1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "To są konie."

"To są konie."

Tłumaczenie:Those are horses.

February 11, 2014

22 komentarze


Tee20001

Jaka jest różnica międz "these are horses", a "those are horses"? czy ktoś wie.


jump4u

Różnica dotyczy tego gdzie się one znajdują. "These horses" oznacza "te konie", a "those horses" oznacza "tamte konie". Więc jeżeli np stoisz przy grupce koni, a kawałek dalej są małpy to powiesz: "these are horses (bliżej Ciebie) and those are monkeys (dalej od Ciebie)


Yola448704

these horses - te konie, które są nieco bliżej (tu)
those horses - te konie, które są nieco dalej (tam)

To są konie - They are horses/These are horses/Those are horses


Ewa776650

Moja odpowiedź "They are horses" nie została zaakceptowana.


br0d4
Mod
Plus

Faktycznie, brakowało tej wersji, dopisałem. Jakoś nikt wcześniej tego nie zauważył :-(


Romek2835

Czyli "Those are horses" - znaczy tam są konie ?


Study187777

Nie, "Those are horses" - "To są konie."

Natomiast "tam są konie" - "(The) horses are there.", "(The) horses are over there.", "There are horses over there".


SlvijaDuga

These - chodzi o te konie Those - chodzi o tamte konie


Grazyna866661

"They are horses" nie zalicza, chociaz nie wiem dlaczego.


yaceq

Moim zdaniem też powinno to zaliczyć


JoannaK65338

No wlasnie, to jest proste niby zdanie. TO SĄ KONIE, wiec chyba powinno zaliczyc They are horses... ??


Adam768153

Czy wiadomo gdzie są? Daleko czy blisko


br0d4
Mod
Plus

Wyjaśnienie o co w tym chodzi jest tutaj: https://www.duolingo.com/comment/13137486


Amireczek

Dlaczego nie zalicza they are horses nie kumam tego ktoś może mi wytlumaczyć?


Elbieta355493

Też tego nie rozumiem


br0d4
Mod
Plus

Wersja z "they" też jest poprawna. Obszerniejsze wyjaśnienia tutaj: https://forum.duolingo.com/comment/16743237


JakubGrzes

Why "Those are the horses" is wrong?


jump4u

Because "the" implies that you talked about it earlier and those are the specific horses you talked about. In the general statement you use a/an for the singular form and nothing for plural.


Biesmudt

W podpowiedzi jest "they" co zresztą najbardziej odpowoada tłumaczeniu. "Those" w ogóle tu nie pasuje.


br0d4
Mod
Plus

Pasuje, owszem. Linki do wyjaśnieni w innych moich wpisach.


Tomasz464833

Moim zdaniem jest tu błąd ,ponieważ those oznacza "tamte" a nie "to są"


br0d4
Mod
Plus

Mylisz się. Czytaj starsze wpisy, podałem odnośniki do szczegółowych wyjaśnień.

I nie powinieneś sądzić, że nauka języka polega na tłumaczeniu słowo po słowie: https://forum.duolingo.com/comment/36862795

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.