A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Tudd, hogy szeretlek!"

Fordítás:Know that I love you!

4 éve

22 hozzászólás


muszlimah

Know that - azt jelenti hogy: Tudd azt hogy..../Tudd, hogy...

4 éve

kogu4
kogu4
5 hónapja

rita.balog

Miert nem fogadja el a valaszomat,mikor ugyan azt irja ki valasznak?

4 éve

conquistadores

Mert szeret teged. :)

3 éve

K13D

:D

3 éve

radnaitomi

Biztos hiba a rendszerben, jelentsd!

4 éve

rita.balog

megtettem köszi :)

4 éve

Letenye
Letenye

Az hogy you know that i love you miert nem jo?

4 éve

Kirion
Kirion

@Letenye Mert ez felszólítómód, ilyenkor nem kell a névmás. Amit te írtál az azt jelenti, hogy "Tudod, hogy szeretlek."

4 éve

Blasko_Zsofia

Én is ezt írtam.

4 éve

sincity001

Do know i love you miért nem jó?

4 éve

radnaitomi

Jó az. A 'do' segédige nem csak kérdésre vagy tagadásra használható, hanem nyomatékosításra is.

  • I read the book = olvastam a könyvet

  • I did read the book = Igenis elolvastam a könyvet

Ilyenkor kiejtésben a segédigén hangsúly is van.

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/do_1

Itt a szótárban ez a rész felülről kb az ötödik bekezdésnél van:

do auxiliary verb (FOR EMPHASIS)

B2 [+ infinitive without to] used to give extra force to the main verb: "Can I buy stamps here?" "Well, we do sell them, but we don't have any at the moment."

  • Do shut up, Georgia, and get on with your homework.

  • Do write and let me know how you're getting on.

  • He cooks a lot does Alex. He does far more than me.

Vagyis a mondatod teljesen jó angolul, így kell mondani, ha nyomatékosítani szeretnénk, hogy 'Tudd, hogy szeretlek!'

3 éve

trjpali

Egy kérdést kezdtél el írni (helytelenül) , de egy felszólító mondatot kellett volna. Kihagytad a mondatodból a személyes névmást. A mondatod így mindenképp helytelen!

3 éve

radnaitomi

Nem helytelen. Ahogy a fenti magyarázatnál is írtam, a 'do' segédige nyomatékosításra is használható, így a fenti mondat egy helyes felszólító mondat, és egyben nyomatékosan szólít fel, hogy 'Tudd, hogy szeretlek'.

3 éve

CsacskaMacska

Ez mitől felszólító? Tudd meg, hogy szeretlek! Ez már az lenne nem? Én is you know ... írtam.

4 éve

Gy.B.

Attol, hogy a TUDD az felszolító mód...

3 éve

pingumaci

Nekem elfogadta,ezt írtam -You know,that i love you.

3 éve

tomwhoolp

"Know you that i love you!" Ez nem jó?

3 éve

Gy.B.

Nem. :XD

A felszólításnál nem teszed ki a személyes névmást.

Simán csak "know".

Ha kijelentesz valamit, akkor a személyes névmás elöl van:

"You know"

Kérdésnél meg:

"Do you know".

......

A "know you" nagyon furcsa szerzet. :XD

3 éve

bojszag

A 'Let you know, I love you' miért nem jó? Az életben láttam ilyesmi megoldást.

3 éve

kittysa23

You know for i love you! Ez mert nem jo?

3 éve

Noncsu1

Nincs is ott az hogy you

5 hónapja