1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I want a tomato soup."

"I want a tomato soup."

Çeviri:Ben bir domates çorbası istiyorum.

February 12, 2014

59 Yorum


1176216545

Benim bildiğim sayılamayan nesnelerin başına a-an gelmez


dieebanane

Çok doğru söyledin


batuhan227618

Bu yorumu arıyordum


eros128821

Evet tabiki de gelmez


2003SemihE

Ben de öyle biliyorum.


melikesarii

Ben bir domates corbasi isterim ... Degil mi ? İstiyorum derse simdiki zaman olur . simdi istiyorum anlamina gelir.


incikin_

İngilizcede bazı fiilleri Şimdiki Zamanda (ve diğer continuous tense'lerde) kullanamıyoruz.

Bunlara örnek:

●love, ●like, ●want, ●need, ●hate, ●know, ●understand, ●believe, vs.

Mesela hiç "I'm loving you!" dendiğini duydunuz mu? Denmez, doğrusu "I love you" kabul edilir.

I'm loving you. YANLIŞ*
I love you. DOĞRU

Bu tür (durum bildiren) fiiller söz konusu olduğunda, Türkçe'de şimdiki zamanda ifade ettiğimiz durumları, İngilizcede geniş zamanla ifade ediyoruz.

Kahve istiyorum/isterim.

I'm wanting coffee. YANLIŞ*
I want coffee. DOĞRU

Şimdi bu Duo bizden ne istiyor?? (Tahminimce...)

İngilizce cümlede "I want a tomato soup." derse, örneğin:

●Ben bir domates çorbası istiyorum. DOĞRU
●Ben bir domates çorbası isterim. DOĞRU

Türkçe cümlede "Ben bir domates çorbası istiyorum." veya "Ben bir domates çorbası isterim." derse:

●I want a tomato soup. DOĞRU
●I'm wanting a tomato soup. NOOO!... çünkü İngilizcede "like" gibi bazı özel fiiller şimdiki zamanda kullanılmaz!


Bediha06

I want a dish tomato soup


RAN790670

evet size katılıyorum geniş zaman olması için isterim olması gerek.


zaman12

ben domatesli çorba isterim demek için "I want a soup with tomato" demek gerekir. with hem ile hem -li -lı da kullanılır


Gamze528632

Arkadaşlar He she it takıların da s takisi getirilir sadece. I you we they gibi takılarda ise gelmez.


kbrcn716

Neden "wants" değilde "want" ? 'S' eki neden gelmiyor ? Bilen yardım edebilir mi ?


incikin_

Geniş zamanda olumlu cümlelerde ve yalnızca özne "he/she/it"e karşılık geldiğinde fiile -s getiriyoruz.

I want..
You want.
"He wantS." (veya "The man wantS".)
She wantS. (veya "The woman wantS.".)
It wantS. (veya "The dog wantS.".)
We want.
You want.
They want. (veya "The man and the woman want.")


UgurSahinturk

They want (The women want. The men want ) olacak yanlış yazdınız sanırım


FatihGkhan2

wants yaptim s niye yok?


ekin80042

Orada domates corbasi sayilmadigi icin a\an gelmemeli sikayet edin


s.yagan

want dan sonra to geliyor burada neden gelmedi ??


incikin_
I want sonrasında isim veya tamlama gelir:

● I want a sandwich. =Bir sandviç istiyorum.
● I want a puple elephant. =Mor bir fil istiyorum.
● I want the same hat. = Aynı şapkayı istiyorum.

"I want TO" sonrasında bir fiil gelir:

● I want to learn English. =İngilizce öğrenmek istiyorum.
● I want to buy the same hat. = Aynı şapkayı satın almak istiyorum.
● I want to drink coffee. = Kahve içmek istiyorum.


seferlly

Ben bir domatesli çorba istiyorum yazdım yanlış dedi


emirhalit

Ben bir domates çorbası istiyorum olmalıydı


Mert877409

Gunluk hayatta ben bir domates corbasi aliyim dersin o mantikla hareket edersen a takisina gerek var


ferdi48130

Sayılamayan olayı varmı burada?. I want a plate tomato soup. Gibi...


pelin244534

Ben domatesli çorba istiyorum yaptım kabul etmedi


burakerdogan0909

I want a tomato soup ben bir domates çorbasi istiyorum'u kanıtlıyor


kbrasar7

ben domatesli çorba isterim aynı şey ?


esraaydin7

Bu genis zamana ait bir cumle degil mi.ben domates corbasi isterim olmayacak mi


DogukanCav1

Neden isterim değilde istiyorum oluyor?


incikin_

İngilizcede bazı fiilleri Şimdiki Zamanda (ve diğer continuous tense'lerde) kullanamıyoruz.

Bunlara örnek:

●love, ●like, ●want, ●need, ●hate, ●know, ●understand, ●believe, vs.

Mesela hiç "I'm loving you!" dendiğini duydunuz mu? Denmez, doğrusu "I love you" kabul edilir.

I'm loving you. YANLIŞ*
I love you. DOĞRU

Bu tür (durum bildiren) fiiller söz konusu olduğunda, Türkçe'de şimdiki zamanda ifade ettiğimiz durumları, İngilizcede geniş zamanla ifade ediyoruz.

Kahve istiyorum/isterim.

I'm wanting coffee. YANLIŞ*
I want coffee. DOĞRU

Şimdi bu Duo bizden ne istiyor?? (Tahminimce...)

İngilizce cümlede "I want a tomato soup." derse, örneğin:

●Ben bir domates çorbası istiyorum. DOĞRU
●Ben bir domates çorbası isterim. DOĞRU

Türkçe cümlede "Ben bir domates çorbası istiyorum." veya "Ben bir domates çorbası isterim." derse:

●I want a tomato soup. DOĞRU
●I'm wanting a tomato soup. NOOO!... çünkü İngilizcede "like" gibi bazı özel fiiller şimdiki zamanda kullanılmaz!

Yani diğer dilin dilbilgisi kuralları izin veriyorsa olduğu gibi çeviriyoruz; izin vermiyorsa ona karşılık gelen/en yakın olan yapıyı kullanıyoruz.


FarukYorul

I wants neden olmuyor acaba?


kadir950

İsterim mi istiyorum mu doğru cevap


Selcen_Ozturk

ikisi de. çünkü "want" ın ingilizcede -ing li hali kullanılmaz, o yüzden de want Türkçeye iki halde de çevrilebilir.


Muharremxx

Neden wants değilde want??


melisa1222

He she ve it de -s gelir I(ben) da gelmez


Mert877409

I You We They bunlarda s takisi gelmez

He She It lere ise gelir


buse.a

Peki çorbamda domates istiyorum niye olmuyor


SenanurBic

Cunku domatesli corba istiyorumla corbamda domates istiyorum ayni sey degil


DenizGezen

Ben dometesli corba isterim neden olmuyor


psysos

a yani bir'i vurgulamanızı istiyor olabilir


19aLi03

Ben bir domatesli çorba istiyorum da olması gerekliydi


seferlly

Bende yazdım kabul etmedi


bortucine

DUOLİNGO İS BEST ❤


Ferhat569626

Çilek isterken wants domates isterken want diyor bu neden ikisinde de sayı belirtilmiş zaten


Deniz30895

"Bir domates çorbası istiyorum" yazdım kabul etmedi. Başına "Ben" yazmam gerekiyormuşş.. Hahaha. :))

Program saçmaladı. Bunun yanlışlarıyla uğraşmaktan dil öğrenmeye vaktimiz kalmıyor, programla savaşıyoruz resmen. :))


memoli901

adet söylemek ne anlamıvar ki?


UgurSahinturk

Lokantaya gidince ben bir mercimek çorbası alabilir miyim? Diye niye söylüyoruz.


Sssss425885

Niye wants olmuyor


Sssss425885

Bu geniş zaman olması gerektiği halde şimdiki zaman


EfeegeKork

Ben bir göt istiyorum


MandH5

Geniş zaman değil miydi? Ben bir domates çorbası isterim olmalıydı, istiyorum yazıyor?


Nehirsarac12345

lingot isteyenler yoruma


Dilara202498

Ben would you like diye biliyorum genelde bu kullanılıyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.