A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"This news is official."

Fordítás:Ez a hír hivatalos.

4 éve

8 hozzászólás


Kapcsford

Ez hivatalos hír.

4 éve

miklos.balazs

Az "This is official news" lenne. Nem mindegy mi az állítmány.

4 éve

Bandi55
Bandi55

Csak MAGYARUL nem így mondjuk! Miért kell eltorzitani a magyar nyelvet?

4 éve

miklos.balazs

Én mondom így. Csak én biztos nem vagyok magyar. Bocs. :P

4 éve

Bandi55
Bandi55

Könyörgöm, a magyar előre teszi a jelzőt, nem úgy mint az orosz, francia, angol.... Le feu rouge, flag krasznovo szveta.... Hivatalos a levél is. Ellentéte a magán levél, sőt magánlevél. Azonos szerkezetű mondattal úgy fordítanád: Ez /van/ levél magán? Beszéljünk magyarosan magyarul, ne angolosan!!! Pont a hivatalos nagyon sok összetételben már rögzült sorrendű. Hivatalos vélemény kontra magánvélemény... Hivatalos levél, magánlevél. Sose kételkedem mikor az angolra fordított mondatomat nem fogadják el. Biztosan igazuk van, mert angolok az "oktatók". De magyarra fordításnál eddig szinte minden "reklamációmat" elfogadták. Ők tőlünk kell/ene/ hogy az igényesebb magyart "megtanulják"!

4 éve

miklos.balazs

Továbbra is magyar vagyok. Oroszt sosem tanultam. Angolt is csak viszonylag későn kezdtem, tehát nem igazán befolyásolta a magyar nyelvtanulásomat. És én használnám "a hír hivatalos" és a "hivatalos hír" formákat is, szituációtól függően. És látok köztük különbséget. Mert ha egy hír hivatalos hír, akkor bizony az a hír hivatalos. mind = blown

4 éve

fabricius1

Lassúban hallgatva a this nem is tudom minek hangzik.

4 éve

asvanyi

Számomra ez a két mondat: "Ez a hír hivatalos." és "Ez hivatalos hír." magyarul ugyanazt jelenti (annak ellenére, hogy nem ugyanaz az állítmányuk), de az utóbbi választékosabb. Szerintem mindkettőt el kéne fogadni.

10 hónapja