1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Nem engedik, hogy kutyám leg…

"Nem engedik, hogy kutyám legyen."

Fordítás:They do not let me have a dog.

February 11, 2014

19 hozzászólás


LszlGyrgy

Let után nem kell a to


EvaDemjan

Igazad van!! Utánanéztem én is, és tényleg nem kell a "to". Köszi :-)


Metatron36

Van egy trükk, ilyenkor dalszövegekre kell gondolni, azok általában helyesek. "Let me entertain you" nincs to


Sotech1

Ezzel óvatosan! Mert tényleg csak általában igaz. :)
Pl.: Justin Timberlake - I'm Lovin' It - Nyelvtanilag helytelen. Az állapotot kifejező igéknek (stative verbs) nincs folyamatos alakja. (Rágták is érte a McDonalds-ot)


birkas.peti

Nekem sikerült most étalálnom .de pl. az allow nem lenne jó a let helyett?


Metatron36

jó lenne, persze az allow-hoz kell "to"


Zsuzsi_K

They do not let me to have a dog. -Miért is nem jó??


nyusziagyar

Lásd fent az eddigi hozzászólásokban; "Let után nem kell a to." ;)


Panni729515

"They won't let me have a dog." miért nem jó?


atomjani

A me után that nem jó?


pityuci

10 esetből 9-szer nem használják a that szót ,,hogy "kötőszó értelemben.Egyszerűen elhagyják.


Metatron36

Egyrészt. Másrészt nem része a nyelvnek. Hiszen miért lenne magyar logika egy másik nyelvben? Nem kell oda semmilyen szó. Ha pedig a fenti mondatot úgy mondjuk "They don't allow me to have a dog", a hogy szó végül is a "to" lesz, de megintcsak, nem kell úgy gondolni fordításnál hogy minden szónak kell legyen egy párja.


Metatron36

A "that" egyáltalán nem a magyar "hogy" fordítása, ezt sokszor csak a kezdő angolosok hiszik így


KicsiVikk

engem is ez erdekelne. jelentsem, vagy en tudom rosszul...


Bali85

szerintem úgy lenne helyesen, hogy They do not let me TO have a dog


MZs1977

Nem. Letvután nem kell to.


EvaDemjan

Szerintem is a "to" -val helyes!


vasvariistvan

LszlGyrgy fentebb már megirta, hogy a let miatt nem kell a to.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.