1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben kitap yazarım."

"Ben kitap yazarım."

Çeviri:I write books.

February 13, 2014

54 Yorum


Burcuzala

kitaplar denmemiş, kitap denmiş bu sebeple book olmalı


gllerpnark

Evet bende ayni düşünüyorum


EsraYldrm140245

Bende sizin gibi düşünüyorum


Figen68724

Bence de ara sıra çıkıyor böyle uyumsuzluklar


Ayshen709502

Evet bende öyle yazdım yanlış gösterdi


ALTAIR23912

Gerçi üzerinden epey bir sene geçmiş ama neden soran arkadaşlara şunu söyleyeyim. İngilizcenin kalıplarını Türkçenin kalıplarına bire bir oturtmaya çalışırsanız hata edersiniz. İngilizcenin de kendine has kalıpları var ve buda bunlardan biri Selcen_Ozturk arkadaşım da konuyu çok güzel açıklamış. Ama dersenki birşey anlamadım hala. O zaman not al bu yazıyı seviye 12-13 kısmına geldiğinizde daha çok örnek kalıp çıkıyor karşınıza o zaman mantığı da anlıyorsun zaten.


brahimIk7

Anlamadığımız bir şey mi var?Yardımcı olur musunuz? "I write book" neden yanlış?


Fatih988998

I write book, ben kitap yazarim anlamina ancak soyle gelebilir. I write a book or I write the book. Buradaki bir kalıp. Ben kitap yazarım demek icin nesnenin sonuna s geliyor


astronur

Kitap yazma işi bir kitap yazıp bırakma olarak değil, yazarlık mesleğine sahip kişi sürekli kitap yazar olarak düşününce aklıma yattı.


Aylin156601

I write book. It is not false.


reis_01

kitaplar değil kitap çoğul değil bu....


Peekaf

Kitaplar dememiş neden böyle ???????


EbruBozan

i write book neden yanlış?


Selcen_Ozturk

niye yanlış ilginç bir soru, cevap: çünkü İngilizcenin kuralları öyle

şuradaki açıklama yardımcı olur sanırım: https://www.duolingo.com/comment/1632177

  • The men eat apples: Adamlar elma yer
  • The men eat apple: Bu cümle İngilizce dilbilgisi bakımından yanlıştır, kullanılamaz
  • The men eat an apple: Adamlar (bir) elma yer.
  • The men eat five apples: Adamlar beş elma yer. Adamlar beş elmalar yer Türkçe dilbilgisi açısından yanlıştır
  • The men eat the apples: Adamlar elmaları yer.
  • The men eat the apple: Adamlar elmayı yer.

EbruBozan

i write books olunca ben kitaplar yazarım anlamına gelmiyor mu? Açıklamaları okudum ancak bu örnek dahilinde bir şey göremedim. men/man veya women/woman ayırımlarında bir sorun yok, diğer açıklamalarda da bir sorun yok ancak book un sonundaki s takısını tam olarak idrak edemedim...


Selcen_Ozturk

"Ben kitaplar yazarım" ın Türkçesi tuhaf


gamzeuak1

Yani burda "s" takısı yanlış mı


esma19---

Ya niye book olunca kabul etmiyor


edanuryuksel

I write books olması için türkçesinin ben kitaplar yazarım gibi olması gerkmez mi


umuryuk

Ya yanlışlıkla book yerine booj yazdım kabul etmedi


MuhammedEm741874

I write the book olmazmi


Benan305183

şuradaki açıklama yardımcı olur sanırım: https://www.duolingo.com/comment/1632177


TCMineBulu

Kitaplar denmemis


GNL591481

Zorla yanlış yaptirmaya çalışıyorsunuz.


Yasinakgl2

Çok bariz bir hata umarım bir an evvel düzeltilir


Pinar555457

Kitaplar denememiş ki books diye çevirip yanlışa düşürüyor saçma olmuş


saltuk749167

Sacma de birakin gidin lo


Joseph3462781

Canimi ver duo yaptigin ayip kolay kazanilmiyor..


Aleyna907998

(Kitap) kelimesi tekil bu yüzden book olması gerek


wgehefegfe

I write book dedim ve books olucagini soyledi bir şey anlamadım:/


ackermanlevii

Cevabınız hatali Kitaplar denmemis, kitap denmiş lütfen düzeltin!


feritduman

coğul olmayan bir şeye nasıl oluyor da 's' takısı geliyor. I write book


Efe50368

neden books ki boşu boşuna canım gitti ya coğul degilki book olmalı


alinihatda

Bu yanlış s gelmemeli


vedat820805

çogul değil ki kitap yani tekil


bra949333

Kitap demiş books yazmış. Kesinlikle yanlış


Selami573528

Cevap hatalı dogrusu I write (the) book olmali


sinempeten

Book olmalı çoğul değil


CevdetKoks1

Cogul kullanilmis düzeltme getekir


MustafaTal720033

Genelleme yapılmış o yüzden books


nathanienate

İngilizcenin kendine has kalıplarını anlarken ömrümden ömür gitti amk


esmak08

Books hatali değil mi? Kitap diyor çünkü


zlem676123

Book olmali neden books cogul değil

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.