1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben kitap yazarım."

"Ben kitap yazarım."

Çeviri:I write books.

February 13, 2014

37 Yorum

Konu önem sırasına göre

Burcuzala

kitaplar denmemiş, kitap denmiş bu sebeple book olmalı

April 9, 2014

ALTAIR23912

Gerçi üzerinden epey bir sene geçmiş ama neden soran arkadaşlara şunu söyleyeyim. İngilizcenin kalıplarını Türkçenin kalıplarına bire bir oturtmaya çalışırsanız hata edersiniz. İngilizcenin de kendine has kalıpları var ve buda bunlardan biri Selcen_Ozturk arkadaşım da konuyu çok güzel açıklamış. Ama dersenki birşey anlamadım hala. O zaman not al bu yazıyı seviye 12-13 kısmına geldiğinizde daha çok örnek kalıp çıkıyor karşınıza o zaman mantığı da anlıyorsun zaten.


Aylin156601

I write book. It is not false.


Elvanss

I write books ile I write book arasındaki fark ne?


bnazacar

I write book, "ben kitap yazarım" anlamına geliyor. I write books ise "ben kitaplar yazarım" anlamına geliyor. Doğrusu I write book, books değil.


nacialican

I write book. Olmaz a veya the koyman gerek. I write a book. Ya böyle yazacan yada I write books.


VeliddinKu

Banada aciklayin bunu lutfeeeen


reis_01

kitaplar değil kitap çoğul değil bu....


brahimIk7

Anlamadığımız bir şey mi var?Yardımcı olur musunuz? "I write book" neden yanlış?


EbruBozan

i write book neden yanlış?


Selcen_Ozturk

niye yanlış ilginç bir soru, cevap: çünkü İngilizcenin kuralları öyle

şuradaki açıklama yardımcı olur sanırım: https://www.duolingo.com/comment/1632177

  • The men eat apples: Adamlar elma yer
  • The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The men eat an apple: Adamlar (bir) elma yer.
  • The men eat five apples: Adamlar beş elma yer. Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.
  • The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.

EbruBozan

i write books olunca ben kitaplar yazarım anlamına gelmiyor mu? Açıklamaları okudum ancak bu örnek dahilinde bir şey göremedim. men/man veya women/woman ayırımlarında bir sorun yok, diğer açıklamalarda da bir sorun yok ancak book un sonundaki s takısını tam olarak idrak edemedim...


Selcen_Ozturk

"Ben kitaplar yazarım" ın Türkçesi tuhaf


EbruBozan

Haklısınız fakat çevirilenizide de bu tarz tuhaflıklar var. Bu tuhaflıkları çok yapmama rağmen doğru kabul edildi. Bire bir çeviriler var çünkü.. Eğer ileriki derslerde yakalarsam iletirim sizlere..


Selcen_Ozturk

iletmek için "rapor et" butonunu kullanırsan elimize daha çabuk ulaşır.


esma19---

Ya niye book olunca kabul etmiyor


astronur

Kitap yazma işi bir kitap yazıp bırakma olarak değil, yazarlık mesleğine sahip kişi sürekli kitap yazar olarak düşününce aklıma yattı.


edanuryuksel

I write books olması için türkçesinin ben kitaplar yazarım gibi olması gerkmez mi


SemaCan2

Yanlışşşşşşşş of


umuryuk

Ya yanlışlıkla book yerine booj yazdım kabul etmedi


sukruaslan51

"Ben kitap yazarım" da cevap "book" olması gerekir diye düşünüyorum. Çünkü Türkçede Book karşılığı Kitap'tır, kitaplar değil. Neden siz Buna karşılık Books diye düzelttiniz? selamlar...


MuhammedEm741874

I write the book olmazmi


SaniEralp

ben kitaplar yazarım olsaydı doğru .ama kitap yazarım olduğu için I write book doğru olmalı.


Benan305183

şuradaki açıklama yardımcı olur sanırım: https://www.duolingo.com/comment/1632177


TCMineBulu

Kitaplar denmemis


GNL591481

Zorla yanlış yaptirmaya çalışıyorsunuz.


erenikescoo

I write book doğru cevap sakin olur


astronur

Onun için çoğul yani

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.