1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "What is the book about?"

"What is the book about?"

Fordítás:Miről szól a könyv?

February 11, 2014

7 hozzászólás


HajnalBeni

nagy segítség lenne ha a program az ilyen eseteknél az elején még leírná mint amit 'Mabi77' is, hogy a what...about egy szókapcsolat, jó lenne ha a még az elején a kétes helyzetekben jelezné a program


ibolya60

A szókapcsolatokat minden nyelvben külön meg kell tanulni, nem lehet a két szó jelentéséből kitalálni a jelentésüket. Az about szót itt elöljáróként tanítja a program, ezért olyan példamondat kellene, ahol ilyen szerepben áll. A szókapcsolatok jelentését pedig valóban előre közölni kellene.


derhibogab

csak én nem tudom összehozni az angol mondatot a magyar fordításokkal? A miről=whereof ami nincs az eredeti mondatban (meg a szól sem). A másik helyesnek ítélt fordításban pedig a ban/ben (mi van a könyvben?) szerepel, ami in .... Az abaout=-ról/-ről; körülbelül; nagyjából; Azok után, hogy most tanulom csak a nyelvet és nincs előképzettségem, honnan kéne tudnom, hogy mikor mit akar a program??? És honnan fogok tudni általam teljesen értelmetlennek tűnő mondatba értelmet varázsolni? Előre is köszönöm a segítséget/ket!!


Juucsi

Ne aggódj az about miatt. bevallom még én sem értem teljesen ezt a szót, bár már régóta az aktív szókincsem része, elmagyarázni mégsem tudnám. Azt hogy mikor, hogyan kell fordítani arra rá fogsz érezni amint lesz annyi tudásod, hogy már nem szavakat hanem szókapcsolatokat, mondatokat értelmezel/fordítasz/ ránézésre. Ehhez idő kell, és rengeteg gyakorlás. Egyszerűen el kell érned azt, hogy ha angolozol akkor angolul is gondolkodj. pl Ha kapsz egy kérdést: What's your name? akkor ne kelljen lefordítanod aztán megválaszolnod magyarul, majd azt lefordítanod angolra és csak úgy mondani (eleinte így működünk), hanem menjen egyből. De ehhez rengeteg idő kell. Feliratos filmek eleinte szuperül segítenek, aztán ha már úgy érzed akkor a hangoskönyveket is tudom ajánlani (főleg olyanokat amiket olvastál magyar nyelven előtte) és nem kell szótárral hallgatni őket, ne zavarjon ha van amit nem értesz. egy csomó mindenre rá lehet jönni a szövegkörnyezetből.


derhibogab

Köszi!! Kicsit megnyugtattál!! :)


Mabi77

A "what...about" egy állandó szókapcsolat, jelentése: miről.

Pl: WHAT do you speak ABOUT? = Miről beszélsz?


Tacsika

Az About szóval biztos sokat találkoztál már a számítógépeden lėvő programok Help memüjėben! "Program about" vagyis a programról! Igy könnyen megjegyzed ės megszokod! Sokat játsz ezzel a Duolingoval ės be fog ėgni játékosan a fejedbe.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.