Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The girls drink water."

Çeviri:Kızlar su içer.

4 yıl önce

87 Yorum


judo06

Arkadaşlar cümlenin ilk başında neden 'The' takısı getiriliyor bana bi' yardımcı olurmusunuz??

4 yıl önce

BatuhanTop2

The belirli bir kisiyi/ nesneyi belirtirken kullaniriz. Fakat a/an de her hangi bir nesne icin kullanıriz

4 yıl önce

hayrettinukan

An ve a kulaniyoruz mesela ornegin an apple

3 yıl önce

Enes13062006

bir kişiyi veya nesneyi belirtmek için kullanılır

1 yıl önce

selin217043

Ayne benim de kafama takıldı

1 yıl önce

alyadeniz2

The varlığı belirtiyor

2 ay önce

Azra924507

Cunku the gelmesi gerekir

2 yıl önce

kran92628

Cunku the onun cogul oldugunu anlatiyor :D

2 yıl önce

selenuzeyen

Kızları belirttiği için

2 yıl önce

Hatice953866

The kız sa kızlar oluyr

2 yıl önce

HalukSaban

Hayır

2 yıl önce

aleyna356945

Çünkü the takısı kendisinden sonraki gelene çoğul anlamı verir tıpkı "s" takısı gibi

3 yıl önce

Erdalzaydn0

the çoğul eki getirmez bir nesneyi belirtili yapar" the hours"(belirli bir saatten kastediyor) ama" hours"dendiğinde(herhangi bir saat hangi saat olduğu bilinmez)gibi

2 yıl önce

nilufer415376

Cevap vermicemde aynisini yazdim hatali cikti

2 yıl önce

alper437809

The çoğaltıyor

2 yıl önce

ElaNaz15

Hayir asla. The belirli bir seyden bahsederken kullanılır. Bir taneyi kasdederek soylenir. Mesela The girls , kızlar (ama belirli) demektir. Lâkin ,Girls , kızlar (belirli değil, herhangi BIR kız ) demektir

2 yıl önce

serife369060

The cogulluk anlami verir

2 yıl önce

AliRza609512

The cogulluk anlami vermez.Sadece BELIRGINLESTIRIR.

2 yıl önce

melekesma

evet uygulama güzel ama selendirme çok saçma insan anlamıyo bazen öyle değilmi ?

4 yıl önce

dragot

Kesinlikle! Bence nedeni TTS (Text to Speech) denilen ses tanıma sistemi. Yani yazıları bilgisayardaki ses motoruna okutmuşlar.

3 yıl önce

tbaoz

the girls drink water yazmakla grils drink water de yazılamaz mıydı? özneden once the gibi kelimeler mutlaka gelmeli mi?

4 yıl önce

Mehmet.Alsancak

Eger belirli bi şeyi kastediyorsa yazmak zorundayız

4 yıl önce

chakmalife4

Kizlar suyu icer neden yalnis ki su olmasi lazimmis ama

4 yıl önce

esserhat

Eger THE WATER yazsaydi o zaman SUYU derdin

4 yıl önce

Bilgemerak

kızlar su içer

2 yıl önce

CemreAy5

Dil bilgisi hatası yapılmış. Kızlar su içerler olmalı.

2 yıl önce

abdullah841906

The gril drinks water yazsaydik dogru olur muydu bu cumle kiz su icer

1 yıl önce

eda378

kızlar suyu içer yazdım su dedi önüne the geldiğindemi suyu oluyo acaba ??

4 yıl önce

ArdaAras3

Evet

1 yıl önce

nsbkara

the'ya di diyor. dı demesi gerekmiyor mu?

3 yıl önce

Phil-Coulson

"Girls" s takısı geldiğinde kızlar mı oluyor ? "Kız su içer" değil mi. The eki geldiğinde "ler mi kullanılıyor?"

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet isimlere -s gelince çoğul olur, istisnalar da mevcut. https://www.duolingo.com/comment/1432522

3 yıl önce

ece375675

Arkadaşlar birde the için neden de diyoruz bu kadın böyle diyor

2 yıl önce

AyenurALGAN0

Ben doğru söylüyorum ama en iyisi bunu geçelim diyor.

2 yıl önce

dilanmudu1

the girls drink water değil

the girls drink water olmalı

2 yıl önce

Floraslam

Girl ne demek?

2 yıl önce

kardeler3

Bence the takisi cümlelerden önce kullsnilan bir yardımcı fiildir

NOT: Belkide cumlem cok uzun diye okumak istemessiniz ama okuyanlar bilgimin diğru veya yanlış oldugunu siylesin

Yanlışsa doğrusunu söyleyin

2 yıl önce

mirkelam0

arakdaşlar burda drink kelimesine neden s takısı gelmemiş.ne zman gelir hangi durumlarda

2 yıl önce

barko10

the hiç bi alama gelmez

1 yıl önce

meric1952

"The" takısı kullanıldığı için yani "belirli bir kızlar grubu" olduğu için Türkçesi "O kızlar su içer" olması gerekir. "Kızlar su içer" denildiğinde dünyadaki tüm kızlar su içer anlamı çıkar. Türkçe tercüme eden Türkçeyi iyi bilmiyor anlaşılan.

1 yıl önce

Ladyfrozen

Peki o zaman neden drink in başına a veya an olmuyor.

1 yıl önce

EgeSabri1

Kızlar su içer dedim kabul etmiyo

1 yıl önce

furkan652384

Kadinlar yazinca olmamasi com sacma bence ikiside ayniya geliyor

1 yıl önce

.unOL

Bazilarinin sonuna s geliyor, bunun teorisi nedir, bi girls drinks olmasi gerekmiyor muydu? Cubku he eatS dogru olmustu?

1 yıl önce

alaram3a5b

arkadaşlar cümlenin başında neden the takısı geliyor

1 yıl önce

yasemin359118

Z

1 yıl önce

berru572750

Az once erkekler su icer dedim yanlis dedi ama bunda oyle olmasin diye kiz cocuklari su icer dedim.asagida baska bir tercume kizlar su icer dedi Ne sacmaa

1 yıl önce

bero561921

Coook kolay

1 yıl önce

zmra203770

hatalı cümle

1 yıl önce

beadifullady

erkekler de içer yaniii mantık hayvanlar herkez içer ve kızlar süt meyve suyu da içerr aallahallah çok kendini bilmiş kararlı kendine göre herkesi adlandıran benzetmeci bir cümle

1 yıl önce

beadifullady

3 ve daha az kelimeden oluşan yes ve no hatiç her keelimenin başına konur ayrıca bağlaç görevi de görür

1 yıl önce

Melisanazm1

Kızlar su içer diyorum beni duymuyor

1 yıl önce

kbra998183

Nerede

1 yıl önce

kbra998183

Niye iptal edim

1 yıl önce

hayrunnisa568192

The takısı getiriliyor soylermisiniz

1 yıl önce

feyzanur15988

"Kızlar su içerler "olmalı..seslendirmede hata var

1 yıl önce

eyll914390

kızlar su içer dedim kabul etmedi

1 yıl önce

SamiBerk12

arkadaşlar ben anlamadım türkçesini mi ingilizcesinimi söyleyeceğiz

1 yıl önce

HelenZuhal

Cümleye ektir

10 ay önce

Senturyon1

Kızlar sizde du içmeye vakit buldunuz bir türlü geçemiyorum -_-

10 ay önce

Hasaness

Benim cevabım dogru

9 ay önce

muharrem198611

The girl drink water derken bildiğin the yok oluyor!?

8 ay önce

scary583043

The eki coğul anlamdamı? Yardım eder misiniz?♡

7 ay önce

ece304584

Bir şey sorabilirmiyim

7 ay önce

lera444396

Aranızda ingilizceyi çok iyi bilen varmı

5 ay önce

lera444396

ingilizceyi iyi bilen varmı

5 ay önce

F4T2H

A ve an nerede kullanılır birisi söyleyebilir mi

2 ay önce

Nursima297319

Kız su içer

1 ay önce

01Davud
01Davud

Cevap kizlar su icer bunlar cok kolay 1 ci sinif bunu bulur ya bu ne

1 hafta önce

YusufAkql

the girls drinks water yazdım hata verdi çoğul değil mi

4 yıl önce

FatihKAPLAN

çoğullarda ^s ^ takısı kullanılmaz

4 yıl önce

havlayankoala

's eki sadece He She It 'te kullanilir ancak 'girls' "they' yani onlar oluyor ve bunda drink fiiline 's ekleme hata demektir.

4 yıl önce

gulduo

Girls onlar anlamina geldiginde fiile s takisi gelmez

3 yıl önce

Alone670076

The girls drink water. Olmalıydı.

6 ay önce

busrademirtas61

The girls drink the water olmaz mi ya da ikisi ayni anlama mi geliyor boyle olunca da

2 yıl önce

MertUgrlu

Drink(s) olması gerekmiyor mu ? Çünkü genelde he-she-ıt'lerde (s) takısı geliyor

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

kızLAR she değil THEY

3 yıl önce

MertUgrlu

Bilgilendirdiğin için teşekkür ederim

3 yıl önce

chakmalife4

Hadi canim ya men gelince suyu oluyor girl gelince nasil su oluyor

4 yıl önce

dragot

Bir dili kendi kuralları içinde öğrenmek ve kabul etmek gerek. İngilizceyi Türkçe'ye uyarlayamayız. Aynı şeyleri düşünüyoruz ama aynı şekilde ifade etmiyoruz. İngilizce gazete okuduğumuzda tam dumur durumları oluyor. Hiç bir kural mural tanımıyor. Yabancı haber kanallarını izliyorum. Geçmiş zaman ifadesi taşıyan bir haber başlığı geniş zamanda veriliyor sık sık buyrun buradan yakın.

3 yıl önce

AleynaYama

Kız derseniz yanlış olur neden çünkü -s takısı almış.

3 yıl önce

BeyazBuz

Kızlar suyu içer yazdım su dedi Anlamadm nasıl oluyor acaba ??

4 yıl önce

bilgekaganyilmaz

The water demiyor.

3 yıl önce

Mehmet.Alsancak

Orda sadece belirli olan suyu kastetmiyor beyazbuz herhangi bi suyu icerler o yuzden

4 yıl önce

beyzade_

neden the girl drinkS şeklinde kullanıyoruzda girls drinkS değil ? 2.si tekil ya ingilizce ne tuhaf

3 yıl önce