"Bu raket ne kadar?"

Çeviri:How much is this racket?

2 yıl önce

9 Yorum


Cicek1877

How much does this racket? Neden yanlış acaba

2 yıl önce

.BlueBooks.
.BlueBooks.

Not: İngilizcede geniş zaman konusunu tekrar ederseniz çok iyi olur. Ben şimdi çok ayrıntıya girmeden biraz açıklayacağım.

Geniş zamanda 'fiil içermeyen' bir cümleyi inceleyelim ('bu raket ne kadar' cümlesi de bir fiil içermiyor dikkat!):

Köpek bir hayvandır: The dog is an animal

Şimdi bunu soru cümlesine dönüştürelim:

Köpek bir hayvan mıdır?: Is the dog an animal?

Negatif haline de bir bakalım:

Köpek bir hayvan değildir: The dog is not an animal.

Geniş zamanda 'fiil içeren' iki tane cümleyi inceleyelim:

Yüzmeyi seversin: You like swimming.

O yüzmeyi sever: She likes swimming.

Şimdi bunları soru cümlesine dönüştürelim:

Yüzmeyi sever misin?: Do you like swimming?

Yüzmeyi sever mi?: Does she like swimming?

Negatif haline de bir bakalım:

Yüzmeyi sevmezsin: You don't like swimming.

O yüzmeyi sevmez: She doesn't like swimming.

2 yıl önce

WECANMAKE

yardimci fiil oldugunu biliyordum ama bir turlu tam cozememistim bu to be'yi. sayenizde kafamda mantigini oturttum kesinlikle. cok tesekkur ederim detayli aciklamaniz icin. :)

2 yıl önce

.BlueBooks.
.BlueBooks.

Gerçekten mi? Yardımcı olabildiğime sevindim :) Yine de internette bu konu hakkındaki farklı kaynaklara bakarsanız iyi olabilir.

2 yıl önce

WECANMAKE

evet, yardiminiz dokundu. fono'nun gramer kitabina vs calisiyorum ama olaydaki mantigi yazinizdan cozdum. bir daha da unutmam sanirim. tavsiye icin tskler. :)

2 yıl önce

hakan_d

what does this racket cost? olmaz mı?

2 yıl önce

elif628018

Bence olur.

3 ay önce

elif628018

Yani olmaz.

3 ay önce

dyygu
dyygu

How much does this racquet cost?

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.