1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Nem fizettek nekem múlt hóna…

"Nem fizettek nekem múlt hónap óta."

Fordítás:They have not paid me since last month.

February 11, 2014

11 hozzászólás


petertatar

they did not pay me since last month ez miért nem jó?


szabob74

Ezt kérdezem én is. Elismerem, hogy a megadott válsz helyes, tudásom szerint ez is elfogadható, tehát helyes.


Nyuszi85

"I have not been paid since last month" miért nem jó?


toderik

Ebbe futottam bele én is. Ordít a mondatrol a passzív szerkezet.


renata.biro

Szerkezetileg Present perfect continuous a mondatod: "I have been...." Present perfect helyett:"I have...."


radnaitomi

Nem 'present perfect continuous' szerkezetileg a mondata. A 'be' segédigét nem csak a folyamatos iegidőkhöz használja az angol, hanem a passzív szerekezetekhez is. A különbség abban van, hogy milyan alakban áll az ige utána. A be + -ing-es alak a folyamatos, míg a be + 3. alak a passzív.

  • I have been paying = én (aktívban) fizettem

  • I have been paid = "én voltam (passzívban) fizetve", azaz ők fizettek nekem

Nyilván ha folyamatost és passzívat is akarsz egyben, akkor mindkét szerkezet benne lesz: be+3 alak és a be+ing is:

  • I have been being paid

renata.biro

Köszönöm a magyarázatodat. Teljesen igazad van,csak elég nehéz megszokni ezt a fordított gondolkodást.


radnaitomi

Teljesen jó, sőt! Tényleg a tipikus helyzet, ahol a szenvedő szerkezet is jó. Jelenteni kell, és akkor tudják a fejlesztők javítani, hogy ezt is elfogadja! :)


KuruczTom

A paid me helyett a paid for me az értelmetlen lenne?


radnaitomi

A 'pay for' azt jelenti 'fizetni valamiért'.

  • They paid me. = Nekem fizettek.

  • They paid FOR the book. = Fizettek a könyvÉRT.

  • (They paid me for the book = Nekem fizettek a könyvért.)


KuruczTom

Rendes tőled, köszi a segítséget!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.