1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "A férfi vegetáriánus."

"A férfi vegetáriánus."

Fordítás:The man is vegetarian.

February 13, 2014

13 hozzászólás


koszeggy

"The man is a vegetarian" miért nem jó?


Hanolka

Mer odaírtad, hogy a férfi EGY vegetáriánus


koszeggy

"Ő tanár" - "He is a teacher".

Angolul hibás lenne a mondat a határozatlan névelő nélkül, magyarul mindegy, hogy kiteszed-e, ugyanazt jelenti mindkét esetben.

Oké, hogy itt angolul is opcionális a névelő. De jelentésben akkor sem látok különbséget. Ha te igen, légyszi magyarázd el, mert továbbra sem értem.


radnaitomi

Jelentésben nem sok a különbség.

A 'vegetarian' szónak két jelentése van: 1. (melléknév) vegetáriánus, illetve 2. (főnév) egy olyan személy, aki vegetáriánus.

  • He is a vegetarian (Itt a 'vegetarian' egy főnév - hiszen névelő csak főnév előtt állhat - és itt ráadásul nem is állhat nélküle, mert ugye megszámlálható főnév egyes számban.) Ugyanaz a szerkezet, mint: He is a teacher - Ő (egy) tanár.

  • He is vegetarian (Itt a 'vegetarian' szó egy melléknév - hiszen nincs előtte névelő, és ha főnév lenne, akkor annak ott kéne állnia.) Ez pedig ugyanaz a szerkezet, mint: He is tall - Ő magas.

Ha valami különbséget akarunk tenni, akkor maximum ennyit lehet. :)

De a magyar mondatból itt fent nem derül ki, hogy épp a főnév vagy a melléknév kéne a fordításba, így szerintem mindkettő ugyanannyira helyes, és el kéne fogadni!


titimariaaranka

Köszönjük! Én is (a vegetarian) azt írtam.


novakpade

the man's ? ez is a E/3sz miatt kap 's't???


aptg.gabi

? the man is összevonás = a férfi van (rövidítve: man's), de ez nem ugyanaz, mint a pl: walk(s), speak(s), run(s) stb., http://www.viszki.sulinet.hu/tananyagtar/angol/Jekel/3%20AZ%20ANGOL%20Letige.pdf az összevonás-nál találod neon zölddel áthúzva kérdésedre a választ (remélem)


schubi81

"The boy is vegetarian" ez miért nem helyes?


KrisztinaL1

Mert férfiről van szó nem fiúról


schubi81

"The boy is vegetarian" ez miért nem helyes?


radnaitomi

Mert a fiú és a férfi nem ugyanazt jelenti (magyarban sem és angolban sem.)

  • boy = fiú

  • man = férfi


schubi81

Jogos, csak mondat nyelvi helyességére koncentráltam a jelentés meg elsikkadt... :)

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.