1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Milyen színű a ruha?"

"Milyen színű a ruha?"

Fordítás:What color is the dress?

February 12, 2014

15 hozzászólás


BitterNorbert

What color is the clothes? ezt írtam, de nem fogadja el, gondolom azért nem akarja elfogadni, mert többesszám van a clothes-nél!?!?


radnaitomi

A 'clothes' mindenképp többes számban kell álljon. A keveredést az okozza, hogy a 'clothes' és a 'dress' két teljesen különböző dolog, csak sajnos magyarul mindkét dologra a ruha szót használ(hat)juk.

A 'clothes' a teljes ruházatot jelenti, beleértve a nadrágtól kezdve az ingen át a pulóvert is - magyarul minden, amit visel valaki. A 'dress' ezzel szemben egy konkrét ruhadarab, méghozzá egy női, egyrészes 'ruha', ilyen pl egy estélyi 'ruha' is.


BitterNorbert

értem, bár valószínűleg mindenre elfogadja a dress-t, nem csak a nőire, köszönöm!


umbertopezzette

Persze ebbe belekevertem én is, mert jó lehetne a suit is ha pasirôl van szó. Suit, dress, clothes... = ruha


Mirjam114175

Miert a clothes-nel az are-t hasznalja es a dress-nel az is-t-t?


radnaitomi

Mert a 'clothes' szó angolban többes számú szó (és a teljes ruházatot jelenti, nadrág, kabát, sál, sapka, együtt)

A 'dress' pedig egy női egyrészes ruhadarab, így egyes számú szó.


ildikote

szoktam olvasni a te magyarázataidat,,,,nekem sokat segit,,,köszönöm a többiek nevében is


radnaitomi

Nagyon szívesen! :) Örülök, ha segítenek. :)


Mirjam114175

Koszonom. Sokat segitettel.


Ginocar

A "What kind of color is the dress?" miért nem jó? Volt egy angol tanárom ő így tanította. "What kind of type vagy What ki nd of color stb..."


kacsa198411

Nem értem mikor kell a the és mikor nem?


Cseterics

What is color the dress? Ezt írtam és nem fogadta el, mert az "is" szót rossz helyre tettem. Van arra szabály hogy hova kell tenni az "is"= "van" szót? Segítsen valaki megérteni, mert ezt sokszor elrontom és nem értem hogy hova kell tenni.


CsHuszi

Kérdő mondatok - fordított szórend

(Kérdőszó) + Segédige + Alany + Ige*

Kérdőszó vagy van, vagy nincs, attól függően, hogy kiegészítendő-e a mondatunk, vagy eldöntendő. Az, mindenesetre biztos, hogy a kérdő mondatok legnagyobb részében fordított szórendet használunk, ami abból áll, hogy egy megfelelő segédigét beillesztünk az alany elé. És a modat megy tovább, mintha mi sem történt volna, tehát így:

KÉRDŐSZÓ + SEGÉDIGE + ALANY + IGE + TÁRGY + HELYHATÁROZÓ + IDŐHATÁROZÓ

http://www.raraxy.com/nyelvtan/szorend


Cseterics

Köszönöm a segítséget! Igazán rendes tőled, hogy szakitottál rá időt és leírtad ezt nekem. ( persze ezzel még azoknak is segítettél, akik ezt rajtam kívűl elolvassák )

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.