1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Yes, I am the man."

"Yes, I am the man."

Tłumaczenie:Tak, jestem tym mężczyzną.

February 11, 2014

14 komentarzy


mazimarcin

Wlasnie,dlaczego nie moze byc 'a man'?


Sarna.pl

bo potwierdzasz info o Tobie- jesteś określoną osobą wtedy daje się THE a jeśli mówisz o czymś/kimś po raz pierwszy albo coś jest nie określone wtedy dajesz A/AN zrobiłam ten sam błąd :|...


TomaszGraj

Nie zgodzę się nie ma tu kontestu. Generalnie w języku używa się I am a man. Wpisz sobie w google frazę. Określenie I am the man - sugeruje że jesteś TYM człowiekiem, tzn niesie ze sobą informację o tobie, coś z czego jesteś znany. Nawet na ucho brzmi to słabo.


dob96

Moim zdaniem jest dobrze ponieważ polecenie brzmi "napisz co słyszysz" a w zwolnionym tempie wymowy słychać że mówi the


buskes76

1) "Yes I'm the man" -
"Tak, jestem {tym} mężczyzną {/człowiekiem /panem}" ~ tzn "the" nie ma odpowiednika w j.pl. acz oznacza że chodzi o konkretnie określonego dla rozmówców mężczyznę {/człowieka} (np określonego we wcześniejszej rozmowie) i żeby to jakoś zobrazować w j.pl. często użyjemy "tym mężczyzną"
2) ) "Yes I'm A man" -
"Tak, jestem mężczyzną {/człowiekiem}" ma znaczenie że tak W OGÓLNOŚCI jestem mężczyzną {/człowiekiem} a nie kobietą czy koniem


GraynaKruc

A po za tym oni tam mówią ,, Yes, i am a man "


qwezygfryd

Yes, I'm a man nie może być czemu?


Es_tuu

Hej :) Kończę 5 klase i za rok mam sprawdzian 6 klasisty . Szukam znaj , obserwować , zapraszać ;**


konrados2005

Można zrobić mały błąd np:zamiast ę będzie e i tak się zaliczy


michalswiton

Dlaczego nie może być "tak jestem tą osobą"?


buskes76

1) "Yes I'm the man" -
"Tak, jestem {tym} mężczyzną {/człowiekiem /panem}" ~ tzn "the" nie ma odpowiednika w j.pl. acz oznacza że chodzi o konkretnie określonego dla rozmówców mężczyznę {/człowieka} (np określonego we wcześniejszej rozmowie) i żeby to jakoś zobrazować w j.pl. często użyjemy "tym mężczyzną"
2) ) "Yes I'm A man" -
"Tak, jestem mężczyzną {/człowiekiem}" ma znaczenie że tak W OGÓLNOŚCI jestem mężczyzną {/człowiekiem} a nie kobietą czy koniem


StanisawAn8

Dlaczego nie może być "tak JA jestem tym mężczyzną" ?


NairaKalub

Powiedziałam can i mi zaliczyło xD

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.