1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "A woman and a child play."

"A woman and a child play."

Çeviri:Bir kadın ve bir çocuk oynarlar.

February 12, 2014

13 Yorum


talip.kul.

Yani illa başına 1 getirmeliyiz türkçede yok böyle bi olay


omercito

Türkçede böyle bir olay var :)

Bir kadın gördüm. Kadın siyah ceket giyiyordu. (Herhangi bir kadından bahsediyorsunuz. Bu nedenle önce "bir kadın" dersiniz, ama bundan sonraki kullanımlarınızda "bir kadın" şeklinde kullanmazsınız. Çünkü artık bahsettiğiniz kadın herhangi bir kadın değildir.)

Bir kadın otobüse bindi. (Herhangi bir kadın otobüse binmiş.)

Kadın otobüse bindi. (Bahsettiğiniz, önceden konusu geçen, önceden gördüğünüz, yani kısacası önceden bilinen kadın, otobüse binmiş.)

Örnekte de "Kadın ve çocuk oynarlar" derseniz, burada herhangi bir kadın ve herhangi bir çocuktan bahsetmemiş olursunuz. Dolayısıyla cümlenin farklı bir anlamı olur.


etas34

bende bir kadın ve çoçuk oynar dedim yani biri ikisinede ortak yaptım kabul etmedi yanlış mı ki türkçede?


mustafaselviolu

çoçuk değil çocuk ve a'da illa bir kullanılmalıdır


elif249870

Bende öyle yaptım :)


incikin_

"Bir kadın ve bir çocuk yerine "Bir kadın ve çocuk" dediğimizde çocuğu "the child" gibi algılamış olabilir mi? "the child" (=çocuk) dediğimizde sanki kadın herhangi bir kadın ama çocuk belli/tanıdık/bahsi geçmiş bir çocuk gibi anlaşılır. Ben de emin değilim...


furkhan

Aslında "oynuyor"ları da kabul etmek lazım, çünkü her filmde de görüyorum yani geniş zaman şimdiki zaman olarak da geçiyor. Türkçe'deki anlamı değil ki.


BaranYetgi

Aynını yazdım and yerine a gelecek diyor ne saçmalık!


NurayMmmdz

Yani illa bawina bir getirmeliyiz yok oyle bisey


emrekksal6
  1. Sıradaki kelimeleri seçemiyoruz

sevgi501961

Bir kadın ve bir çocuk oynuyorlar dedim kabul etmedi nesi yanlış bunun şimdi (oynarlar )ı kabul ediyor!!!!

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.