A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Nem fizettek nekem múlt hónap óta."

Fordítás:They have not paid me since last month.

4 éve

11 hozzászólás


petertatar

they did not pay me since last month ez miért nem jó?

3 éve

szabob74

Ezt kérdezem én is. Elismerem, hogy a megadott válsz helyes, tudásom szerint ez is elfogadható, tehát helyes.

3 éve

Nyuszi85

"I have not been paid since last month" miért nem jó?

4 éve

toderik

Ebbe futottam bele én is. Ordít a mondatrol a passzív szerkezet.

4 éve

renata.biro

Szerkezetileg Present perfect continuous a mondatod: "I have been...." Present perfect helyett:"I have...."

3 éve

radnaitomi

Nem 'present perfect continuous' szerkezetileg a mondata. A 'be' segédigét nem csak a folyamatos iegidőkhöz használja az angol, hanem a passzív szerekezetekhez is. A különbség abban van, hogy milyan alakban áll az ige utána. A be + -ing-es alak a folyamatos, míg a be + 3. alak a passzív.

  • I have been paying = én (aktívban) fizettem

  • I have been paid = "én voltam (passzívban) fizetve", azaz ők fizettek nekem

Nyilván ha folyamatost és passzívat is akarsz egyben, akkor mindkét szerkezet benne lesz: be+3 alak és a be+ing is:

  • I have been being paid
3 éve

renata.biro

Köszönöm a magyarázatodat. Teljesen igazad van,csak elég nehéz megszokni ezt a fordított gondolkodást.

3 éve

radnaitomi

Teljesen jó, sőt! Tényleg a tipikus helyzet, ahol a szenvedő szerkezet is jó. Jelenteni kell, és akkor tudják a fejlesztők javítani, hogy ezt is elfogadja! :)

3 éve

KuruczTom

A paid me helyett a paid for me az értelmetlen lenne?

4 éve

radnaitomi

A 'pay for' azt jelenti 'fizetni valamiért'.

  • They paid me. = Nekem fizettek.

  • They paid FOR the book. = Fizettek a könyvÉRT.

  • (They paid me for the book = Nekem fizettek a könyvért.)

4 éve

KuruczTom

Rendes tőled, köszi a segítséget!

4 éve