A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"A kenyér étel."

Fordítás:Bread is food.

0
4 éve

12 hozzászólás


Henice

miért nem jó az ha így irom: the bread is meal

2
Válasz4 éve

miklos.balazs

Mert a bread megszámlálhatatlan

0
Válasz4 éve

Henice

nem értem, sajnos még kezdő vagyok...

0
Válasz4 éve

radnaitomi

Egyrészt vannak az angolban megszámlálható főnevek (asztal, kutya, kocsi), amelyek állhatnak egyes számban határozatlan névelővel is, többes számuk is van (a table, tables, a car, two cars, stb.)

Vannak azonban megszámlálhatatlan (vagy más kifejezéssel mennyiségi) főnevek, ezeknek nincs többesszáma, és nem állhat előttük számnév, ilyenek pl water, milk, stb. (Nincs olyan, hogy 'a milk' vagy 'two waters').

Emellett az is baj, hogy a 'food' és a 'meal' nem ugyanazt jelentik, a food=étel (mint tápanyag), a meal inkább étkezés, fogás. Ezen kívül a food megszámlálhatatlan, a meal viszont megszámlálható.

19
Válasz4 éve

LaszloHorvath002

Radnai Tomi: köszönöm a magyarázatot, tömör, érthető, logikus.Thanks,

1
Válasz4 éve

radnaitomi

Nagyon szívesen! :)

0
Válasz4 éve

telefonn

Sziasztok !!

Az lenne a kérdésem miért nem jó ez a megoldás "The bread is a food" az "a" szerinte nem kell oda.

Előre is köszönöm a választ.

0
Válasz3 éve

miklos.balazs

Mert a food megszámlálhatatlan, lásd feljebb.

0
Válasz3 éve

GyorgyneMi1

Az A nevelo. Miert nem jo a valasz?

0
Válasz1 hónapja

ZsoltSzab989748

Mármint a legelső kérdésre gondoltam. Szerintem hibás ez a megoldás.

0
Válasz1 hónapja

ZsoltSzab989748

Ez így van, nem sok köze van megszámlálhatósághoz.

0
Válasz1 hónapja

Dandie66

Az "a, an" az nem határozatlan nevelő? Vagyis az "a food" miért nem jó?

0
Válasz1 hónapja