1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "We like the cultural weeks."

"We like the cultural weeks."

Fordítás:Szeretjük a kulturális heteket.

February 13, 2014

16 hozzászólás


BauerKatalin

"Kulturális" helyett a "művelődési" miért nem elfogadható?


Gizella-Izabella

a művelődési miért nem jó? A "művelődési" szó végül is magyar szó , úgy tudom


TotyaTNG

Azért az nem kicsit bosszantó, hogy vagy ötvenkétszer nem fogadja el (pc-n), mert esetleg pocsék a kiejtésem, és csak egy élet árán léphetek tovább. Egy leckében eddig csak két életet áldoztam be. Viszont androidon iksz próbálkozás után "félre teszi"... >:(


EszterZubor

En kikapcsoltam a mikrofont mert engem is bosszantott h akárhány kiejtesem van egy se jó.lehet nem a legjobb megoldás de azóta nincs ilyen gondom :)


GaborPanama

A hangfelismerés funkció elég béna. Én iPadon használom, ott továbbléptet hiba nélkül akkor is, ha háromszor sem sikerül kimondanod helyesen. Van, hogy mérges leszek rá és csak halandzsázok valamit a végén, és azt meg elfogadja :) Nyilván a technológia előrehaladtával ez majd javulni fog.


AkoskaSchnee

Ha nem jó akkor én azt csinálom, hogy bekapcsolom a mikrofont és újra lejátszom azt a szöveget amit kikellene mondanom. Akkor a saját kiejtését fogadja el. xd


SzabCsaba9

'nekunk tetszenek a kulturalis hetek' - ezt miert nem fogadja el?


Tamas51

Én jelentettem, jelentsd te is.


SzabCsaba9

Az a baj, hogy azt látom hiába jelentem, nem nagyon foglalkozik vele senki...


Tamas51

Még kezdő vagyok, nincs tapasztalatom milyen időközönként néznek rá az észrevételeinkre.


SzabCsaba9

Többször szaladtam már bele ugyanabba a már lejelentett hibába hónapokkal később is, úgyhogy nem vagyok bizakodó. Nem érzem a fejlődést sem, nem tudom hogy mennyire foglalkoznak ezzel hazai szinten.


Kunszt-Sze

A kulturálist nem hosszú ú-val kell írni? Mert én azzal írtam és szólt, hogy figyeljek az ékezetekre? (trollkodók kíméljenek, tényleg nem tudom)


SzabCsaba9

kultúr, kultúra=ú. kulturális, kulturált=u (lásd még pl. natúra, naturális) (ha melléknév, akkor rövid az u, ha főnév, akkor pedig hosszú).


LszlKtai2

A 'kultúrális' mellett, az informálisabb 'kultúr' is elfogatható. Sőt, jóval életszerübb.


SzabCsaba9

Kulturális <> Kultúr! Kulturális = Cultural!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.