Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Můj oblek"

Překlad:My suit

před 1 rokem

8 komentářů


BAFERE

lze použít My a suit?

před 1 rokem

widle
widle

Ne. Ve chvíli, kdy použijete přivlastňovací zájmeno, tak už se členy nepoužívají.

před 1 rokem

Jenda-48
Jenda-48

Proč nepřijímáte dress

před 1 rokem

widle
widle

Protože "dress" jsou dámské šaty.

před 1 rokem

Jenda-48
Jenda-48

dress - obléci (se), ustrojit (se), strojit se, připravit, upravit, vyzdobit, obvázat; oblečení, šat, oděv, úbor, šaty (dámské), oblek; Tedy nejen dámské šaty.Nebo v Am AJ ano? To nevím.

před 1 rokem

widle
widle

Sloveso ponechme stranou, to opravdu znamená obléci (se) do čehokoliv, nejen šatů, ale o významu podstatného jména nám to moc neřekne.

Co se podstatného jména týče, tam je to komplikovanější, ale v zásadě platí, že když to slovo bude stát o samotě a bude toho jeden kus, každý si představí dámské šaty. Pokud před tím bude stát nějaký přívlastek, tak to může být i jiné oblečení (třeba "morning dress" bude pánský oblek určitého typu), většinou půjde spíš o něco formálního, ale musí to tam být uvedené. Případně když budeme mluvit o nějakém stylu oblékání, pak se pod to hromadně taky vejdou různé oděvy nejen dámské.

před 1 rokem

Jenda-48
Jenda-48

Ale souhlas, to sloveso je na prvním místě, neb se jedná o citaci ze slovníku a já nechtěl tu citaci zkrátit. Faktem zůstává, že pořadí významů ve slovnících napovídá četnost užívání. Tedy dress je především sloveso. Mne jen zarazila j ta přímočará jednoznačnost jediného správného překladu. Dress - dámské šaty. Ale respektuji to.

před 1 rokem

widle
widle

Nezapomeňte taky, že tohle je začátečnický kurz, ne slovník. Účelem je nacvičit základní slovní zásobu a gramatiku. Pokrýt všechny okrajové významy je jednak řádově složitější a druhak může být právě pro ty začátečníky matoucí.

před 1 rokem