1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Czytamy gazety."

"Czytamy gazety."

Tłumaczenie:We read the newspapers.

February 12, 2014

11 komentarzy


TamaraChodan

Dlaczego nie może być a przed newspaper


Piotr_Merski

Jeśli chodzi Ci o zdanie "We read newspapers", to w liczbie mnogiej się nie stawia 'a/an/the'


p43l0

Nie do końca z tym 'the' w l.mn., "We read the newspapers" też jest w porządku, sam wpisałem 'the' i mi zaakceptowało ;) Tutaj jest bardzo przejrzyście to wytłumaczone: https://www.duolingo.com/comment/1599675


buskes76

Masz rację ! Piotr chyba z rozpędu dodał to "the"... ;) ale co do "a/an" ma absolutną rację że NIGDY w liczbie mnogiej lub dla niepoliczalnyxh


Mikoaj962797

Bo to jest liczba mnoga naucz się


ollaaa1

kiedy w czasownikach dodajemy litrę "s"?


Piotr_Merski

Tylko w liczbie pojedyńczej w trzeciej osobie, czyli przy she/he/it


[użytkownik usunięty]

    Tylko jeśli to jest Present Simple


marcin.sojka.95

    The moze byc w mnogiej, gdy mowimy o konkretnym przedmiocie np. wskazujac na niego, lub gdy wczesniej juz o nim wspomnielismy.


Amfitryta1

    dlaczego nie zaakceptowało "we are reading newspapers?" przecież "we read newspapers" dokładnie znaczy czytujemy gazety. "czytamy" w tej chwili, nie zazwyczaj. jeśli robimy to regularnie, to "czytujemy".


buskes76

    Już zalicza gdyż to jedno z prawidłowych tłum;
    **"Czytamy gazety" -
    " We are reading (/read) {{the}} newspapers "
    ~ możliwe kombinacje w zależności od kontekstu i sytuacji

    Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.