1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben gece uyurum."

"Ben gece uyurum."

Çeviri:I sleep at night.

February 11, 2014

13 Yorum

Konu önem sırasına göre

bacio_

verdiğiniz örneklerde sabah ve öğleden sonra derken 'in the', gece de ise 'at' kullanıyoruz ve 'tonight'ın önüne hiçbirşey gelmediğini gördüm.. aşağıda burada karşılaştığım örnekleri koydum. 'at' mi, 'in' mi gelecek bunu neye göre, nasıl belirliyoruz?

"Ben sabah kahve içerim." -I drink coffee in the morning. "In the afternoon" -Öğleden sonra "Dinner is on me tonight." -Bu gece akşam yemeği benden. "Who are you with tonight?" -Bu gece kiminlesin? "Ben gece uyurum." -I sleep at night.

April 6, 2014

omercito
Mod

at genellikle "at noon, at dawn, at night, at midnight" gibi ifadelerde kullanılıyor.

in ise "in the morning, in the afternoon, in the evening" ifadelerinde kullanılıyor.

today, tomorrow, tonight gibi ifadelerde herhangi bir preposition'a ihtiyaç duymuyoruz.

"night" ifadesinin diğerlerinden farklı bir şekilde kullanılıyor olmasının sebebi, asıl olarak "karanlık olduğu zamanı" işaret etmesi. Bunun zıttı ise "at daylight".

Ama özellikle "in the night" derseniz spesifik bir geceyi belirtmiş oluyorsunuz; "at night" dediğinizde ise her gece anlamına da gelebiliyor, diğer türlü de kullanılabiliyor, karanlık olan zamanı da ifade edebiliyor.

morning, afternoon ve evening için "at" kullanmıyoruz.

April 8, 2014

bacio_

Aslında bir mantığı olup olmadığını sormaya çalıştım, ezberleme yapmak istemediğimden. Cevabınız ve açıklamaya çalıştığınız için teşekkürler.

April 10, 2014

bacio_

night da hangi preposition gelebileceğini anladım sayenizde:)

April 10, 2014

alican.dem

ben zaten spesifik bir geceyi kasdediyor sandım aksi halde "ben geceleri uyurum" demeniz gerekirdi ? ama siz "ben gece uyurum" şeklinde sormuşsunuz belirli bir gece gibi anlaşılıyor.

March 13, 2015

farukkomur

Bunlar prepositions... Belli kurala göre bilemeyiz. Ezber gerekiyor..

March 19, 2015

hoobaa

Burada "at" kullanımı gerekli midir.

February 11, 2014

Selcen_Ozturk

evet

February 11, 2014

orhan_gazi

at yerine in the desek olabilir mi?

February 26, 2014

Selcen_Ozturk

hayır

February 26, 2014

EnesDolu

Selcen Hanım performansınız düşmüş. ilk konularda uzun uzun açıklamalı cevaplar veriyordunuz ama artık kısa kesiyorsunuz.

bilgilerinize ihtiyacımız var

bu arada emeğinize sağlık

July 8, 2014

UmranAskinAydin

Ogrenmek icin buradayiz ve size minnettariz. Negatif insanlar elbette olacaktir. Enerjinizi dusurmesinler. Gormezden gelin lutfen. Duolingo ve.sizler harikasiniz.

September 21, 2014

MustafaKar278179

At ve in ezber mi yoksa bi mantığı var mı

August 5, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.