1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "A woman and a child play."

"A woman and a child play."

Çeviri:Bir kadın ve bir çocuk oynarlar.

February 12, 2014

16 Yorum


talip.kul.

Yani illa başına 1 getirmeliyiz türkçede yok böyle bi olay

April 17, 2014

omercito
Mod

Türkçede böyle bir olay var :)

Bir kadın gördüm. Kadın siyah ceket giyiyordu. (Herhangi bir kadından bahsediyorsunuz. Bu nedenle önce "bir kadın" dersiniz, ama bundan sonraki kullanımlarınızda "bir kadın" şeklinde kullanmazsınız. Çünkü artık bahsettiğiniz kadın herhangi bir kadın değildir.)

Bir kadın otobüse bindi. (Herhangi bir kadın otobüse binmiş.)

Kadın otobüse bindi. (Bahsettiğiniz, önceden konusu geçen, önceden gördüğünüz, yani kısacası önceden bilinen kadın, otobüse binmiş.)

Örnekte de "Kadın ve çocuk oynarlar" derseniz, burada herhangi bir kadın ve herhangi bir çocuktan bahsetmemiş olursunuz. Dolayısıyla cümlenin farklı bir anlamı olur.

April 17, 2014

etas34

bende bir kadın ve çoçuk oynar dedim yani biri ikisinede ortak yaptım kabul etmedi yanlış mı ki türkçede?

June 17, 2014

mustafaselviolu

çoçuk değil çocuk ve a'da illa bir kullanılmalıdır

November 25, 2015

elif249870

Bende öyle yaptım :)

October 3, 2017

incikin_

"Bir kadın ve bir çocuk yerine "Bir kadın ve çocuk" dediğimizde çocuğu "the child" gibi algılamış olabilir mi? "the child" (=çocuk) dediğimizde sanki kadın herhangi bir kadın ama çocuk belli/tanıdık/bahsi geçmiş bir çocuk gibi anlaşılır. Ben de emin değilim...

October 3, 2017

furkhan

Aslında "oynuyor"ları da kabul etmek lazım, çünkü her filmde de görüyorum yani geniş zaman şimdiki zaman olarak da geçiyor. Türkçe'deki anlamı değil ki.

August 2, 2014

ayferpekdemir

and ile degilmi kadin ile cocuk oynar dedlm kabul etmedi

February 16, 2015

mustafa720668

Bir kadın ve çocuk oynarlar dedim olmadı

May 2, 2018

BaranYetgi

Aynını yazdım and yerine a gelecek diyor ne saçmalık!

July 15, 2016

NurayMmmdz

Yani illa bawina bir getirmeliyiz yok oyle bisey

December 10, 2018

emrekksal6
  1. Sıradaki kelimeleri seçemiyoruz
January 11, 2019

sevgi501961

Bir kadın ve bir çocuk oynuyorlar dedim kabul etmedi nesi yanlış bunun şimdi (oynarlar )ı kabul ediyor!!!!

March 12, 2019

DORUK40707

Su

May 17, 2019

SEDATBAYAZ1

Bence oynar olmali plays degil yazim olarak

May 20, 2019

emrah651363

Oynarlar diyorsa plays olmasi gerekmez mi

June 30, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.