Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Ona dostaje swój samochód."

Tłumaczenie:She receives her car.

1 rok temu

5 komentarzy


aleks1208

Czemu nie 'get'?

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Bo "ona" to 3-cia osoba liczby pojedynczej, zatem poprawna forma w czasie Simple Present jest "gets":

  • I get
  • you get
  • he/she/it gets
  • we get
  • you get
  • they get
1 rok temu

KamilPkala

Dlaczego jest dostać jako "receives" a nie "gets"?

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Sowo "gets" również jest akceptowane, ale lepszym tłumaczeniem jest "receives", ponieważ czasownik "get" ma wiele znaczeń (ponad 30 samo "get", a do tego kilka razy więcej w złożeniach jako phrasal verb), natomiast czasownik "receive" jest bardziej jednoznaczny.

1 rok temu

Wiktor872456

She gets her car. ☺ Dobrze

3 tygodnie temu