Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Kdo napsal ten úvod?"

Překlad:Who wrote the introduction?

před 1 rokem

3 komentáře


Jan529034

proč není možné použít did. "who did ...

před 1 rokem

DavidSlave1
DavidSlave1

Mohl by mi někdo vysvětlit, co je špatně na: Who has written the introductin?

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Je to neohrabané použití předpřítomného času. Bylo by třeba přirozené se zeptat "Has anyone written the introduction (yet)?", protože z toho spojení s přítomností přímo čiší. Ale tady se ptáme, kdo ten úvod napsal, ohnisko naší otázky je někde v minulosti, spočívá v dokončené události, na kterou ta otázka nepohlíží jako na věc se současností nějak spojenou. Vřele doporučuju seznámit se s ngrams, které vám umožní vypozorovat, co je a co není v AJ přirozené. Takto jsem ngrams použil pro ilustraci okrajovosti vašeho překladu. Výskyt je jasně menšinový. Proklikněte si to tam až na odkazy do literatury, budete-li mít zájem.

Nicméně jsem ten váš překlad přidal, protože to tak občas někdo rodilý zřejmě i napíše. Podobně jako Češi občas píšou věci jako "Kdo maloval Monu Lisu?", přestože se neptáme na proces malování, ale jen a jen na výsledek již dokončené události, na kterou hledíme zvenčí.

před 1 rokem