"Nem akarja, hogy becsukják az ajtót."

Fordítás:She does not want them to close the door.

4 éve

20 hozzászólás


KicsiVikk

"...that they close the door" nem jo?

4 éve

trjozsef

Nyelvtanilag helyes de az anyanyelviek sosem használnák.

4 éve

petam1

A "them" miért kell bele?

4 éve

Harga
Harga

Them nélkül: He does not want to close the door. - (Ő) nem akarja bezárni az ajtót.

Ilyen szerkezet: I want you to do it. - (Én) akarom, hogy (te) megtedd. He wants them to do it. - (Ő) akarja, hogy (ők) megtegyék.

(Ö) nem akarja, (hogy ők) becsukják az ajtót. - Angolban a ragok hiánya miatt kellenek a személyes névmások, itt mindkettő.

4 éve

petam1

Köszi.

4 éve

inf3rno

He does not want the door to be closed.

4 éve

AcsaiCsilla
AcsaiCsilla

Ez már passzív szerkezet. Nem akarja, hogy az ajtó be legyen csukva.

4 éve

trjozsef

De ettől még helyes, a magyar a passzívot a T/3-al fejezi ki.

4 éve

inf3rno

Mi a probléma a passzívval? Nekem ez termésetesebben jött, mint a nem passzív...

4 éve

sirpee79

Nincs baj a passzivval, de ennél az anyagrésznél még nem "vettük" ezt a szerkezetet, ezért nem erre a fajta megoldásra kiváncsiak... ;-)

4 éve

rock4ever

jelentsd jó megoldásnak, egy másik feladatnál jelentettem és elfogadták: I am arrested.

4 éve

jpencz

sziasztok,

miért them és miért nem they? köszi

3 éve

EditMszros

Ezt kérdezem én is. A them=őket, nekik

3 éve

joygerri

A them elé esetleg lehet írni még azt hogy "that"

3 éve

fectroll
fectroll

Bármit írhatsz elé, ha azt akarod, hogy helytelen legyen.

3 éve

Szanto1
Szanto1

Fantasztikusan szórakoztató válaszaid vannak. Sokan megsértődnek, de nélküled unalmas lenne a tanulás. Köszi :))

2 éve

Anett718579

Miért 'them' van a mondatban, nem a 'they' lenne helyes?

3 éve

zolitech

Hát ez a gond ezzel a programmal, ha valamit nem tudunk , nincs egy kompetens személy aki mindig megbízhatóan segítene(mondjuk egy tanár) és itt egymás közt ki kisebb, ki nagyobb tudással próbálunk egymáson segíteni... Én még mindig nem értem , hogy miért "them" és miért nem jó a "they"! De egyébként meg tetszik a Duolingo....:)

2 éve

Harga
Harga

Rengeteg tanár van! Pl.: http://www.multimedia-english.com/grammar/i-want-him-to-go-23 Ha ő nem tetszik, google vagy tankönyv, de egyszerűbb ha megjegyzed, hogy ők így használják. Miért? - Így tanulták az anyukájuktól. Ne add fel, sok sikert a folytatáshoz! :)

2 éve

zolitech

Köszönöm a segítséget és az ajánlott oldalt. :)

2 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.