"The clock does not have a battery."

Çeviri:Saatin pili yoktur.

4 yıl önce

53 Yorum


Tskyevski

saatin bataryası yoktur dedim ancak kabul etmedi.

4 yıl önce

Buse005

Ben de o şekilde cevap vermiştim, batarya veya pil pek farklı olduklarını düşünmüyorum...

1 yıl önce

mert_toprak

Aynen

1 yıl önce

brahimGven8

Aynı şekilde

3 hafta önce

ramazan.sisman

Have yerine has olması gerekmiyormu saati hem cansız bir madde hemde tekil bir madde değil mi

4 yıl önce

savasxxx

Soru ve olumsuz cumlelerde sadece "have" kullaniliyor. "do" ve "does" kullanarak aradaki farki belirtiyoruz. Ornegin: Does he have ...? Do you have ....?

4 yıl önce

Aliqli
Aliqli

Arkadasin kisaca demek istedigi does kullanildiginda fiil 3. tekil kisiye gore cekimlenmez

3 yıl önce

huseyin2014

peki "does he has" doğru bi ifade mi. "does he have" mi doğru.do does konusunda yeniyim

3 yıl önce

Aliqli
Aliqli

"Does he have" tabi ki doğru olan ifade olur çünkü fiilin "he,she,it" öznelerine göre geniş zaman çekimlerinde kullanılan "-s" takısı have üzerinden yardımcı fiil olan "do" kelimesine kaymak kaydıyla "does" şekline dönüşüyor ve cümle içerisinden yok olmamakla birlikte pozisyonunu değiştirmiş oluyor. Bu sebeple de "-s" takısı kullanılmaya devam etmesine rağmen fiil olan "have" kelimesinin üzerinde değil, yardımcı fiil olan "do" kelimesinin üzerinde karşımıza çıkıyor.

2 yıl önce

AknK6

Olumsuz cumlede "..he has not..." yerine "he have not" mı demek gerekiyor?

3 ay önce

adem513553

Tsk ederm

3 ay önce

ayseguldenbektas
ayseguldenbektas

Burada "does not " olduğu için Have olduğu gibi kalıyor. Çünkü have in çekimini does karşılıyor..

3 yıl önce

muratgokce

Saatin bir pili yok yanlış mi oluyor

4 yıl önce

kralYD

Babam böyle pasta yapmayı nereden öğrendi?

4 yıl önce

najaftom

Saatin bir pili yoktur"neden yanlis

4 yıl önce

altugcyhn

"Saatin bir pili yoktur" diye çeviremez miyiz

4 yıl önce

WildeDance

saatin bir pili yoktur olmali bence

4 yıl önce

TolgaKymen

"saatin bir pili yok" eklenmeli bence

4 yıl önce

kablll

A battery burada "bir" anlamında değil herhalde. Harfitarif midir nedir? : )

4 yıl önce

bacio_
bacio_

o 'a' neden orada?

4 yıl önce

zlmytkn

evet bir pil yazınca neden kabul etmiyor

4 yıl önce

FurkanGndo

saatin bataryası yoktur neden yanlıs anlamadım gitti

4 yıl önce

bilgilikiz1

Arkadaslar burada does ne anlama geliyor??

2 yıl önce

HasanKARATEPE

Bencede

4 yıl önce

mehmet852244

Neden does kullaniliyor?

2 yıl önce

Turhan134343

Pil

1 yıl önce

Baak77738

Have ve has i neye göre kullanıyoruz?

1 ay önce

kozkaptan

The clock havent battery neden olmaz

4 yıl önce

shuoki

saat pilli değildir yanlış ifade değil.

3 yıl önce

ozgulcaglar.35

Saat pili yoktur doğru olmalı

3 yıl önce

semih159

Saat pili belirtisiz bir tamlama oluyor, cümlenin başındaki 'the' 'saat–in pili' olmasını sağlıyor

3 yıl önce

cassmelis

saatte pil yok

3 yıl önce

GltenAkden1

"The clock haven't got a battey" neden olmuyor?

2 yıl önce

Okey84

Arkadaslar do ve does anlatırmısınız

1 yıl önce

Aliqli
Aliqli

Teknik olarak İngilizcede "does" şeklinde bir kelime yok çünkü "does" çekimli bir fiildir. Geniş zamandan bahsedersek yardımcı fiil olarak kullanılan bir fiildir "do" fiili. ("Be" fiilinin "continuous" adı geçen tüm zamanlarda olduğu gibi) Kısaca bahsetmek gerekirse; (muhtemelen eski İngilizceden kalan) 3. tekil kişi olan he, she ,it öznelerinin yarattığı keşmekeşten ortaya çıkan bir kural. Geniş zamanda özne olarak 3. tekil kişi kullanıldığında fiile "-s" eki getirilir. Her ne kadar kendine ait bir anlamı olmasa da bu ekin görünüş iitibariyle olumlu, olumsuz, soru cümlesi fark etmeksizin fiile gelir. Olumu cümlelerde "do" (yapmak) fiil olarak kullanıldığında "does" haline dönerken sıkıntı yaşatmaz. Ama işin içine olumsuz cümleler veya soru cümleleri karıştığında keşmekeşlik başlar. "Not" ekini cümlede fiilin taşıyamaması veya soru eki olmadığından soru cümlesi oluşturmak için yardımcı fiil cümle içerisinde yer almaya başlar. Daha önceden de bahsettiğim gibi yardımcı fiil görevinde kullanılsa da "do" aslında gerçek bir fiildir ve görevine bakmazsızın İngilizce ona öyle davranır. Bu da fiilin üzerine 3. tekilde gelmesi gereken "-s" takısının cümlede daha ön pozisyonda yer alan "do" kelimesinin üzerine kayarak onu "does" kelimesine dönüştürmesine sebep olur. Örneklemek gerekirse:

(+) He speaks English. (-) He does not speak English.

Görüldüğü üzere "speak" kelimesinin üzerinden kalkan "-s" takısı "do" yardımcı fiilinin üzerine kaymış durumda. Bu da fiilin üzerinde "-s" takısının olmadığı şeklinde görülmektedir. Fakat; sanılanın aksine "-s" takısı ortadan yok olmamış sadece pozisyonunu değiştirmiştir, yani cümlede başlangıca daha yakın olan "do" yardımcı fiilinin üzerine kaymıştır. Bu da bazı öğretmenlerin "Does'ın girdiği cümlede fiile '-s' takısı gelmez" demesinin asıl sebebidir. İşin içine "do" fiilinin karıştığı durumlarda ise dikkatsiz konuşmacılar için büyük bir sıkıntı çıkar çünkü olumsuz cümlede kullanılması gereken yardımcı fiil unutulur. Örneklemek gerekirse:

(+) He does sport every day.

(-) He does not sport every day. (standart hatalı cümledir ve YANLIŞTIR)

(-) He does not DO sport every day.

Son cümle ise doğrudur ve olması gerekendir. Gerçek fiil olan "do" kelimesini özellikle büyük harflerle yazdım ki kafa karışıklığı olmasın. Yapılan hatalardan bir diğeri ise "-s" takısının cümle içerisindeki yerini değiştirmemektir. Örneğin:

(+) He does his homework at the weekends.

(-) He do not does his homework at the weekends. (YANLIŞ CÜMLE)

(-) He does not do his homework. (DOĞRU CÜMLE)

Not: "Have" fiili geniş zaman için düzensiz bir fiildir. 3. tekil kişi ile cümleye girerken "haves" şekline dönüşmez "has" şekline dönüşür. Bu yüzden bu fiil olumsuz ve soru cümlelerinde karşımıza çıkarsa üzerindeki "-s" takısını kaybetmesi sonucu orijinal hali olan "have" yapısına geri döner.

Umarım yeteri kadar ifade edebilmişimdir. :)

1 yıl önce

Hakim440482

Pilden haber ver pilden

4 ay önce

TugayGler4

Çok uzun ne bu böyle gılgamış destanı gibi

4 ay önce

abdullahre190280

Allah razı olsun kardeş

2 hafta önce

enolzgndz

Has olmasi gerekmiyor muydu ?

1 yıl önce

cemal546654

saat de pil yoktur neden yanlış

1 yıl önce

NYUU198777

have yerine neden has had ya da having gelmedi biri bana bu konuyu anlatabilir mi pls

10 ay önce

Zeynephelin27

Burada çoğul yok neden (have)

7 ay önce

Salih86487

Clock 3. Tekil it olarak has gelmesi gerekmez mi?

6 ay önce

AytaKili

Kaç para ulan bir saat pili!

4 ay önce

hatice885842

Ya ben have ile has neye gore kullanir anlamadim

3 ay önce

GlenYldz4

Neden has değil de have yanlış değil mi

3 ay önce

GlenYldz4

"Saatin pili yoktur" aşağıdaki gibi olması gerekmiyor mu ? "clock has no batteries"

3 ay önce

Ayse143642

Neden have degil de has kullaniliyor ?

2 ay önce

MesutTun5

The clock haven't got a battery. İfadesi doğru olur mu?

1 ay önce

Tusunami

Saatin bataryası yok kabul edilmeli

1 yıl önce

Sekk08

"Saatin bataryası yok" doğru bir çeviri olması gerekiyor.

1 yıl önce

Baxshiyev

Saatimin pili yok olmazmi?

1 yıl önce

ZeoAydn

Çok sacma yaaaa kol saati nin pili yoktur kabul etmedi

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.