A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"The vegetarian man wants the sandwich."

Fordítás:A vegetáriánus férfi kéri a szendvicset.

0
4 éve

19 hozzászólás


alexandra.868115

A vegetàriánus férfi akar egy szendvicset.ez miért nem helyes igy?

7
Válasz4 éve

radnaitomi

Mert az angol mondatban nem 'a' (határozatlan névelő), hanem 'the' (határozott névelő) van.

  • EGY szendvics = A sandwich

  • A szendvics = THE sandwich

4
Válasz4 éve

nebolah

csak jó lenne ha a gép hang jól ejtené ki :P

1
Válasz3 éve

noncapisco14

A vegetáriánus férfi a szendvicset kéri

1
Válasz4 éve

radnaitomi

'kér' nem egyenlő azzal, hogy 'akar'.

  • He asks for the sandwich = Kéri a szendvicset. (nem biztos, hogy akarja, csak elkéri, mert mondjuk muszáj neki - persze akarhatja is :) csak az nem derül ki a mondatból)

  • He wants the sandwich = Akarja a szendvicset (itt pedig a vágy megvan, de arról nincs info, hogy el is kéri vagy csak csöndben vágyakozik utána.)

7
Válasz14 éve

noncapisco14

azért gondoltam így, mert arra tanítottak, hogy ne mondjam azt hogy AKAROM, csak azt hogy kérem... LOL de valóban: kérni és akarni nem ugyanaz

3
Válasz4 éve

radnaitomi

:)

2
Válasz14 éve

Pupajti

Az miért nem jó h a vegetáriánus férfi szendvicset akar??

0
Válasz4 éve

radnaitomi

Mert az angol mondatban határozott névelővel (the) van, a tiédben pedig nem.

5
Válasz4 éve

gjzs0913

Ez tök jó de a want akkor is azt jelenti hogy akar, és nem azt hogy kér vagy szeretne. A want akar. Ezért nem lehet az a jó megoldàs hogy kér mer akkor ezzel az erővel a sandwich lehetne hamburger is. Szerintem hibàs a feladat és javítani kellene. Mert igy az rögződik be az emberekbe hogy kérin a want-tal is lehet aztán meg majd nem értik hogy miért tartják őket bunkónak.

1
Válasz3 éve

Pupajti

köszi

0
Válasz24 éve

kisboszi26

"a vegetáriánus férfi szereti a szendvicset" ? Wants nem lehet szereti,csak szeretné?

0
Válasz4 éve

Csacsika2

Nálam van csak az, hogy a radnaitomi magyarázatát azonnal megértem ???

0
Válasz4 éve

vasvariistvan

Nem, ez T R magyarázatára jellemző.

0
Válasz3 hónapja

gjzs0913

Akkor regyenek bele egyolyan választható szót hogy "akarja". Mert akkor ki lehet rakni azt hogy "akarja a szendvicset". Ami egyébként a valódi jelentése.

0
Válasz3 éve

Agnes715229

Jot irtam, de nem fogadja el!!!

0
Válasz2 hónapja

csellentyucske

Kipróbáltam, hogy a "vegetárius" változatot ismeri-e. Nem, nem ismeri. De ezt csak az fogja megtudni, aki szintén kipróbálta... :-)

0
Válasz1 hónapja

Agnes715229

Nem !!! Utalom, akik nem az eletet elik, hanem vegetarianus potcselekvesbe menekulnek

0
Válasz1 hónapja

csellentyucske

???????? Ez itt egy nyelvoktató oldal. A program nem ismeri a "vegetárius" szóalakot. Kipróbáltam válaszadásnál. De mivel a csevegőbe többnyire csak azok jönnek be, akik hibajelzést kaptak, csak azok fogják megtudni, hogy a program nem ismeri ezt a szóalakot, akik kipróbálták. További kellemes utálkozást kíván egy mindenevő.

0
Válasz1 hónapja