1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Sen domuz eti ve ekmek yersi…

"Sen domuz eti ve ekmek yersin."

Çeviri:You eat pork and bread.

February 11, 2014

74 Yorum


nasibim948

Domuz, İngilizce konuşan insanların kültüründe bolca yer etmiş ve sıkça tüketilen bir hayvan. Bazıları domuzdan bahsetmeyin demişler; böyle mantıksız bir bakış açısı olabilir mi? Şimdi bir Hinduya Türkiye'yi anlatsan içinde inek eti var diye kebaptan, lahmacundan ya da diğer yöresel bir çok yemekten bahsetmeyecek misin? Bir dili öğrenmek aynı zamanda bir kültürü öğrenmektir. Olacağından değil ama bu dar bakış açınızı bir an evvel genişletmenizi şiddetle tavsiye ediyorum.


BurcuBlgn1

Kesinlikle katılıyorum


MerhabaMer16

Kesinlikle katılıyorum


Elif732085

Kesinlikle katılıyorum.


onur66666

Bazen domuzun da bir canlı olduğu unutuluyor


merve6248

Ya tamam haklısın da ne alaka!! Kimse sana durduk yere -domuz yazıyor çok günah bunu nasıl yazarlar çok haram bir şey vesaire demedi nereden geldi acaba senin aklına bu şeyler boş yapmaya çalışmak olarak görüyorum ben bu yorumu hayır diğerleri de karşı çıkan biri varmış gibi katılıyorum yazmışlar :-D Saçmalık


sahra424351

Bak bu konuda hakklısın ama duolingo bunu tekrar tekrar çıkartmasıda hiç doğru değil


okosebent

adamlar domuz eti yiyor. siz yapin programi zemzem icelim :) cumleyi dogru yaptim ama yorumlarda bunu gorecegimi biliyordum :)


erkin2

ekmeğin başınada eat koydum yanlışlık nerde acaba?


MehmetAliBey7733

Ekmeğin başına eat koymayacaksın, ekmeği öpüp başına koyacaksın


1mpala

hahahahahahahh ingilizcemi geliştireyim diye geldim tartışma sayfalarına bakıp bakıp gülüyorum


nasibim948

Aynı fiili iki defa yazmanız yanlış olmuş. Örneğin Türkçe'de "Sen domuz eti yersin ve ekmek yersin" deseydik yine hata etmiş olurduk.


HseyinGk11

Domuz ve şarap kelimesi geçince lüzumsuz tepki veren yobazlar!. Bu programı takip etmek zorunda değilsiniz....


akin_ozdemir

pork meat demek yanlış mı olur?


Selcen_Ozturk

evet. pork zaten domuz eti demek. pig domuz demek. ama ingilizcede farklı etler için isimler mevcut, pig meat de denmez


oya50755

Bazen alıştırmalarda pork meat demedigimiz için yanlis oluyor şimdi dedik diye yanlis oldu bunu nasil ayirt edicez ? Bir de you eki kullandığımızda eats diyorduk bu cumle de eat dedik neden ? Biliyor musun


KandemirEmre
  1. "you" ek değilir, zamir/adıl/pronoun'dur
  2. geniş zamanda (present simple tense), you adılının özne/subject olduğu tümcelerde eylemlere -s takısı gelmez!
  3. geniş zamanda -s takısı, tümcede "he/she/it" adılları özne ise kullanılır. yani sonuç olarak, "you eat pork and bread" doğru cevaptır, hiçbir zaman "you eats" göremezsin.

SedatDede1

Bende bu yorumu arıyordum teşekkürler sürekli kafam karışıyor tekil gördüğün yerde s takısı yapıştır diyorlar you yani sen tekil sanıp s yazdım


Aye829437

Pork zaten domuz eti demek "pork meat" domuz eti eti gibi birşey olur.


_idontlike

Evet çünkü meat biftek demek pork ise domuz eti demek


gjtfggdghf

Sizlere domuzu ye söyleyen oldumu. Pis hayvan falan. Oho ingolizce ogreniyorsunuz ne sandiniz...


ahmet549381

Arkadaşlar bu ingilizceye nasıl bir sistem izleyerek çalışmalıyım fikrinize ihtiyacım var teşekkürler...


MedihaKk

Herkes fikrini rahatca söylüyo küfur edenler var ,tepkinizi onlarada verin.


Kaplan._.

Ben niye yprum yazamıyorum yada siz yorum larda nasıl bu kadar aktif olabiliyorsunuz yorumlara glemnin başka bit yolı5varmı ki


Zeynep3173437

İngilizce öğrenmek istiyorum fakat bira şarap ve pork kelimelerini kullanmak istemiyorum daha başka yada bunların haricinde birsürü yiyecek içecek şeyler varken bunların haricinde daha birsürü mükemmel yiyecek ve içecekler varken bunları lütfen yazmayın rica ediyorum


belalieness

Bir daha böyle şeyler karşıma çıkmasın lütfen haram yazdırmayın 10 yaşındayım ve ben bunun biliyorum adam akıllı şeyler öğretin


ebrar357029

Evet biliyorum hepinizin midesi bulandı Ama gerçekten onunla bir hayvan olduğumu unutmayalım ne kadar haram da olsa günah da olsa o da bir hayvan Allah'ın yarattığı bir şey ona şu an hakaret veya kötü kelime söyleyemeyiz Allah böyle olmasını istedi Biz de ona böyle davranıyoruz ne yapabiliriz başkaları yiyor içiyor diye biz onu pis bir hayvan olarak neden görelim ki gerçekten hayvan ad acıyorum yazık ne yapacağını bilmeyen bir hayvan


GlnihalGen

Burada muslumanlarda var ama


YunusYlmaz553128

9 yaşında ki yeğenim domuz yerim bira içerim diye dolanıyor evin içinde insaf be çocuklar okuyor bunları. Bize dar görüşlü diyenler; bırakın bu entel dantel medeniyiz ayaklarını bi cacık olmaz sizden


EmineNurKa935578

İslama dön seni putperest sksjsgcgdiwksj


burtapoz

yobazlar ingilizce öğrenmesin.


cagri914130

Bir kişi domuz eti ne laf etmiş o laf eden bir kişiden dolayı 40 kişi yobaz demiş . Jdjd gezizekalılar


mer956108

Kesinlikle katılıyorum


Meryemikba

Cevabı bilen var mı


Zeynep3173437

İngilizce öğrenmek istiyorum fakat bira şarap ve pork kelimelerini kullanmak istemiyorum daha başka yada bunların haricinde birsürü yiyecek içecek şeyler varken bunların haricinde daha birsürü mükemmel yiyecek ve içecekler varken bunları lütfen yazmayın rica ediyorum


yldz900951

neden herkez cümleyi sorgulamak yerine saçma ve alâkasız bir tartışma içerisine girdi acaba


Bahar_srmll

Eats neden değil anlamadım


Ardayldz_999

Demek ki eat yazman gerek


Asel658977

Ben niye o şey eti niye yerim ki ben müslümanım ve dinimizde o eti yemek günahtır


ZeynepSeli34561

Arkadaşlar cümlede domuz eti diyor ama cümlede eti kelimesinin ingilizcesi domuz kelimesinin yanına getirilmemiş. Ben bu cumlenin yanlış olduğunu düşünüyorum, sizin fikriniz nedir?


ZeynepSeli34561

Pork domuz demek, meet et demek.

Cümlede domuz eti yazıyor

Bende "you eat pork meet and bread" yazdım

Ama cümledeki tek hatam oraya koyduğum "meet" kelimesiymiş

Ben o cümlede meet kelimesini koymazsam cümle" you eat pork and bread" olur.

Prok domuz demek yanına meet koymazsam domuz eti olmaz. Domuz


reyhanhnu

Aynen çok haklısın merve6248


Cenaysoy

Ya niye domuz her ingilizce uygulaması nda domuz bi bitmedi ya


BaronAnakin

Halkım çok haklısınız üstelik bu ecnebi icadı domuz kelimesi ve ekmeği yan yana kullanıyor bizde bundan rahatsız oldumuza göre silip veya sildirip gidebilirsiniz burdan çomarlar.


YusufGlay

You ile yöu yazdım yanlış lıkla nefaekı var


bnm438912

donuz əti haramdır anlayın artıq


Hiranur228979

Ya eats olmasi gerekmiyor mu


Ertugrul737581

Bir önceki soruda domuz ve ekmek yer cümlesini ingilizce ye cevir dediğinde "pork "yazdım yanlış dedi. Pork meat olacak dedi. Şimdide "domuz eti ," çevir diyor pork meat yazıyorum. YANLIŞ DİYOR. BİZE KAFAYI MI YEDIRCENIZ


BahattinDr

Hiç birşey anlamadım sorudan


FatihTurgu14

Ne kadar gereksiz konuşmalar. Farklı kültüre ait bir dili öğrenirken bile düşüncesiz yorumlarınız var. Lütfen daha bilinçli olalım. Duolingo'nun kimseye birşey yaptığı yok.


MehmetSali317384

Pork domuz demek değil meat * te et demek neden saden pork diyor ki. Sen domuz ve ekmek yersin. Gibi oluyor Biri açıklayabilir mi


MustafaGun555822

Meden kabul edilmiyor bu saka mi


PEMBEPANTE3886

Be dogru yaptığım halde yanlış diyo mübarek


merve440817

Bazi cevirilerde pork meat olurken bazilarinda sadece pork. Bu neye gore degisiyor anlamadim


AZERBAIJAN555

BEN AZƏRBAYCANDAN. LÜTFEN BENİ TAKİP EDİN. I AM FROM AZERBAİJAN. PLEASE FOLLOW ME


AZERBAIJAN555

BEN AZƏRBAYCANDAN. LÜTFEN BENİ TAKİP EDİN. I AM FROM AZERBAİJAN. PLEASE FOLLOW ME


mirkan_c._bal

puahhaha ne dönüyor burda ❤❤


Ecrin676218

Sksksjsjsjjsjsjsjssjsjs

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.