"I have few blue plates."

Fordítás:Kevés kék tányérom van.

4 éve

35 hozzászólás


laszlo.tor

"Van néhány kék tányérom." (Már jelentettem.)

Az "I have little..." verzió lenne a "kevés" ebben az értelemben, nem? (Most hogyan kevés? Nem elegendő számú, vagy csak nem túl sok?) :)

4 éve

pityuci

Jut eszembe:a néhány az az ,,a few", ,,a" nélkül a jelentése: kevés

4 éve

laszlo.tor

Ez talán a gugli fordítója miatt juthatott eszedbe, de az nem döntő forrás. (Sztaki szerint úgy van, ahogy nekem régről rémlett.) A probléma inkább a megszámlálhatóság lehetett.

4 éve

pityuci

Nem igazán foglalkozok internetes szótárakkal,nálam a klasszikus Országh féle angol-magyar az etalon!

4 éve

laszlo.tor

A felvetésemen nem változtat. A probléma úgy keletkezhetett, hogy előbb lefordították a mondatot egyik irányba, ami helyes lett, majd feltételezték, hogy akkor visszafele is egyértelmű, ami itt nem jött be.

Az induló felvetésem (little) azért nem volt jó, mert a tányérok megszámlálhatók.

Ezért lehetett a magyar-angol fordítás eredménye ez, amiről már beláttam, hogy ebben az irányban helyes. Visszafele viszont nem egyértelmű: Few something = néhány valami. LEHET az értelmezése kevés is. Néhány is.

4 éve

Gy.B.

a few - néhány few - kevés

függetlenül a gondolatmenetedtől

http://www.angoltanszek.hu/TUT/tut.php?tid=524

4 éve

TthKlmn
TthKlmn

Few jelentése kevés néhányés nincs "a" few mert ez a formula azt jelenti hogy egy kevés!

5 hónapja

nagyenyed

ha jelentetted is, még nem javították. Nekem sem fogadta el a néhányat.

4 éve

Harga
Harga

Jogosan. I have few plates. - Kevés tányérom van.
I have a few plates. - Van néhány tányérom.

4 éve

nagyenyed

köszi, világos

4 éve

istvanatanulo

A kevés és a néhány JELENTÉSE ugyanaz. (Nyilván jönnek, akik majd "megmagyarázzák", hogy nem. Persze van olyan szókapcsolat, hogy vagy az egyik vagy a másik a használatos.) A különbség nem itt van. "a few"= kevés, néhány de arra a bizonyos célra elég. A "sima" few= kevés ÉS nem elég. Hiteles forrás szerint beszédben a "few" helyett inkább az "only a few" használatos.

1 éve

Harga
Harga

Ha van három, négy, vagy jópár stb. tányérom, akkor van néhány tányérom. Ha 1000 vendéget hívtam, de csak 999 tányérom van, az bizony nem néhány, de kevés, ami nem gond, majd kérek kölcsön még egyet a szomszédból, és akkor lesz elég. Egyetértek azzal, ahogyan az ANGOL szavakat (few, a few) értelmezted. Én is így gondolom.

1 éve

istvanatanulo

Ha van egymilliárd forintom, de egy kétmilliárd forintos házat akarok venni, akkor kevés pénzem van. Így is fel lehet fogni. :) EOF

1 éve

Harga
Harga

I want to buy an expensive house but I have few money for that. Tökéletes példa.

1 éve

JuditDirda

Én is "van néhány kék tányérom"-nak fordítottam, de valószínűleg annak a megfelelője a " I have some blue plates" lenne. Hm?

4 éve

rasics
rasics

Nekem mar elfogadta "van nehany kek tanyerom "

4 éve

MNZsuzska

javították, mert nekem már nem fogadta el

3 éve

Levente.Farkas

Ettől lesz egyre szarabb ez a k program mert nem fogják fel a használóik hogy ne jelentsenek minden szart ami nem is biztos hogy rossz. De neeem olyan nem létezik hogy ők hibáznak.. Aztán két mondattal arréb meg megy a rinya, hogy mi a faszért jön ilyen mondat, hogy "vannak szemüvegeink" a vannak poharaink helyett.. De nem fogják fel hogy azért mert mindenki helyesnek jelentgeti a vélt tudását.

3 éve

Gy.B.

Van több olyan topic, ahol annak ellenére jelentgetnek, hogy többen megpróbáltuk elmagyarázni, hogy a duo megoldása miért jó. És ha ezek után "csúnyán" beszélek, akkor megsértődnek.

Itt pl. azt próbáltam elmagyarázni, hogy "mother language" NINCS...

comment/4206778

Az illető talált egy oldalt a neten, ahol "language" szerepelt. Bátorkodtam azt írni, hogy valószínűleg direkt van elrontva. Figyelemfelkeltésből.

Erre ezt kaptam "Jaja. Direkt rosszat írt az UNESCO. Aham."

És azt, hogy a stílusom nem megfelelő.

Rákerestem az oldalra, és valóban direkt használ "rosszat" az UNESCO. Erre már nem jött válasz....

.........................

A duo felhasználói mind tévedhetetlenek, és amikor vitázunk, mindegyikről kiderül, hogy évek óta angol nyelvterületen él. :XD

3 éve

Levente.Farkas

Hozzám képest te jóval visszafogottabb voltál. :) Nálam már kiverték a biztit, mert egyre több a hülye példa és nem értik miért. Én meg azt nem értem minek használják ezt programot.

3 éve

BernadettH1

Én kevéssel írtam,de nem fogadta el!

4 éve

nagymari

A kis huncut gép nem mindenkinek fogadja el, hogy van néhány kék tányérom. Hargának köszönöm a tájékoztatást.

4 éve

TthKlmn
TthKlmn

Few=kevés, néhány!!!

5 hónapja

TthKlmn
TthKlmn

Ha kevés kék tányérom van az azt jelenti hogy van néhány kék tányérom!!!

5 hónapja

TthKlmn
TthKlmn

I have nekem van few kevés néhány blue kék plates tányérok!!!

5 hónapja

TthKlmn
TthKlmn

Nem győztek meg!!!

5 hónapja

Morzdomigron

Magyartalan egyszerűen az, hogy van kevés kék tányérom ezért is írjuk a néhányat, ráadásul a few azt is jelenti, nem csak hogy kevés...pff:(

4 éve

Sutus

Az hogy "Van kevés kék tányérom" az valóban magyartalan, de az hogy "Kevés kék tányérom van" az egyáltalán nem az:)

4 éve

Morzdomigron

talán sose mondtam még így, a van néhány kék tányérom valahogy jobban jön a számra :)

4 éve

Sutus

Csak mondjuk mást jelent:D

4 éve

Morzdomigron

Kevés és néhány ha darabszámra megy ugyanazt jelenti. 1-2-3 db valamit

4 éve

Sutus

Kevés kék tányérom van - Nem elegendő mennyiségű Van néhány kék tányérom - Pár darab

A "few" és az "a few" között ugyanez a különbség. Előbbi azt jelenti, hogy "kevés, vagyis nem elegendő mennyiségű", utóbbi pedig azt hogy "néhány, pár darab" és nincs olyan jelentéstartalma, hogy "nem elegendő". (Egyébként ugyanez a különbség a litte/a little között is megszámlálhatatlan főnevek esetén.)

4 éve

Kunszt-Sze

A "van néhány kék tányérom" miért nem jó?

1 éve

BernadettH1

Anyád! Most meg ùgy írtam,hogy néhány,erre odaírta másik megoldásnak a kevés tányért. Nevetséges.

4 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.