"A férfi vegetáriánus."

Fordítás:The man is vegetarian.

February 13, 2014

13 hozzászólás

Népszerű hozzászólások szerint

koszeggy

"The man is a vegetarian" miért nem jó?

February 23, 2014

Hanolka

Mer odaírtad, hogy a férfi EGY vegetáriánus

March 22, 2014

koszeggy

"Ő tanár" - "He is a teacher".

Angolul hibás lenne a mondat a határozatlan névelő nélkül, magyarul mindegy, hogy kiteszed-e, ugyanazt jelenti mindkét esetben.

Oké, hogy itt angolul is opcionális a névelő. De jelentésben akkor sem látok különbséget. Ha te igen, légyszi magyarázd el, mert továbbra sem értem.

March 22, 2014

radnaitomi

Jelentésben nem sok a különbség.

A 'vegetarian' szónak két jelentése van: 1. (melléknév) vegetáriánus, illetve 2. (főnév) egy olyan személy, aki vegetáriánus.

  • He is a vegetarian (Itt a 'vegetarian' egy főnév - hiszen névelő csak főnév előtt állhat - és itt ráadásul nem is állhat nélküle, mert ugye megszámlálható főnév egyes számban.) Ugyanaz a szerkezet, mint: He is a teacher - Ő (egy) tanár.

  • He is vegetarian (Itt a 'vegetarian' szó egy melléknév - hiszen nincs előtte névelő, és ha főnév lenne, akkor annak ott kéne állnia.) Ez pedig ugyanaz a szerkezet, mint: He is tall - Ő magas.

Ha valami különbséget akarunk tenni, akkor maximum ennyit lehet. :)

De a magyar mondatból itt fent nem derül ki, hogy épp a főnév vagy a melléknév kéne a fordításba, így szerintem mindkettő ugyanannyira helyes, és el kéne fogadni!

March 22, 2014

titimariaaranka

Köszönjük! Én is (a vegetarian) azt írtam.

April 23, 2014

novakpade

the man's ? ez is a E/3sz miatt kap 's't???

March 5, 2014

aptg.gabi

? the man is összevonás = a férfi van (rövidítve: man's), de ez nem ugyanaz, mint a pl: walk(s), speak(s), run(s) stb., http://www.viszki.sulinet.hu/tananyagtar/angol/Jekel/3%20AZ%20ANGOL%20Letige.pdf az összevonás-nál találod neon zölddel áthúzva kérdésedre a választ (remélem)

June 18, 2014

schubi81

"The boy is vegetarian" ez miért nem helyes?

February 13, 2014

Kata2004

mert ferfi

March 12, 2014

KrisztinaL1

Mert férfiről van szó nem fiúról

May 27, 2014

schubi81

"The boy is vegetarian" ez miért nem helyes?

February 13, 2014

radnaitomi

Mert a fiú és a férfi nem ugyanazt jelenti (magyarban sem és angolban sem.)

  • boy = fiú

  • man = férfi

February 13, 2014

schubi81

Jogos, csak mondat nyelvi helyességére koncentráltam a jelentés meg elsikkadt... :)

February 13, 2014
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.