1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Elbise ne renk?"

"Elbise ne renk?"

Çeviri:What color is the dress?

February 12, 2014

36 Yorum


Selcen_Ozturk

rengini sorduğunuz elbise belli bir elbise olmak zorunda olduğu için.

February 17, 2014

abdullahresha

Madem biliyor rengini neden soruyor. Anlamadım bir örnekle izah eder misiniz

November 25, 2018

Beowulf1234

THE'nın anlamı tüm detaylarına hakim veya nasıl bir nesne olduğu hakkında bilgiye sahip demek değil. Konuda bahsedilen elbisenin hangi elbise olduğundan haberleri olduğu için THE yani sen elbise almaya gittin ve eve geldin diyelim. Sen gelince senin elbise aldığını biliyorum ama hangi renk olduğunu bilmiyorum. Sana diyorumki "elbise hangi renk?" yani sen biliyorsun ki senin yeni satın aldığın elbiseden bahsediyorum.

January 30, 2019

wtrmln

neden 'what color is dress?' değil?

February 12, 2014

SalihBilgili

2 kişinin arasında geçen diyalog olduğunu farz edersen hangi elbiseden bahsedildiği bellidir. Belli olduğu için de başına the gelmesi gerekir

March 2, 2014

ferdi48130

İs başa gelip soru oluyordu niye color dan sonra? İs öznenin önünde olması yetiyormu?

November 16, 2015

-Raaki

O zaman "renk elbise midir" diye bir soru olur

June 7, 2018

Darrkness

what color of the dress dersek elbisenin rengi ne anlamı olmuyor mu?

May 16, 2014

kbrazl

is de eklemeniz gerekir

July 18, 2014

YaarAydemi

is burada ne işe yarar

December 30, 2014

Ahmet026

is burada bulunmakla ne yapmaya nereye varmaya çalışmakta, neyi amaçlamaktadır

September 11, 2018

serifenur2

which ve what ikisi de olmalı sonuçta hangi renk ve ne renk aynı anlam

July 10, 2015

Ahmet026

Dostum anlam aynı ama nihayetinde which hangi / what ne demek. Sorunun istediği de 'ne'

September 11, 2018

ilknr1

which color şeklinde de sorulabilir mi? Teşekkürler.

June 5, 2015

renasirinl

Color ve colour ayri ayri kelimeler mi?ben colour yazdim o baska bir tercume var diye color yazdi.lutfen yardim

May 16, 2014

CelalInan

Color ( Amerikalilar kullanir) Colour (ingilizler kullanir)

July 4, 2014

rusberk

neden which olmuyor.

November 23, 2014

ferdi48130

Which hangisi demek what ne demek.

November 16, 2015

haciabi19

What is the color dress? Dedim niye olmadı mk

April 18, 2015

EsraReis

Ben is ile are i ayirt edemiyorum yardimci olur musunuz

September 16, 2014

bilgekaganyilmaz

I am You are He is She is It is We are You are They are seklinde kullanilir.

October 31, 2014

Onur184978

Tekil olduğunda is, çoğul olduğunda are kullanılıyor.

January 4, 2019

hacihafiz

Is it canli canli olmayan diye farkediyormu

November 11, 2014

y.berker

What is the dress' color? niye yanlis

January 8, 2015

Kubraturkoz

Niye digerleri of the da bu is the bilmiyorum

August 20, 2015

Gul100492

Is ne ise yarar lutfen bilgi verirmisiniz

January 2, 2016

Aligulsen07

suit de elbise demek

May 6, 2016

emreakd

which color is the dress ?

April 20, 2017

ceren184089

Which ile kullanilmaz cunku bu bir soru kalibidir

May 9, 2017

volkanugdur

the nedir yav 50 cevaptır the koymadık diye sürekli yanlış diyor artık her kelimeden sonra the ekleyecem :)

July 6, 2017

KbraNazTra

The kelimesinin Türkçe'de bir karşılığı olmadığı için bana karmaşık geliyordu.. Ama sonrasan bazı arkadaşların yorumlarını okuyunca daha net anladım.. O arkadaşlara teşekkür ederim.

March 6, 2018

Ahmet026

çok yazıp hiç bir şey yazmamak nasıl olur onu göstermişsin resmen. Buraya yazıyorsanız ya soru sorun ya da bir cevap verin lütfen. Mesela burada the nın kullanım yerlerini söyleseymişsin keşke.o arkadaşlara da nerede anladıysan orada teşekkür etseydin. Fazla mı abarttım bilmiyorum. Ama insan okuyup bir şey olmadığını görünce kızıyor.

September 11, 2018

Re.Candost

clothes ve dress aynı şey değilmi neden kabul etmiyor

April 30, 2018

Ahmet026

Clothes-giysi dress-elbise eş anlamlı ama giysi daha genel bir tabir.

September 11, 2018

aliosman492848

What who whose vb soru kelimelerinde yardimci fiili nasil yerlestirecegimizi bilen varmi "is"i surekli yanlis yerlestiriyorum

March 28, 2019

deyr0der

Elbiseyi tanıdığını anlamadım ki

July 16, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.