"Milyen színű a ruha?"

Fordítás:What color is the dress?

4 éve

14 hozzászólás


BitterNorbert

What color is the clothes? ezt írtam, de nem fogadja el, gondolom azért nem akarja elfogadni, mert többesszám van a clothes-nél!?!?

4 éve

radnaitomi

A 'clothes' mindenképp többes számban kell álljon. A keveredést az okozza, hogy a 'clothes' és a 'dress' két teljesen különböző dolog, csak sajnos magyarul mindkét dologra a ruha szót használ(hat)juk.

A 'clothes' a teljes ruházatot jelenti, beleértve a nadrágtól kezdve az ingen át a pulóvert is - magyarul minden, amit visel valaki. A 'dress' ezzel szemben egy konkrét ruhadarab, méghozzá egy női, egyrészes 'ruha', ilyen pl egy estélyi 'ruha' is.

4 éve

BitterNorbert

értem, bár valószínűleg mindenre elfogadja a dress-t, nem csak a nőire, köszönöm!

4 éve

fotos64

Persze ebbe belekevertem én is, mert jó lehetne a suit is ha pasirôl van szó. Suit, dress, clothes... = ruha

4 éve

Mirjam114175

Miert a clothes-nel az are-t hasznalja es a dress-nel az is-t-t?

4 éve

radnaitomi

Mert a 'clothes' szó angolban többes számú szó (és a teljes ruházatot jelenti, nadrág, kabát, sál, sapka, együtt)

A 'dress' pedig egy női egyrészes ruhadarab, így egyes számú szó.

4 éve

ildikote

szoktam olvasni a te magyarázataidat,,,,nekem sokat segit,,,köszönöm a többiek nevében is

4 éve

radnaitomi

Nagyon szívesen! :) Örülök, ha segítenek. :)

4 éve

Mirjam114175

Koszonom. Sokat segitettel.

4 éve

Ginocar

A "What kind of color is the dress?" miért nem jó? Volt egy angol tanárom ő így tanította. "What kind of type vagy What ki nd of color stb..."

4 éve

kacsa198411

Nem értem mikor kell a the és mikor nem?

3 éve

Cseterics

What is color the dress? Ezt írtam és nem fogadta el, mert az "is" szót rossz helyre tettem. Van arra szabály hogy hova kell tenni az "is"= "van" szót? Segítsen valaki megérteni, mert ezt sokszor elrontom és nem értem hogy hova kell tenni.

3 éve

CsHuszi

Kérdő mondatok - fordított szórend

(Kérdőszó) + Segédige + Alany + Ige*

Kérdőszó vagy van, vagy nincs, attól függően, hogy kiegészítendő-e a mondatunk, vagy eldöntendő. Az, mindenesetre biztos, hogy a kérdő mondatok legnagyobb részében fordított szórendet használunk, ami abból áll, hogy egy megfelelő segédigét beillesztünk az alany elé. És a modat megy tovább, mintha mi sem történt volna, tehát így:

KÉRDŐSZÓ + SEGÉDIGE + ALANY + IGE + TÁRGY + HELYHATÁROZÓ + IDŐHATÁROZÓ

http://www.raraxy.com/nyelvtan/szorend

3 éve

Cseterics

Köszönöm a segítséget! Igazán rendes tőled, hogy szakitottál rá időt és leírtad ezt nekem. ( persze ezzel még azoknak is segítettél, akik ezt rajtam kívűl elolvassák )

3 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.