1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kaplumbağalar süt içer."

"Kaplumbağalar süt içer."

Çeviri:The turtles drink milk.

February 13, 2014

9 Yorum
Tartışma kilitli.

Konu önem sırasına göre

emirsayar

the'lı versiyon tamam da direk turtles diye başlayan nasıl doğru? sonuçta kaplumbağalar ifadesi için yapılan bir tercümede the ile başlanması gerekmez mi?

July 10, 2014

Viforvendetta

"kaplumbağalar hayvandır" gibi genel bir ifade olduğu zaman the gelmez

July 16, 2014

emirsayar

gelmez mi gelmeyebilir mi?

July 18, 2014

Viforvendetta

. tüm kaplumbağaları kapsıyor anlamında söylüyorsam gelmez.
turtles drink milk = tüm kaplumbağalar süt içer
the turtles drink milk = o kaplumbağalar süt içer

hangisini ifade etmek istiyosan ona göre the koyman lazım.

July 18, 2014

evanescencee

Anlamadığım bir şey var İngilizce'de özne çoğul olunca yüklem de çoğul yazılıyordu. Fakat bu cümlede özne çoğul olmasına rağmen neden sütü milks olarak yazmadık? Bu kural hangi tür cümlelerde geçerli? Beni bilgilendirirseniz sevinirim.

May 8, 2014

Selcen_Ozturk

şimdi kafanız bayaa karışmış :) bi kere milk yüklem değil, nesne. nesnenin çoğul olmasının özneyle alakası yok, "genel ifade" olayıyla ilgili. onun da burada çoğul olmaması milk in sayılamayan bir nesne olması. sayılamayan nesneler çoğul yapılamaz.

May 8, 2014

mrbaron50

bazı nesneler çoğul takısı almaz mesela tea,cheese,milk, water,fish gibi ingilizcede gramer olarak sayılamayan isimlere bakarsanız daha iyi bilgi sahibi olacaksınız

June 25, 2014

yetimfirat

The turtles drink milk. doğru cevaplar arasında bu olduğuna göre neden yanlış yaptınız deniliyor

February 13, 2014

Selcen_Ozturk

şıklı sorulardan bütün doğru cevapları işaretlemelisiniz

February 13, 2014
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.