1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The clock does not have a ba…

"The clock does not have a battery."

Çeviri:Saatin pili yoktur.

February 11, 2014

67 Yorum


ramazan.sisman

Have yerine has olması gerekmiyormu saati hem cansız bir madde hemde tekil bir madde değil mi


savasxxx

Soru ve olumsuz cumlelerde sadece "have" kullaniliyor. "do" ve "does" kullanarak aradaki farki belirtiyoruz. Ornegin: Does he have ...? Do you have ....?


Aliqli

Arkadasin kisaca demek istedigi does kullanildiginda fiil 3. tekil kisiye gore cekimlenmez


huseyin2014

peki "does he has" doğru bi ifade mi. "does he have" mi doğru.do does konusunda yeniyim


Aliqli

"Does he have" tabi ki doğru olan ifade olur çünkü fiilin "he,she,it" öznelerine göre geniş zaman çekimlerinde kullanılan "-s" takısı have üzerinden yardımcı fiil olan "do" kelimesine kaymak kaydıyla "does" şekline dönüşüyor ve cümle içerisinden yok olmamakla birlikte pozisyonunu değiştirmiş oluyor. Bu sebeple de "-s" takısı kullanılmaya devam etmesine rağmen fiil olan "have" kelimesinin üzerinde değil, yardımcı fiil olan "do" kelimesinin üzerinde karşımıza çıkıyor.


AknK6

Olumsuz cumlede "..he has not..." yerine "he have not" mı demek gerekiyor?


ayseguldenbektas

Burada "does not " olduğu için Have olduğu gibi kalıyor. Çünkü have in çekimini does karşılıyor..


XXXXXXXX352396

Ama olumsuz bir cümle


Tskyevski

saatin bataryası yoktur dedim ancak kabul etmedi.


Buse005

Ben de o şekilde cevap vermiştim, batarya veya pil pek farklı olduklarını düşünmüyorum...


muratgokce

Saatin bir pili yok yanlış mi oluyor


kralYD

Babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendi?


najaftom

Saatin bir pili yoktur"neden yanlis


altugcyhn

"Saatin bir pili yoktur" diye çeviremez miyiz


WildeDance

saatin bir pili yoktur olmali bence


TolgaKymen

"saatin bir pili yok" eklenmeli bence


kablll

A battery burada "bir" anlamında değil herhalde. Harfitarif midir nedir? : )


bacio_

o 'a' neden orada?


zlmytkn

evet bir pil yazınca neden kabul etmiyor


FurkanGndo

saatin bataryası yoktur neden yanlıs anlamadım gitti


bilgilikiz1

Arkadaslar burada does ne anlama geliyor??


mehmet852244

Neden does kullaniliyor?


Baak77738

Have ve has i neye göre kullanıyoruz?


kozkaptan

The clock havent battery neden olmaz


shuoki

saat pilli değildir yanlış ifade değil.


ozgulcaglar.35

Saat pili yoktur doğru olmalı


semih159

Saat pili belirtisiz bir tamlama oluyor, cümlenin başındaki 'the' 'saat–in pili' olmasını sağlıyor


GltenAkden1

"The clock haven't got a battey" neden olmuyor?


Okey84

Arkadaslar do ve does anlatırmısınız


Aliqli

Teknik olarak İngilizcede "does" şeklinde bir kelime yok çünkü "does" çekimli bir fiildir. Geniş zamandan bahsedersek yardımcı fiil olarak kullanılan bir fiildir "do" fiili. ("Be" fiilinin "continuous" adı geçen tüm zamanlarda olduğu gibi) Kısaca bahsetmek gerekirse; (muhtemelen eski İngilizceden kalan) 3. tekil kişi olan he, she ,it öznelerinin yarattığı keşmekeşten ortaya çıkan bir kural. Geniş zamanda özne olarak 3. tekil kişi kullanıldığında fiile "-s" eki getirilir. Her ne kadar kendine ait bir anlamı olmasa da bu ekin görünüş iitibariyle olumlu, olumsuz, soru cümlesi fark etmeksizin fiile gelir. Olumu cümlelerde "do" (yapmak) fiil olarak kullanıldığında "does" haline dönerken sıkıntı yaşatmaz. Ama işin içine olumsuz cümleler veya soru cümleleri karıştığında keşmekeşlik başlar. "Not" ekini cümlede fiilin taşıyamaması veya soru eki olmadığından soru cümlesi oluşturmak için yardımcı fiil cümle içerisinde yer almaya başlar. Daha önceden de bahsettiğim gibi yardımcı fiil görevinde kullanılsa da "do" aslında gerçek bir fiildir ve görevine bakmazsızın İngilizce ona öyle davranır. Bu da fiilin üzerine 3. tekilde gelmesi gereken "-s" takısının cümlede daha ön pozisyonda yer alan "do" kelimesinin üzerine kayarak onu "does" kelimesine dönüştürmesine sebep olur. Örneklemek gerekirse:

(+) He speaks English. (-) He does not speak English.

Görüldüğü üzere "speak" kelimesinin üzerinden kalkan "-s" takısı "do" yardımcı fiilinin üzerine kaymış durumda. Bu da fiilin üzerinde "-s" takısının olmadığı şeklinde görülmektedir. Fakat; sanılanın aksine "-s" takısı ortadan yok olmamış sadece pozisyonunu değiştirmiştir, yani cümlede başlangıca daha yakın olan "do" yardımcı fiilinin üzerine kaymıştır. Bu da bazı öğretmenlerin "Does'ın girdiği cümlede fiile '-s' takısı gelmez" demesinin asıl sebebidir. İşin içine "do" fiilinin karıştığı durumlarda ise dikkatsiz konuşmacılar için büyük bir sıkıntı çıkar çünkü olumsuz cümlede kullanılması gereken yardımcı fiil unutulur. Örneklemek gerekirse:

(+) He does sport every day.

(-) He does not sport every day. (standart hatalı cümledir ve YANLIŞTIR)

(-) He does not DO sport every day.

Son cümle ise doğrudur ve olması gerekendir. Gerçek fiil olan "do" kelimesini özellikle büyük harflerle yazdım ki kafa karışıklığı olmasın. Yapılan hatalardan bir diğeri ise "-s" takısının cümle içerisindeki yerini değiştirmemektir. Örneğin:

(+) He does his homework at the weekends.

(-) He do not does his homework at the weekends. (YANLIŞ CÜMLE)

(-) He does not do his homework. (DOĞRU CÜMLE)

Not: "Have" fiili geniş zaman için düzensiz bir fiildir. 3. tekil kişi ile cümleye girerken "haves" şekline dönüşmez "has" şekline dönüşür. Bu yüzden bu fiil olumsuz ve soru cümlelerinde karşımıza çıkarsa üzerindeki "-s" takısını kaybetmesi sonucu orijinal hali olan "have" yapısına geri döner.

Umarım yeteri kadar ifade edebilmişimdir. :)


Gamze777194

herşey buraya kadar iyiydi ama bir anda zorlaştı ve tüm motivasyonumu kaybettim.bu işe başlarken zorluklarla karşılaşacaksın demiştim kendime ama bukadar çaresiz hissetmemiştim hiç.bugün yarın bakalım ne zaman bırakacaksın fikri dönmeye başladı kafamın içinde.gerçekten üzgünüm.


tark163442

Aynen bende ayni dudunceye girdim


Ahmet568

Sana katılıyorum aynı duyguyu bende hissettim 2 kere bıraktım bir tanesin de zor geldi diğerin de çalışacak pek zamanım yoktu yada ben öyle sanıyordum aslında bir dil öğrenmek görüldüğü kadar zor değil aksine çok kolay 3-4 yaşlarında 6-7 dil bilen çocuklar varken biz neden öğrenemiyelim ki ? tek zor olan tarafı düzenli olarak çalışmak ve sabırlı olmak insana bilmediği şey zor gelir (alıntıdır) kelimeleri ve cümleleri ezberlemek evet çok zor ama kendi çapında notlar alarak ve tekrarlar ve bazı şeyler uygulayarak bir kaç gün içerisinde 8 tane kelimeyi (benim beynimin işleme süresi bu kadar) yes, no kadar olmasa da hafızana tıpkı doğuştan Türkçe biliyormuş gibi yerleştirebilirsin bu yazıyı her kim okuyorsa asla pes etmesin bu hayatta bir dil den çok daha zor şeyler var derdimiz dil olsun altı üstü bir ingilizce ne kadar zor olabilir ki hepimizin yıllardır aşina olduğu fakat öğrenmek için pek çaba sarf etmediği yabancılar ile bir iletişim yöntemi. I see, you want learn english.


Hakim440482

Pilden haber ver pilden


TugayGler4

Çok uzun ne bu böyle gılgamış destanı gibi


abdullahresha

Allah razı olsun kardeş


EnginSar2

Teşekkürler. Muhteşem özetlemişin


enolzgndz

Has olmasi gerekmiyor muydu ?


cemal546654

saat de pil yoktur neden yanlış


NYUU198777

have yerine neden has had ya da having gelmedi biri bana bu konuyu anlatabilir mi pls


Zeynephelin27

Burada çoğul yok neden (have)


Salih86487

Clock 3. Tekil it olarak has gelmesi gerekmez mi?


AytaKili

Kaç para ulan bir saat pili!


hatice885842

Ya ben have ile has neye gore kullanir anlamadim


GlenYldz4

Neden has değil de have yanlış değil mi


GlenYldz4

"Saatin pili yoktur" aşağıdaki gibi olması gerekmiyor mu ? "clock has no batteries"


ensar54439

Çünkü olumsuzluk belirten cümlelerde has yerine have kullanılırmış. Saatin bataryasının olmaması bir olumsuzluk. Ayrıca sorulardan birisinde "oğlumun karısının arabası yok, onun bisikleti var" diye verilen bir cümle var. İngilizcesi "my son's wife does not have a car, she has a bcykle' diye geçiyor. Virgülle ayrılan her iki cümlede de, özne olarak nitelenen kişi için she zamiri kullanılması gerekir. Ancak arabasının olmaması sebebiyle olumsuzluk belirtildiğinden dolayı ilk cümlede have yazılmış, bisikletinin olması sebebiyle olumluluk belirtildiğinden dolayı has yazılmıştır. Saatin bataryasının hikayesinde de olumsuzluk olduğu için have kullanılmıştır.


Ayse143642

Neden have degil de has kullaniliyor ?


MesutTun5

The clock haven't got a battery. İfadesi doğru olur mu?


Woodeland

Neden does .. do olmaz mı? Cevap bekliyorum teşekkürler


Gamze777194

buraya kadar herşey iyi kötü gidiyordu.ingilizceyi hiç bilmeyen ve öğrenmeye çalışan biriyim.ne olur biri bana do ve does nedir, ne olunca karşımıza çıkar, cümleye ne anlam katar...kısaca do olayları nedir yaaaa


ensar54439

Arkadaşlar yanlışlık yok, tereddüt etmeniz normal. Zira olumsuzluk belirten cümlelerde, özne he-she-it olsa bile, has yerine have kullanılır. Saatin bataryasının olmaması bir olumsuzluk. Ayrıca başka sorulardan birisinde "oğlumun karısının arabası yok, onun bisikleti var" diye verilen bir cümle var. İngilizcesi "my son's wife does not have a car, she has a bcykle' diye geçiyor. Virgülle ayrılan her iki cümlede de, özne olarak nitelenen kişi için she zamiri kullanılması gerekir. Ancak arabasının olmaması sebebiyle olumsuzluk belirtildiğinden dolayı ilk cümlede have yazılmış, bisikletinin olması sebebiyle olumluluk belirtildiğinden dolayı ikinci cümlede has yazılmıştır. Konuyu başa sarıyorum; saatin bataryası olmadığı için olumsuzluk belirtildiğinden dolayı have kullanılmıştır.


XXXXXXXX352396

Geniş zamanda s takısı sadece özneye göre olumlu cümlelerde kullanılır.he she it var ise s takisi kullanırız sadece olumlu cumlelerde! Olumsuz ve soru cümlelerinde fiilin yalın hali kullanılır yani have oldugu gibi yazılır cunku bu bir olumsuz cümle.


NuviVine

Do not mu yoksa does not mu kullanacağımızı neye göre belirliyoruz?


Abdurrahma560613

Saatin bir bataryası yok dedim neden doğru saymaz


Tusunami

Saatin bataryası yok kabul edilmeli


tuncserkan08

"Saatin bataryası yok" doğru bir çeviri olması gerekiyor.


Baxshiyev

Saatimin pili yok olmazmi?


ZeoAydn

Çok sacma yaaaa kol saati nin pili yoktur kabul etmedi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.