1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "She reads a book."

"She reads a book."

Tłumaczenie:Ona czyta książkę.

February 11, 2014

17 komentarzy


MateuszWyc

O co chodzi z tymi ,,s" na koncu czasownika? Czasami jest z ,,s" czasami bez i nie rozumiem tego... prosze o pomoc.


agoosh

Końcówka "-s" albo "-es" jest dodawana w czasie Present Simple (teraźniejszy prosty) tylko do trzeciej osoby liczby pojedynczej.

Czyli będzie: I read (ja czytam)

you read (ty czytasz)

he reads (on czyta) she reads (ona czyta) it reads (ono czyta)

we read (my czytamy) you read (wy czytacie) they read (oni/one czytają)


PaniBiszu

Było by fajnie, gdyby w kursie były wyjaśniane tego typu zagadnienia, ponieważ bez tego dla osoby która zaczyna się uczyć jest to nieco pogmatwane, trzeba się domyślać.


endios

Dziękujemy za sugestię. Taka funkcja niewątpliwie pojawi się już niedługo.


marcin.cie

Dokladnie. Nie wiem dla czego tak jest. Przed lekcja powinno to byc opisane


lukaszlanger

Dobrze, że dodali te komentarze :)


danielmaks8

Dzięki za takie dobre wytłumaczenie.Znam jedno ale one takie krówkie i łatwo się pomylić i nie zrozumieć a to co ty napiałaś to odrazu rozumiem bardzo dobrze.


julkajulu

Chodzi o to, że do trzeciej osoby czasownika dodajemy "s" ( she, he, it) Czasowniki bez "s" (I, You, They, We)


zuziamacko

Jeśli jest trzecia osoba dodaje się s.


Asia585579

Czemu ,,reads" a nie ,,read"


SaraPirkow

Poniewaz w osobach She He Its czyli Ona on to dodaje sie do czasownika s A jak jest I You We You They czyli Ja ty my wy oni to pisze sie bez s


Weronika024

Ja jeszcze wszystkich wyrazów nie umiem i zamiast pisać co znaczy wyraz np child topisze what no nie wiem child to dziecko to wiem ale nie których rzeczy nie umiem i to jest najgorsze


buskes76

"She readS" to czas Present Simple czyli opisujący stany ~ cechy stałe, czynności: powtarzalne ~ zwyczajowe ~ notoryczne itp, zatem "Ona czyta ~/czytuje" w sensie że robi to; często ~ codziennie, co tydzień itd.
Gdyby chodziło konkretnie o to że czyta w tym momencie użyto by czasu Present Continuous czyli "She is reading a book".


martinciaaa

To nie fer . Napisałam she have a book. Zaliczyło mi jako błond. Nie rozumiem. Mam prośbę. Jeśli ktoś z producentów aplikacji "Duolingo" widzi ten komentarz niech napisze w odpowiedzi powód.

Z góry dziękuję .


JoannaGlap

czasownik HAVE odmienia się w taki sposób: I have - ja mam you have - ty masz he has - on ma she has - ona ma it has - ono ma we have - my mamy you have - wy macie they have - oni/one mają :)


SaraPirkow

Bo have to znaczu mieć a read to znaczy czytac


JoannaGlap

UWAGA! TŁUMACZĘ PARĘ RZECZY! child - to jedno dziecko children - dzieci (wiecej niż jedno dziecko) to słowo jest nieregularnym RZECZOWNIKIEM, więc zamiast dodawać "s" w liczbie mnogiej (1 apple - 2 apples), trzeba sie nauczyc obu form, bo jest parę wyjątków. (woman - women) (man - men) Kiedy mamy do czynienia z CZASOWNIKAMI w krótkich zdaniach (bo tam najczęściej używamy Present Simple - lub gdy mówimy o czynnościach/wydarzeniach dziejących się regularnie ("Ona je kanapkę." - je zawsze, gdy ją zrobi, je ją codziennie na śniadanie itp. rutyna) 3 osoba liczby pojedynczej ( He - on She - ona It - ono) przy CZASOWNIKU dostaje końcówkę "s" (w niektórych wyrazach zakończonych na samogłoskę (o ile dobrze pamietam) może być to "es") . He/she/it - reads, eats, walks (chodzi), looks (patrzy) itp.

czasownik have (W Present Simple) zmienia formę tylko w 3 osobie l. poj. He/She/It - HAS wszystkie inne osoby ( I, you, we, they) dostają czasowik niezmieniony - HAVE :)

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.