"Çocuk su içer."

Çeviri:The child drinks water.

February 13, 2014

63 Yorum
Tartışma kilitli.


FikretTerz

The meselesini anlayamadım birtürlü


MustafaAda911303

Ornek:an apple (bir elma) Ornek: The Apple ( elmanin)


_.-.QUEEN.-._

✓ WATER:SU

✓THE WATER:SUYU


rigby63

Men eat bread cumlesinde the yokken the child drinks water cumlesinde the var. Bilgilendirirseniz seviniriz.


luiza81607

Fikret kız su icer diyince the eki gelmez ama kız suy"u" içer derse burada the eki gelir.


thevilnside

Eğer "Çocuklar su içer" dersen, hangi çocuklardan bahsettiğin belli değildir. Belki belli bir yerdeki çocuklardan bahsediyorsun veya belki de genel anlamda tüm çocuklardan bahsediyorsun, bunu bilmiyoruz. İşin içine -ler, -lar çoğul ekleri girdiğinde genelleme yapılmış olma ihtimali var. Dolayısıyla, "Children drink water" ve "The children drink water" cümlelerinin ikisi de kullanılabilir.

Fakat, "Çocuk su içer" dediğinde belirli bir çocuk hakkında konuşuyorsun.

Örnek olarak bir diyalog uydurayım senin için; Arkadaşım : Why are there too many insects in my shower cabin? /// Ben : Well, insects love damp places.

Bu örnekte de görebileceğin üzere, böcekler nemli ortamları sever dediğim zaman tam olarak hangi böcekler hakkında konuştuğum belli değil. Genel anlamda tüm böcekleri kasteden bir anlam mevcut. Bu yüzden "the" ifadesi yer almıyor.

Fakat eğer "you need to find a way to kill the insects" dersem belli ki özellikle arkadaşımın evindeki böceklerden bahsediyorum. Belli oldukları için "the" ibaresi var bu sefer.


Sila723921

Almancada daha fena the 3 e ayriliyo


ChrisBrell

Neden " The child" sadece "Child" dersek bir şey olur mu?


LeventKaba

"Child drink a water" yazdım kabul etmedi "drinks" olacakmış ve "a" olmayacakmış. Drinks ile drink arasında bir fark var mı?


konuralp

Child bu cumlede "O" olarak kullanıldığından dolayı "he, she, it" lerde "-s" takısı getirilir diye biliyorum. "a" da cümlede bir(1) denmemis.


_.-.QUEEN.-._

•GENİŞ ZAMANDA "HE,SHE,IT "TEN BİRİ ÖZNEYSE

FİİL -S EKİNİ ALIR.

✓IT EATS,HE EATS,SHE EATS...

•ANCAK" I,YOU,WE,THEY" DE BU DURUM GEÇERLİ

DEĞİLDİR.

✓I EAT,YOU EAT,WE EAT,THEY EAT...

KISACASI;

✿ I,YOU,WE,THEY☞(ÖZNE+FİİL)

✿HE,SHE,IT☞(ÖZNE+FİİL-s)


Ibomathers17

I you we they: 's takısı gelmiyor He she It: ' s takısı geliyor aklınızda bulunsun


bet936059

Evet var -s takısı sadece "he , she , it " gelir


aysima850568

Geniş zamanda Drink I, you,we,they sözcüklerinden sonra kullanılır. Drinks ise he,she,it sözcüklerinden sonra kullanılır


mfahri

Neden drinks s takısının görevi nedir?


DreamLight2

Kendimiz için drink, kendimiz dışında ki şahıs için ise -s koyarak yaparız.Örneğin;(I eat a sandwich.) Veya;(A child drinks water.)


YaseminYlm997900

He she ve it oldugunda fiil s takısı alır. İ you we they oldugunda fiil s takısı almaz.


NSANUR411340

Anlayamadim The olayını


Nadiya252938

Neden kid olmuyor?


pieJvq

S takisini anlamadim


lorin489951

çocuk suyu içer demiyor ki niye the var


buncey

Neden bu cumlede child oldu?


konuralp

Çocuk = child
Çocuklar = children


nubarr

Drink yazdim drinks yadi nede s oluyorki


allamejoker

He she it lerde yani "o" larda s takısı alır


hn73

s 3 tekillerde kullanilir bildigim kadariyla


burckaan

"Child drinks water." Yazdim basin da "A" olacak dedi? The dese anlarim.


voleybolcumm

Ama bende Child' in basina neden "A" getiriliyor onu anlamadim. Ben "Child drinks water." dedim. Ama neden basinda "A" olmasi gerekiyor?


Mert910304

tam emin değilim ama cümle yapısı çoğul olmadığı için tekil olduğu için başına A geliyor.çoğul cümlelerde başına a gelmiyor A child drink(s) water -s takısı geniş zamanda cümle içinde he she it varsa fiile ekleniyor. children drink water=çoğul olanı

A gelmesi de -s takısının gelmesi gibi birşey sanırım


zerifti

başa a niye geldi cevap verin lutfen


mimarmelike

Orada çocuk yazıyor çocuk yazınca da yanlış diyor çocuklar olacakmış


Nurah955063

Neden başına a gelmesi gerekiyor


sdegvn

the yazmadım yaaaaa


NEMOSEKER

Boy niye yanlış?


DreamLight2

Boy, oğlan ve erkek çocuk anlamına gelir.

Child ise çocuk, children çocuklar manasına denk gelmektedir.

Bu yüzden Türkçe'de olduğu gibi "çocuk" ve "erkek" kelimeleri farklıdır.


yunusemre223077

S takısı ne alaka mk


_.-.QUEEN.-._

᯽Geniş Zamanda

✿ I,YOU,WE,THEY☞(ÖZNE+FİİL)

✿HE,SHE,IT☞(ÖZNE+FİİL-s)

✓ÖRNEK: WE EAT AN ORANGE.

✓ SHE EATS AN ORANGE.


Hatice1336

Neden drinks Drink olmayacak mıydı


bbRX9o

Watwr yerine milk yazdim diye niye canim gidiyor ki. Amac drinks mo drink mi yazip yazmadigim degil mi.


Ramazan880

Boy dedim Child dedi ne alaka aradaki fark ne söylerseniz sevinirim


mihrap991022

Neden The Child oldu Child olmadı ?


meltem884

Neden "child" kelimesinin başına "the" geliyor?


Kaan467323

Bazen fiilden sonra the geliyo ama şimdi başta gelmiş nedeni nedir acaba


erica13567

Burada neden "the" kullandık?


Alper5060614400

Burada iyiyim ancak konuşmak gerektiğinde dilim tutulur hatırlamam


kbr.clk

Neden öznenin başına the geliyor the olmadan yazamıyo muyuz


kivoari

Bende ❤❤❤


nurseeema_15

Drinks / drink meselesini anlayamadım. Women de eat oluyor falan başka kelimede eats hic anlamadim


Krat336543

Cümlelerde fiillerin bazılarının sonuna " s " takısı gelirken bazılarına gelmiyor. Bunu nerede ve hangi anlama hitaben kullanıyoruz yardımcı olur musunuz ?


Aynur449424

Fiilin sonundaki s takısını neye göre ekliyoruz


zeynep_ozt

Ya çocuk su icer, child drink water degil mi? Cok sacma


Aye307008

The koymayı unutmuşum


Esma633117

Child the drinks water neden demedik


medine877380

Çocuk diyor çocuklar demiyo ki ?!


Nice_Umut

S takısı nası geliyo


Yusuf47521

Bir harf eksik diye olucak şeymi bu


aishiqjs

S takısı nerde ve nasıl geliyor? Mesela read kelimesine ne zaman s takısı gelicek anlamadım?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.