"Nem akarja, hogy becsukják az ajtót."

Fordítás:She does not want them to close the door.

February 11, 2014

22 hozzászólás


KicsiVikk

"...that they close the door" nem jo?

February 11, 2014

trjozsef

Nyelvtanilag helyes de az anyanyelviek sosem használnák.

February 14, 2014

zolitech

Hát ez a gond ezzel a programmal, ha valamit nem tudunk , nincs egy kompetens személy aki mindig megbízhatóan segítene(mondjuk egy tanár) és itt egymás közt ki kisebb, ki nagyobb tudással próbálunk egymáson segíteni... Én még mindig nem értem , hogy miért "them" és miért nem jó a "they"! De egyébként meg tetszik a Duolingo....:)

February 22, 2016

Harga

Rengeteg tanár van! Pl.: http://www.multimedia-english.com/grammar/i-want-him-to-go-23 Ha ő nem tetszik, google vagy tankönyv, de egyszerűbb ha megjegyzed, hogy ők így használják. Miért? - Így tanulták az anyukájuktól. Ne add fel, sok sikert a folytatáshoz! :)

February 26, 2016

zolitech

Köszönöm a segítséget és az ajánlott oldalt. :)

February 26, 2016

petam1

A "them" miért kell bele?

February 28, 2014

Harga

Them nélkül: He does not want to close the door. - (Ő) nem akarja bezárni az ajtót.

Ilyen szerkezet: I want you to do it. - (Én) akarom, hogy (te) megtedd. He wants them to do it. - (Ő) akarja, hogy (ők) megtegyék.

(Ö) nem akarja, (hogy ők) becsukják az ajtót. - Angolban a ragok hiánya miatt kellenek a személyes névmások, itt mindkettő.

March 3, 2014

petam1

Köszi.

March 4, 2014

jpencz

sziasztok,

miért them és miért nem they? köszi

March 13, 2015

EditMszros

Ezt kérdezem én is. A them=őket, nekik

May 1, 2015

Anett718579

Miért 'them' van a mondatban, nem a 'they' lenne helyes?

August 12, 2015

inf3rno

He does not want the door to be closed.

February 14, 2014

AcsaiCsilla

Ez már passzív szerkezet. Nem akarja, hogy az ajtó be legyen csukva.

February 21, 2014

trjozsef

De ettől még helyes, a magyar a passzívot a T/3-al fejezi ki.

February 21, 2014

inf3rno

Mi a probléma a passzívval? Nekem ez termésetesebben jött, mint a nem passzív...

February 22, 2014

sirpee79

Nincs baj a passzivval, de ennél az anyagrésznél még nem "vettük" ezt a szerkezetet, ezért nem erre a fajta megoldásra kiváncsiak... ;-)

March 14, 2014

rock4ever

jelentsd jó megoldásnak, egy másik feladatnál jelentettem és elfogadták: I am arrested.

May 18, 2014

joygerri

A them elé esetleg lehet írni még azt hogy "that"

March 27, 2015

fectroll

Bármit írhatsz elé, ha azt akarod, hogy helytelen legyen.

July 1, 2015

Szanto1

Fantasztikusan szórakoztató válaszaid vannak. Sokan megsértődnek, de nélküled unalmas lenne a tanulás. Köszi :))

February 20, 2016

Bagyes

Nem akarja hogy (ők) becsukják az ajtót. Ők=they. Vagy nem? fectroll?

June 29, 2019

Harga

Leragadtál a szavaknál. Duo megoldása korrekt. (Ebben a mondatban itt "them" kell.) (Egy másik mondat "they"-vel: She does not want that they close the door. - Nem akarja, hogy ők csukják be az ajtót.)

June 29, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.