1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Çocuk su içer."

"Çocuk su içer."

Çeviri:The child drinks water.

February 13, 2014

42 Yorum


FikretTerz

The meselesini anlayamadım birtürlü


MustafaAda911303

Ornek:an apple (bir elma) Ornek: The Apple ( elmanin)


_.-.QUEEN.-._

✓ WATER:SU

✓THE WATER:SUYU


luiza81607

Fikret kız su icer diyince the eki gelmez ama kız suy"u" içer derse burada the eki gelir.


Sila723921

Almancada daha fena the 3 e ayriliyo


ChrisBrell

Neden " The child" sadece "Child" dersek bir şey olur mu?


LeventKaba

"Child drink a water" yazdım kabul etmedi "drinks" olacakmış ve "a" olmayacakmış. Drinks ile drink arasında bir fark var mı?


konuralp

Child bu cumlede "O" olarak kullanıldığından dolayı "he, she, it" lerde "-s" takısı getirilir diye biliyorum. "a" da cümlede bir(1) denmemis.


_.-.QUEEN.-._

•GENİŞ ZAMANDA "HE,SHE,IT "TEN BİRİ ÖZNEYSE

FİİL -S EKİNİ ALIR.

✓IT EATS,HE EATS,SHE EATS...

•ANCAK" I,YOU,WE,THEY" DE BU DURUM GEÇERLİ

DEĞİLDİR.

✓I EAT,YOU EAT,WE EAT,THEY EAT...

KISACASI;

✿ I,YOU,WE,THEY☞(ÖZNE+FİİL)

✿HE,SHE,IT☞(ÖZNE+FİİL-s)


aysima850568

Geniş zamanda Drink I, you,we,they sözcüklerinden sonra kullanılır. Drinks ise he,she,it sözcüklerinden sonra kullanılır


Ibomathers17

I you we they: 's takısı gelmiyor He she It: ' s takısı geliyor aklınızda bulunsun


mfahri

Neden drinks s takısının görevi nedir?


DreamLight2

Kendimiz için drink, kendimiz dışında ki şahıs için ise -s koyarak yaparız.Örneğin;(I eat a sandwich.) Veya;(A child drinks water.)


YaseminYlm997900

He she ve it oldugunda fiil s takısı alır. İ you we they oldugunda fiil s takısı almaz.


NSANUR411340

Anlayamadim The olayını


nubarr

Drink yazdim drinks yadi nede s oluyorki


allamejoker

He she it lerde yani "o" larda s takısı alır


hn73

s 3 tekillerde kullanilir bildigim kadariyla


burckaan

"Child drinks water." Yazdim basin da "A" olacak dedi? The dese anlarim.


voleybolcumm

Konuralp'in soyledigi dogru arkadaslar. Child orda "he,she" den biri oldugu icin ve "he, she, it" oznelerinde fiillere -s takisi getirilir. Tabi genis zamanli cumle oldugu icin ayrica bu kural.


voleybolcumm

Ama bende Child' in basina neden "A" getiriliyor onu anlamadim. Ben "Child drinks water." dedim. Ama neden basinda "A" olmasi gerekiyor?


Mert910304

tam emin değilim ama cümle yapısı çoğul olmadığı için tekil olduğu için başına A geliyor.çoğul cümlelerde başına a gelmiyor A child drink(s) water -s takısı geniş zamanda cümle içinde he she it varsa fiile ekleniyor. children drink water=çoğul olanı

A gelmesi de -s takısının gelmesi gibi birşey sanırım


zerifti

başa a niye geldi cevap verin lutfen


mimarmelike

Orada çocuk yazıyor çocuk yazınca da yanlış diyor çocuklar olacakmış


bayan_tweet_

the child yazarak cümleye başladım ama the kabul etmedi neden ?


DreamLight2

O kuluçka yazarının hatası olabilir.

Ancak "Is" ile başlayan bir cümlenin soru sorma yardımcı fiili gibi bir şeyi olması olanağı varsa bu "A" harfinin başa koyulmasının da sebebi vardır.


Nurah955063

Neden başına a gelmesi gerekiyor


uranust

the yazmadım yaaaaa


NEMOSEKER

Boy niye yanlış?


DreamLight2

Boy, oğlan ve erkek çocuk anlamına gelir.

Child ise çocuk, children çocuklar manasına denk gelmektedir.

Bu yüzden Türkçe'de olduğu gibi "çocuk" ve "erkek" kelimeleri farklıdır.


yunusemre223077

S takısı ne alaka mk


_.-.QUEEN.-._

᯽Geniş Zamanda

✿ I,YOU,WE,THEY☞(ÖZNE+FİİL)

✿HE,SHE,IT☞(ÖZNE+FİİL-s)

✓ÖRNEK: WE EAT AN ORANGE.

✓ SHE EATS AN ORANGE.


Hatice1336

Neden drinks Drink olmayacak mıydı


bbRX9o

Watwr yerine milk yazdim diye niye canim gidiyor ki. Amac drinks mo drink mi yazip yazmadigim degil mi.


Ramazan880493

Boy dedim Child dedi ne alaka aradaki fark ne söylerseniz sevinirim


mihrap991022

Neden The Child oldu Child olmadı ?


Nadiya252938

Neden kid olmuyor?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.