Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"A woman and a child play."

Çeviri:Bir kadın ve bir çocuk oynarlar.

4 yıl önce

10 Yorum


talip.kul.

Yani illa başına 1 getirmeliyiz türkçede yok böyle bi olay

4 yıl önce

omercito
omercito

Türkçede böyle bir olay var :)

Bir kadın gördüm. Kadın siyah ceket giyiyordu. (Herhangi bir kadından bahsediyorsunuz. Bu nedenle önce "bir kadın" dersiniz, ama bundan sonraki kullanımlarınızda "bir kadın" şeklinde kullanmazsınız. Çünkü artık bahsettiğiniz kadın herhangi bir kadın değildir.)

Bir kadın otobüse bindi. (Herhangi bir kadın otobüse binmiş.)

Kadın otobüse bindi. (Bahsettiğiniz, önceden konusu geçen, önceden gördüğünüz, yani kısacası önceden bilinen kadın, otobüse binmiş.)

Örnekte de "Kadın ve çocuk oynarlar" derseniz, burada herhangi bir kadın ve herhangi bir çocuktan bahsetmemiş olursunuz. Dolayısıyla cümlenin farklı bir anlamı olur.

4 yıl önce

etas34

bende bir kadın ve çoçuk oynar dedim yani biri ikisinede ortak yaptım kabul etmedi yanlış mı ki türkçede?

4 yıl önce

mustafaselviolu

çoçuk değil çocuk ve a'da illa bir kullanılmalıdır

2 yıl önce

elif249870

Bende öyle yaptım :)

11 ay önce

incikin_
incikin_

"Bir kadın ve bir çocuk yerine "Bir kadın ve çocuk" dediğimizde çocuğu "the child" gibi algılamış olabilir mi? "the child" (=çocuk) dediğimizde sanki kadın herhangi bir kadın ama çocuk belli/tanıdık/bahsi geçmiş bir çocuk gibi anlaşılır. Ben de emin değilim...

11 ay önce

furkhan

Aslında "oynuyor"ları da kabul etmek lazım, çünkü her filmde de görüyorum yani geniş zaman şimdiki zaman olarak da geçiyor. Türkçe'deki anlamı değil ki.

4 yıl önce

mustafa720668

Bir kadın ve çocuk oynarlar dedim olmadı

4 ay önce

ayferpekdemir

and ile degilmi kadin ile cocuk oynar dedlm kabul etmedi

3 yıl önce

BaranYetgi

Aynını yazdım and yerine a gelecek diyor ne saçmalık!

2 yıl önce