1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Tudd, hogy szeretlek!"

"Tudd, hogy szeretlek!"

Fordítás:Know that I love you!

February 11, 2014

17 hozzászólás


muszlimah

Know that - azt jelenti hogy: Tudd azt hogy..../Tudd, hogy...


Letenye

Az hogy you know that i love you miert nem jo?


Kirion

@Letenye Mert ez felszólítómód, ilyenkor nem kell a névmás. Amit te írtál az azt jelenti, hogy "Tudod, hogy szeretlek."


Blasko_Zsofia

Én is ezt írtam.


rita.balog

Miert nem fogadja el a valaszomat,mikor ugyan azt irja ki valasznak?


conquistadores

Mert szeret teged. :)


radnaitomi

Biztos hiba a rendszerben, jelentsd!


rita.balog

megtettem köszi :)


Kheru01

Mert valószínűleg hallás alapján csak le kellett volna írnod ugyanazon a nyelven, amin a program elmondta: angolul. Nem mindig kell fordítani!


sincity001

Do know i love you miért nem jó?


radnaitomi

Jó az. A 'do' segédige nem csak kérdésre vagy tagadásra használható, hanem nyomatékosításra is.

  • I read the book = olvastam a könyvet

  • I did read the book = Igenis elolvastam a könyvet

Ilyenkor kiejtésben a segédigén hangsúly is van.

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/do_1

Itt a szótárban ez a rész felülről kb az ötödik bekezdésnél van:

do auxiliary verb (FOR EMPHASIS)

B2 [+ infinitive without to] used to give extra force to the main verb: "Can I buy stamps here?" "Well, we do sell them, but we don't have any at the moment."

  • Do shut up, Georgia, and get on with your homework.

  • Do write and let me know how you're getting on.

  • He cooks a lot does Alex. He does far more than me.

Vagyis a mondatod teljesen jó angolul, így kell mondani, ha nyomatékosítani szeretnénk, hogy 'Tudd, hogy szeretlek!'


CsacskaMacska

Ez mitől felszólító? Tudd meg, hogy szeretlek! Ez már az lenne nem? Én is you know ... írtam.


Gy.B.

Attol, hogy a TUDD az felszolító mód...


tomwhoolp

"Know you that i love you!" Ez nem jó?


Gy.B.

Nem. :XD

A felszólításnál nem teszed ki a személyes névmást.

Simán csak "know".

Ha kijelentesz valamit, akkor a személyes névmás elöl van:

"You know"

Kérdésnél meg:

"Do you know".

......

A "know you" nagyon furcsa szerzet. :XD


LakatosLeo1

Ugyan azt irtam és nem jó

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.