1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Sikerül vagy meghiúsul?"

"Sikerül vagy meghiúsul?"

Fordítás:Pass or fail?

February 11, 2014

17 hozzászólás


martoni779

"is it pass or fail?" választ is jónak venné. De az igék nem E/3-ban vannak, ha jól látom. Nem értem.


krisztinabeata

Én sem értem, hogy miért nem kell is.


Jutas

succeed miért nem jó itt?


Reku18

jónak kellene lenni, de nekem sem fogadja el.


jofbar

már elfogadja


Csulki

Nekem nem fogadta el korábban, de jelentettem, és már elfogadja


Krisztina113

A jövő idő még sehol nem volt a leckékben eddig -jelen igék-, a fordításban azt kellene használni


szekeres.b

Bocsi, de ennek köze sincs a jövő időhöz. Magyarban a jövő idő is úgy lenne, hogy sikerülni FOG, vagy meghiúsul?


AntalGabriella

Segitseget kerek szepen :) Ezek igek. Ha igek akkor a kerdesnel nem a do, does-t hasznaljuk? Does it pass or fail?


Tamas51

Ezek igen igék is lehetnek. Úgy látszik, hogy takarékoskodnak a szavakkal. Le egyszerűsítették és most így használják. Nem csak igék, kifejezések is a vizsgázásra. Átmegy, megbukik értelemben.


Tamas51

Úgy képzeld el mint amikor olyat mondunk, hogy "Széna?, szalma?"


Adam0928

Ez nagyon fail......


johalasz46

Éreztem a korábbinál, hogy igazam van. És itt el is fogadta tőlem egyik megoldásként: It pass or fail. Mert jelezni kellett máskor is, hogy mi az alany, azaz mi az, ami sikerül, vagy meghiúsul. Ha nincs jelezve, akkor ugye felszólitó módban kell értelmezni. A dou néha nem következetes...H.J.


johalasz46

Alany nélkül azt jelenti: Légy sikeres, vagy bukj el! Szerintem: H.J.


Tamas51

johalasz46, Kérdőjel van a mondat végén.


johalasz46

Tamas51. és AntalGabriella ! Ma már úgy forditanám: "Siker vagy bukás?" Talán igy lehet értelmezni a feltett mondatot. És ebben az esetben nincs ige és nem felszólitó a mondat. H.J.


Csulki

A "pass" sok mindent jelent, de azt, hogy "sikerül", nem, legfeljebb nagyon-nagyon átvitt értelemben!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.