1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She lost the keys to her car…

"She lost the keys to her car."

Çeviri:O, arabasının anahtarlarını kaybetti.

February 11, 2014

18 Yorum


Zafer Aydın

'O, anahtarları arabasında kaybetti.' dedim; kabul etmedi. Yukarıdaki anlam için 'She lost her car's keys.' biçiminde kullanılmalı değil miydi? Ya da benim cevabımı İngilizcede nasıl karşılarız?


Selcen_Ozturk

'O, anahtarları arabasında kaybetti.' = She lost the keys in her car.

keys to something=keys of something


Cokun471032

"Keys of" gramer olarak doğru değil diye biliyorum yanlış mı yani?


Ingistiyorum

Sanırım bir şeyin anahtarları/anahtarı demek için keys to/key to kullanılıyor. Google Görsel Arama'ya key to car yazdım araba anahtarı resimleri çıktı, Keys to the House adlı bir film buldum, Keys to the Kingdom diye bir şarkı buldum, Key to City diye Google Görsel Arama'da şehir anahtarı (hiçbir kapıyı açmayan sembolik bir anahtar) resimleri buldum.


bulentmenekse

Bana da bu çeviri çok tuhaf geldi. "the keys of her car" aradı gözlerim hep...


AhmetKarak

Bu cümle dogru mu eger kalipsa baska bir ornek yazabilir misiniz


brtgtrn

Biri, neden '' to '' kullandığımızı açıklayabilir mi ? Put ...nesne.... on gibi bir şey mi bu da ?


Sena628311

to yerine in ya da at koyarsak cümle değişir çünkü anahtarlarını arabasında unutmamış, arabasının anahtarlarını unutmuş. Ama to yönelme eki değil mi, to yerine of gelmesi gerektiğini düşünmüştüm. The keys of her car


Fadime363409

Zafer Aydın isimli şahsa katılıyorum ya da orada "to" yerine "of" olmalıydı. Bu hatalı!


kbrazl

Hatali degil ikisi de kullaniliyormus


Handenurim

'O, anahtarları arabasında kaybetti' olmalıydı...


buket190879

O anahtarlarini arabasina kaybetti gibi olmus bu of olmasi gerekmez mi


fatmanur678542

' Keys to something' cok ilginc


snnkrdmn

Arabasının diyebilmek için cümle bu kadar dolandırılmış


mustafak366865

O, anahtarlarını arabasında kaybetti olarak düşünmüştüm. Doğru cevap olarak verilen cümlenin İngilizce'si She lost her cars keys. olmalı...


ismail629073

Büyük ihtimal bu edatlı fiil gibi birşeydir to kullanmak zorundayızdır bir moderatör bunu açıklarsa çok seviniriz


nihal.a

"She lost the key of her car" daha doğru geliyor bana ama duolingo'nun kullanımı bir kalıp da olabilir.


Yaar873404

Arabasının demek için Of kullanılmamış bunun sebebi of her ile kullanılmaması olabilir, to ise of anlamında kullanılmış, to kullanılma sebebi tam olarak nedir bunu öğrenirsek daha iyi aklımızda kalacak yoksa bu şekilde ezber olacak

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.