1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben gece uyurum."

"Ben gece uyurum."

Çeviri:I sleep at night.

February 11, 2014

19 Yorum


bacio_

verdiğiniz örneklerde sabah ve öğleden sonra derken 'in the', gece de ise 'at' kullanıyoruz ve 'tonight'ın önüne hiçbirşey gelmediğini gördüm.. aşağıda burada karşılaştığım örnekleri koydum. 'at' mi, 'in' mi gelecek bunu neye göre, nasıl belirliyoruz?

"Ben sabah kahve içerim." -I drink coffee in the morning. "In the afternoon" -Öğleden sonra "Dinner is on me tonight." -Bu gece akşam yemeği benden. "Who are you with tonight?" -Bu gece kiminlesin? "Ben gece uyurum." -I sleep at night.


omercito

at genellikle "at noon, at dawn, at night, at midnight" gibi ifadelerde kullanılıyor.

in ise "in the morning, in the afternoon, in the evening" ifadelerinde kullanılıyor.

today, tomorrow, tonight gibi ifadelerde herhangi bir preposition'a ihtiyaç duymuyoruz.

"night" ifadesinin diğerlerinden farklı bir şekilde kullanılıyor olmasının sebebi, asıl olarak "karanlık olduğu zamanı" işaret etmesi. Bunun zıttı ise "at daylight".

Ama özellikle "in the night" derseniz spesifik bir geceyi belirtmiş oluyorsunuz; "at night" dediğinizde ise her gece anlamına da gelebiliyor, diğer türlü de kullanılabiliyor, karanlık olan zamanı da ifade edebiliyor.

morning, afternoon ve evening için "at" kullanmıyoruz.


bacio_

Aslında bir mantığı olup olmadığını sormaya çalıştım, ezberleme yapmak istemediğimden. Cevabınız ve açıklamaya çalıştığınız için teşekkürler.


bacio_

night da hangi preposition gelebileceğini anladım sayenizde:)


alican.dem

ben zaten spesifik bir geceyi kasdediyor sandım aksi halde "ben geceleri uyurum" demeniz gerekirdi ? ama siz "ben gece uyurum" şeklinde sormuşsunuz belirli bir gece gibi anlaşılıyor.


farukkomur

Bunlar prepositions... Belli kurala göre bilemeyiz. Ezber gerekiyor..


hoobaa

Burada "at" kullanımı gerekli midir.


orhan_gazi

at yerine in the desek olabilir mi?


EnesDolu

Selcen Hanım performansınız düşmüş. ilk konularda uzun uzun açıklamalı cevaplar veriyordunuz ama artık kısa kesiyorsunuz.

bilgilerinize ihtiyacımız var

bu arada emeğinize sağlık


UmranAskinAydin

Ogrenmek icin buradayiz ve size minnettariz. Negatif insanlar elbette olacaktir. Enerjinizi dusurmesinler. Gormezden gelin lutfen. Duolingo ve.sizler harikasiniz.


MustafaKar278179

At ve in ezber mi yoksa bi mantığı var mı


Furkan.96

I sleep at tonight neden olmuyor ?


bhrglryz

"I sleep tonight" neden yanlış?


Kimse_yok

''Tonight''=''Bu gece'' yani belirli bir geceden bahsediyor ama soruda ''Night'' yani herhangi bir geceden bahsediyor : )


kadiryldz408542

Sleep at night derken bu at kelimesi nightımı etkiliyor yoksa sleep kelimesinimi sleep at derken uyu at night ise geceleyin anlamini katıyor at kelimesi night tamı baglı sleep kelimesinimi türk celestirirken


HseyinB

Bundan bir önceki çözdüğüm soru "i drink coffee in the morning(ben sabah kahve içerim.)" ile "I sleep in the night." arasındaki fark ne de "at night" yerine "in the night" yazdığım için yanlış sayıldı?


Roza81528

Neden"I sleep tonight" olmuyor?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.