Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben gece uyurum."

Çeviri:I sleep at night.

4 yıl önce

12 Yorum


bacio_
bacio_

verdiğiniz örneklerde sabah ve öğleden sonra derken 'in the', gece de ise 'at' kullanıyoruz ve 'tonight'ın önüne hiçbirşey gelmediğini gördüm.. aşağıda burada karşılaştığım örnekleri koydum. 'at' mi, 'in' mi gelecek bunu neye göre, nasıl belirliyoruz?

"Ben sabah kahve içerim." -I drink coffee in the morning. "In the afternoon" -Öğleden sonra "Dinner is on me tonight." -Bu gece akşam yemeği benden. "Who are you with tonight?" -Bu gece kiminlesin? "Ben gece uyurum." -I sleep at night.

4 yıl önce

omercito
omercito

at genellikle "at noon, at dawn, at night, at midnight" gibi ifadelerde kullanılıyor.

in ise "in the morning, in the afternoon, in the evening" ifadelerinde kullanılıyor.

today, tomorrow, tonight gibi ifadelerde herhangi bir preposition'a ihtiyaç duymuyoruz.

"night" ifadesinin diğerlerinden farklı bir şekilde kullanılıyor olmasının sebebi, asıl olarak "karanlık olduğu zamanı" işaret etmesi. Bunun zıttı ise "at daylight".

Ama özellikle "in the night" derseniz spesifik bir geceyi belirtmiş oluyorsunuz; "at night" dediğinizde ise her gece anlamına da gelebiliyor, diğer türlü de kullanılabiliyor, karanlık olan zamanı da ifade edebiliyor.

morning, afternoon ve evening için "at" kullanmıyoruz.

4 yıl önce

bacio_
bacio_

Aslında bir mantığı olup olmadığını sormaya çalıştım, ezberleme yapmak istemediğimden. Cevabınız ve açıklamaya çalıştığınız için teşekkürler.

4 yıl önce

bacio_
bacio_

night da hangi preposition gelebileceğini anladım sayenizde:)

4 yıl önce

alican.dem

ben zaten spesifik bir geceyi kasdediyor sandım aksi halde "ben geceleri uyurum" demeniz gerekirdi ? ama siz "ben gece uyurum" şeklinde sormuşsunuz belirli bir gece gibi anlaşılıyor.

3 yıl önce

farukkomur

Bunlar prepositions... Belli kurala göre bilemeyiz. Ezber gerekiyor..

3 yıl önce

hoobaa

Burada "at" kullanımı gerekli midir.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet

4 yıl önce

orhan_gazi

at yerine in the desek olabilir mi?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır

4 yıl önce

EnesDolu

Selcen Hanım performansınız düşmüş. ilk konularda uzun uzun açıklamalı cevaplar veriyordunuz ama artık kısa kesiyorsunuz.

bilgilerinize ihtiyacımız var

bu arada emeğinize sağlık

4 yıl önce

UmranAskinAydin

Ogrenmek icin buradayiz ve size minnettariz. Negatif insanlar elbette olacaktir. Enerjinizi dusurmesinler. Gormezden gelin lutfen. Duolingo ve.sizler harikasiniz.

3 yıl önce