1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A szülők szendvicseket adnak…

"A szülők szendvicseket adnak a gyerekeiknek."

Fordítás:The parents give their children sandwiches.

February 12, 2014

10 hozzászólás


Krisztina113

Nekem elfogadta úgy is hogy a végére írtam 'to their children'


atomjani

A their children nem kerülhet a végére?


csaklilla

de igen, csakhogy akkor kell a to elöljárószó Részesesetet 2féleképpen lehet kifejezni: vagy közvetlenül az állítmány után (The p. give their children sandwiches) , vagy a mondat végén, a tárgy után (vagyis az után, hogy mit ad nekik), de akkor: Th p. give sandwiches TO their children


fafeju

En pontosan ezt irtam es nem fogadta el. Az o javitasaban a to nem kell bele, es szerinte ugy van jol... pa szivecske.


fafeju

Bicsi figyelmetlen voltam a to- t elfogadta de en meg egy the-t is betettem a to utan, es az nem terszett neki.


BernadettH1

Most màr èrtem,köszi!


hmonika007

miért TO és miért nem FOR?


Nagygnes748799

Engem is ez érdekelne. Kérem, ha valaki tudja, magyarázza el. Ha jó az a megoldás, hogy elöljárószóval a végén fejezem ki, akkor miért nem jó a TO helyett a FOR? The parents give sandwiches FOR their children?


[törölt felhasználó]

    Én így tudom eldönteni. Ezt találtam, ezt tanultam meg. TO-t használjuk: Úticél kifejezése: I am travelling to Madrid.coffee-shop-1007898_640 Idő kifejezése: It’s twenty to 5. Távolság kifejezése: It’s about a kilometer from my workplace to the school. Ha valamit adunk: I gave the book to my sister. Célhatározói mellékmondat esetén: I went to the shops to buy some bread. Melléknevek és bizonyos igék után ha igét akarunk tenni, az csak “to”-val együtt állhat You’re just too good to be true. I promise to kiss you before midnight.

    FOR-t használunk a következő esetekben:

    <pre>Időintervallum kifejezése: I have been working here for a year. Előnyök, hasznok kifejezése: Vitamin C is good for your health. Időpont, időbeosztás, esemény:bottle-926541_640 I have an appointment for 10 January. / We bought a cake for his birthday. Egyetértés kifejezése: Are you for or against death penalty? Valakinek segíteni, vagy valakinek megtenni valamit: Could you open this bottle for me? Célok kifejezése – főnévvel: Let’s go out for a drink. Funkció kifejezése igékkel (az ige ebben az esetben –ing végződést kap): A bottle opener is a thing we use for opening a bottle. Jelentésre való kérdezésnél, jelentés magyarázatánál: What is the English word for „hütte”? / The Spanish word for interesting is interesante. </pre>
    Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.