"Touch it!"

Fordítás:Érintsd meg!

February 12, 2014

28 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


Shibelion

Hammer time! Can't touch this!


birkas.peti

:DDDDDDD Az év hozzászólàsa.


Lingolingi

és a Fogd meg! az miért nem jó?


LBboogie

Az inkább a Take it lenne, (to take= venni, vinni, fogni,) a Cathch it az inkább "kapd el" bár a "fogd meg" ezzel lehet azonos értelmű, de mivel a leckében a touch szó a megtanulandó, ez a válasz is kiesik :)


Shibelion

A Fogd meg!-nek is több jelentése van. Pl.: Megfogni, mint kézbe venni/kézzel, nos, megfogni vmit; Megfogni, mint elkapni vkit/vmit (Mondjuk nyulat). Itt az előbbi fogadható el.


LBboogie

Viszont a megfogni, megragadni, megmarkolni valamit az a "grab"- bel fejezhető ki jobban azt hiszem Az alap kérdés egyébként az volt, hogy a touch it re a fogd meg miért nem jó, és ahhoz meg a fogd meg semmiképp nem jó, mert a "to touch" az sehogy sem jelenti azt hogy fogni.


Shibelion

Annyi igaz, hogy a fogni az inkább a grab, de itt egy rövidebb ideig tartó megfogni-ról van szó, és igenis jelentheti azt a touch, hogy megfogni vmit. Ami a Szatki Szótár-ban van nem szentírás, ott is előfordulhatnak téves jelentések, amit valaki jónak jelentett be, mert úgy hitte az, pedig nem. Például. De ha más szótárt használsz arra is igaz ugyan ez, ahogy bármely másikra egyaránt.


LBboogie

Azt nem tudom mi az a szatki szótár, Én teljesen más forrásból ismertem ezt a dolgot, de ha már minden szótár vacak és pontatlan szerinted, akkor ma megkérdeztem az unokahugom férjét, aki Londonban született, és ott is élt 26 éves koráig, és szerinte sem használják a touch-ot a megfogni kifejezésére. Ettől függetlenül lehet igazad, mert ahogy a magyarban is tünnek el vagy jelennek meg új kifejezések, illetve módosulnak jelentések, az angolban is van ilyen. Az is igaz, hogy itt az oldal az angol amerikai változát tanítja, ami eltérhet sokmindenben a brit angoltól. Amúgy meg azért ez nem olyan kozmikus probléma, nem hiszem, hogy emiatt nem tanul meg valaki angolul :)


Shibelion

Én is írtam egy kisregényt, de félre kattintottam és rányitottam egy másik oldalt erre, így odaveszett... Gosh darn it...

A lényeg, hogy igazad van, viszont nem értek egyet a rokonod állításával, pontosan azért, amit írtál, hogy Nagy Britanniában élt, és a két angol nagyon sok mindenben tér el egymástól. Ugyanakkor ennek a fordítottja is igaz, hogy nagyon sok mindenben meg is egyeznek, és ebbe beletartozhat a touch is, ezért is van rá meg az esély, hogy óriási nagyot tévedek.

Remélem leírtam mindent, amit eredetileg is. :/

De, való igaz, ez nem egy eget rengető probléma. :)


Shibelion

Az inkább úgy van, hogy Catch it!, de én is inkább ezt mondanám, ha olyan szituáció adódna. Szerintem lehet jelenteni.


Iridium76

Javítva van. Már elfogadja. 19.03.21


PterTth2

Az előbb volt ugyanez a mondat felkiáltójel nélkül. Akkor most hogy?


Zsfi757059

Igen. Nekem is. Most nem tettem ki, és ezért lett rossz


en_vagyok

Most a felkiáltójel miért van? mikor teszi ki? csak ha eszébe jut?


gykriszti02

Az felszólító mondat lesz, nem kijelentő vagy kérdő. Először én is azt hittem hogy véletlenül rakja ki.


Csacsika2

elfogadta a "fogd meg" -gondolom azóta javítva lett !


Csillamcica

Dik ezt nem értem more.


mamutvadasz

A gép nem touch ot mond, hanem. Szarcset et.


Andika822069

A válaszom jó, csak nem írtam felkiáltójelet


[törölt felhasználó]

    Touch it , egyszer érj hozzá , máskor érintsd meg


vaJancsi

    Azt írom ,még sem jó?


Guli657344

    érthetőbb kiejtést szeretnék hallani


Tigris131

    Az "Sztaki" szótár¯_(ツ)_/¯

    Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.