngilizce'de özne çoğulsa yüklemde çoğuldur'' Doğru bir ifade ama bu içinde yüklem olan cümleler için geçerli değilmi?. Burada yüklem nerede? '' Kediler hayvandır'' ifadesi durum belirten yani geniş zamanda ve şimdiki zamanda da kedilerin hayvan olduğunu belirten bir ifade değil mi? Kediler hayvan olmak için bir iş , oluş ,hareket içerisindemidir? Bence şöyle bir ifade doğru olabilir İngilizce'de özne çoğul olduğunda geniş zamanda devamındaki isim yada sıfat'da çoğul olur.Örneğin '' Bu kediler'' demek istediğimizde ''these are cats'' ifadesinde olduğu gibi.These tek başına alındığında bunlar anlamına gelir ama çoğul bir ifade ile kullanıldığında Bu anlamına gelir.


Selcen_Ozturk

    yüklem bir iş oluş hareket gerektirmez, fiil gerektirir :) İsimler yüklem olabilirler, tıpkı burada olduğu gibi


Erdalbro

    To be fiili yani olmak fiili geniş zamanda çekimleri am, is, are dır. Ve durum fiilidir

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.