"She reads a book."

Tłumaczenie:Ona czyta książkę.

4 lata temu

15 komentarzy


MateuszWyc

O co chodzi z tymi ,,s" na koncu czasownika? Czasami jest z ,,s" czasami bez i nie rozumiem tego... prosze o pomoc.

4 lata temu

agoosh
agoosh

Końcówka "-s" albo "-es" jest dodawana w czasie Present Simple (teraźniejszy prosty) tylko do trzeciej osoby liczby pojedynczej.

Czyli będzie: I read (ja czytam)

you read (ty czytasz)

he reads (on czyta) she reads (ona czyta) it reads (ono czyta)

we read (my czytamy) you read (wy czytacie) they read (oni/one czytają)

4 lata temu

PaniBiszu

Było by fajnie, gdyby w kursie były wyjaśniane tego typu zagadnienia, ponieważ bez tego dla osoby która zaczyna się uczyć jest to nieco pogmatwane, trzeba się domyślać.

4 lata temu

endios
endios

Dziękujemy za sugestię. Taka funkcja niewątpliwie pojawi się już niedługo.

4 lata temu

marcin.cie

Dokladnie. Nie wiem dla czego tak jest. Przed lekcja powinno to byc opisane

4 lata temu

Polaski1

Bez funkcji tlumaczenia jest lepiej ludzie dociekaja i zapamietuja , gdy bedzi wszystko na tacy wszyscy beda tylko punkty nabijac jak w grze. Ale mogłby pyc przycisk pomocy jak te kometaze

4 lata temu

lukaszlanger

Dobrze, że dodali te komentarze :)

4 lata temu

julkajulu

Chodzi o to, że do trzeciej osoby czasownika dodajemy "s" ( she, he, it) Czasowniki bez "s" (I, You, They, We)

4 lata temu

zuziamacko

Jeśli jest trzecia osoba dodaje się s.

2 lata temu

Asia585579

Czemu ,,reads" a nie ,,read"

2 lata temu

SaraPirkow

Poniewaz w osobach She He Its czyli Ona on to dodaje sie do czasownika s A jak jest I You We You They czyli Ja ty my wy oni to pisze sie bez s

5 miesięcy temu

Weronika024

Ja jeszcze wszystkich wyrazów nie umiem i zamiast pisać co znaczy wyraz np child topisze what no nie wiem child to dziecko to wiem ale nie których rzeczy nie umiem i to jest najgorsze

4 lata temu

martinciaaa

To nie fer . Napisałam she have a book. Zaliczyło mi jako błond. Nie rozumiem. Mam prośbę. Jeśli ktoś z producentów aplikacji "Duolingo" widzi ten komentarz niech napisze w odpowiedzi powód.

Z góry dziękuję .

2 lata temu

JoannaGlap
JoannaGlap

czasownik HAVE odmienia się w taki sposób: I have - ja mam you have - ty masz he has - on ma she has - ona ma it has - ono ma we have - my mamy you have - wy macie they have - oni/one mają :)

2 lata temu

SaraPirkow

Bo have to znaczu mieć a read to znaczy czytac

5 miesięcy temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.