"Nie mam mapy."

Tłumaczenie:I do not have a map.

February 12, 2014

8 komentarzy
Ta dyskusja jest zamknięta.


Jolka636472

Nie mogę napisać " we don't have a map?". Dlaczego jest to błąd?


gienia775525

We = my Zdanie musiało by brzmieć "my nie mamy mapy" lub "nie mamy mapy" żeby uznało.


Jack.Elliot

confusion if mapy is the singular then what is it as a plural


yuioyuio

oh that's a bit complicated, let me know if you still need the answer


DariaBucza

Dlaczego "I do not have any map" jest w tym przypadku błędne?


br0d4
Mod
Plus

To niezupełnie to samo. "I do not have any map" byłoby raczej "Nie mam żadnej mapy", ale chyba znaczenie jest wystarczająco bliskie, więc tę wersję też dopisałem do listy akceptowanych odpowiedzi.


GignacPL

Czemu nie zaliczyło "I haven't a map."?


br0d4
Mod
Plus

Bo to błędna odpowiedź. Poprawnie by było "I haven't got a map" albo "I have no map", albo "I do not have a map" - jak na górze.

Na temat różnic między "no" a "not" czytaj tutaj: https://forum.duolingo.com/comment/26407871.

Na temat zdań przeczących czytaj tu: https://forum.duolingo.com/comment/34019817 §2.2.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.