A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A kenyér étel."

Fordítás:Bread is food.

4 éve

12 hozzászólás


Henice

miért nem jó az ha így irom: the bread is meal

4 éve

miklos.balazs

Mert a bread megszámlálhatatlan

4 éve

Henice

nem értem, sajnos még kezdő vagyok...

4 éve

radnaitomi

Egyrészt vannak az angolban megszámlálható főnevek (asztal, kutya, kocsi), amelyek állhatnak egyes számban határozatlan névelővel is, többes számuk is van (a table, tables, a car, two cars, stb.)

Vannak azonban megszámlálhatatlan (vagy más kifejezéssel mennyiségi) főnevek, ezeknek nincs többesszáma, és nem állhat előttük számnév, ilyenek pl water, milk, stb. (Nincs olyan, hogy 'a milk' vagy 'two waters').

Emellett az is baj, hogy a 'food' és a 'meal' nem ugyanazt jelentik, a food=étel (mint tápanyag), a meal inkább étkezés, fogás. Ezen kívül a food megszámlálhatatlan, a meal viszont megszámlálható.

4 éve

LaszloHorvath002

Radnai Tomi: köszönöm a magyarázatot, tömör, érthető, logikus.Thanks,

4 éve

radnaitomi

Nagyon szívesen! :)

4 éve

telefonn

Sziasztok !!

Az lenne a kérdésem miért nem jó ez a megoldás "The bread is a food" az "a" szerinte nem kell oda.

Előre is köszönöm a választ.

3 éve

GyorgyneMi1

Az A nevelo. Miert nem jo a valasz?

2 hónapja

ZsoltSzab989748

Mármint a legelső kérdésre gondoltam. Szerintem hibás ez a megoldás.

2 hónapja

ZsoltSzab989748

Ez így van, nem sok köze van megszámlálhatósághoz.

2 hónapja

Dandie66

Az "a, an" az nem határozatlan nevelő? Vagyis az "a food" miért nem jó?

2 hónapja

Jnos242508

Nagyon kezdő vagyok de a THE az nem tünik számnévnek. Én is azt válaszoltam hogy THE BREAD IS FOOD, légyszives magyarázzátok miért csak BREAD, mellesleg ha rámutatsz az A betűre a mondatból hogy A KENYÉR ÉTEL akkor alatta írja hogy THE. Szóval miért nem kell a THE??

1 hete