1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Am I on the wrong road?"

"Am I on the wrong road?"

Fordítás:Rossz úton vagyok?

February 11, 2014

20 hozzászólás


Ferenc.

Az "Eltévedtem?"-t nem mertem megkockáztatni, bejött már valakinek?


Metatron36

Az inkább "Am I lost?" ;)


malackutya

Akkor azt kene leforditani, h eltevedtem. Itt pedig egy masik mondat leforditasara kernek.


tuimre

Miért nem fogadja el a "Téves úton vagyok?" választ??? A rossz vonatkozhat az út minőségére is.


JuditkaB

Esetleg a " tévúton járok..." Máté Péter dalában...az is jó lehet ide... :)

Aki nyelvet tanul, az mind ilyen jó fej? Azon tűnődöm, vajon mindenki ennyit nevet -e itt...mint én... vagy ez nálam valaminek a jele... valaminek az előszele... vagy mittudomén :))))


Medwekoma

kiprobálta m az eltévetemet! nem jött be :)


JuditkaB

:)))) mindig mosolygok..ha valaki kipróbálja


Cornelius98

Miért határozott névelő?


karak74

Erre én is kíváncsi lennék. Csupán egy darab rossz út van? Még az is necces, ha azt mondom, hogy csak egy darab jó út van, de ezt meg végképp nonszensznek érzem.


FannyHemer

Szerintem mert határozottan van a jó és a rossz út és mi konkrétan a rosszról beszélünk :-)


atomjani

Ez a fizikai vagy spirituális útra való? Mindketőre gondolhatunk.


Fikusz75

nem mindegy ha úgy is rossz felé mész :-)


Gaurusz.hu

Your 're right!


Metatron36

A mondat szempontjából ez lényegtelen.


HTerezia

Miért nem jó a "Rosszfelé megyek?" ? Hiszen nem az út minőségére vonatkozik a rossz jelző, hanem az irányra... vagy a kátyúkra utalna mégis? :)


grf.FueradeEso

Ez ennyit jelent : Eltévedtem ? tessenek elhinni.


Aniszanisz

Miért nem úgy kezdődik a mondat, hogy : I am ? " Am I " It is not wrong??


karak74

A kérdő szórend szerint az első segédige helyet cserél az alannyal. Ha nincs segédige, akkor be kell vetni egy do segédigét. Az olyan mondatok kicsit kivételt képeznek, ahol a to be egyik ragozott alakja (mint az am is) az ige, mert maga a to be segédige, de mellette nincs főige. Ilyenkor a sorrend: segédige, alany, egyéb, kérdőjel. Vagyis a DL-es példamondat jó. Az általad leírt "It is not wrong??" mondat is hibás, ugyanezen okok miatt. A jó mondat: Is it not wrong??


evairenpinter

"A rossz úton vagyok?" - Így fordítottam volna ezt a mondatot.


vasvariistvan

Elfogadja 2019.12.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.