Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Kediler hayvandır."

Çeviri:Cats are animals.

0
4 yıl önce

42 Yorum


cetin_cihan

burada animals yerine animal yazdığımız zaman yanlış diyor. animal ın sonundaki "s" takısının görevi nedir aceba tam olarak?

14
Cevap ver4 yıl önce

ebrudelrey

aynen bende de öyle oldu

3
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

İngilizcede özne çoğulsa (isimden yapılmış) yüklem de çoğul olur. Türkçede özne insan değilse yüklem tekil olur. fark bu

74
Cevap ver14 yıl önce

sevval.gok

Tesekkurler cok yardimci oldunuz .. Sagol:-) :-)

1
Cevap ver4 yıl önce

resulcaylak

kusura bakmayin ingilizceyi bilmiyorum ama programi yukledim nende heves basladi are anlamadim kediler hayvandir are eklemedim yanlis dedi

0
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Türkcenin aksine Ingilizcede bütün cümlelerde fiil olmak zorundadir. Gercek bir fiil olmayan cümlelerde (yemek icmek kosmak gibi), am/is/are kullanilir, -dir eki olarak düsünebilirsiniz. surada da biraz aciklama var https://www.duolingo.com/comment/4180961

13
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

fiil varsa kullanılmaz, fiilin yanına gelmez. isim/sıfat cümlelerinde kullanılmak zorunda zaten yukarıda da bu yazıyor

2
2 yıl önce

MustafaErmu

Paylaştığın bağlantıda "geniş zamanda asla am/is/are kullanılmaz" diyor. Fakat "Cats are animals" geniş zamanlı bir cümle değil mi?

0
2 yıl önce

nurullahh44

Are olmasi lazim You are human ( sen insansin) ait olma takisi Are

-1
Cevap ver3 yıl önce

Tuna.....nar

Aynen am/ is /are

0
3 yıl önce

mineksee1

Ozne insan degil zaten kedi. Bu durumda tekil olmasi gerekmez mi yani -s takisinin olmamasi gerekir

-1
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Yazdigimi tekrar okuyun Ingilizce ve Turkce kurallarini karitsitrmissiniz

4
Cevap ver3 yıl önce

resulcanak

S takisi isimleri ingilizcede cogul yapar

-2
Cevap ver3 yıl önce

ottomanmc

Bak animals oldugu zaman cogul olur animal tek hayvan animals hayvanlar

0
Cevap ver3 yıl önce

Yldzeker

s nin görevi ler lardır

0
Cevap ver3 yıl önce

Tuna.....nar

Çoğaltıyo

0
Cevap ver3 yıl önce

Ensar299876

Çoaltma eki

0
Cevap ver2 yıl önce

Ensar299876

Çoaltma ekidir

0
Cevap ver2 yıl önce

CeydaKarcM

Mesela şöyle kediler hayvan animal yazarsan kediler hayvandır animal yazarsan tek hayvandan bahsediyo ben 11 yaşındayım bütün ingilizce kelimeleri biliyom

0
Cevap ver2 yıl önce

kraNurYkse

Cogul anlam katar

0
Cevap ver9 ay önce

ulayce

He she it de is kullanilmiyormu kedi it grubuna giriyor are nerden ckti?

1
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kediLER oldugu icin cogul yani they gibi dusunmelisiniz

4
Cevap ver3 yıl önce

MisterFisterr

Souda kediler hayvamdır yazıyor normal olarak animal diyoruz yanlıs diyor kediler hayvanlardır dese animals deriz anlayamadım :P

1
Cevap ver2 yıl önce

Mehmetkten2

Selcen senin bu tartismalari kilitlemen amac ne bi kere cevap ver

1
Cevap ver2 yıl önce

onurto

bir yüklem is oluş hareket bildirmek zorunda degil sizin bahsettiginiz şey fiil.

0
Cevap ver3 yıl önce

BuraKS1966

"Cats İS a animals" yazdım ama "İS"in yerine, ARE olacakmış, bunu anlatacak olan varsa sevinirim.

0
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk
  • I am
  • he/she/it/3. tekil bir şahıs is
  • we/you/they/3. çoğul bir şahıs are

kediler 3. çoğul şahıs

4
Cevap ver3 yıl önce

ELFRANAALA

Benimki dogru

0
Cevap ver3 yıl önce

yagmur925278

Sinir bozucu bir harf unuttum kabul etmedi of

0
Cevap ver3 yıl önce

nazanbagriyanik

Sen daha hayvansin fatih(!)

0
Cevap ver2 yıl önce

papi8383

Neden the kullanmadik

0
Cevap ver2 yıl önce

HakanBilgi12

fark sırf şu s takısı ise kabul olmuyorsa türkçede de o şekilde yazında ona göre yazalım en ufak hatalardan başa atıyor

0
Cevap ver7 ay önce

su.2007

the eki tekillerde mi kullanılır çoğullarda mi ornegin bu durumda

0
Cevap ver6 ay önce

ZeynettinDenkER

cats and animal yazmısım :)

0
Cevap ver6 ay önce

Emir628611

Neden the cats are animals değil

0
Cevap ver2 ay önce

beyzasahinqk

Are yi nerelerde kullanıyoruz

0
Cevap ver1 ay önce