"My sister made me study."

Tłumaczenie:Moja siostra zmusiła mnie do nauki.

February 13, 2014

21 komentarzy


MarcinPost

Zmuszać: (-am, -asz) (perf zmusić) vt to force; zmuszać kogoś do zrobienia czegoś to force sb to do sth, to make sb do sth. Czyli z force mamy "to" a z made nie. Pokrecone :(.

November 15, 2014

Yola448704

Nie kręć, to nie będzie pokręcone :)

My sister made me study/ My sister forced me TO study -
Moja siostra zmusiła mnie (do czego?) do nauki/uczenia się

March 2, 2019

SlvijaDuga

Przecież sam napisałeś "to make sb do sth" :) Zwrotu "to" używa się gdy chodzi nam o bezokolicznik, np. "to be or not to be" czyli "być albo nie być".

November 17, 2017

Marcjas18

Co to za siostra :) XD

August 5, 2016

Mirek123770

She forced me to learn

April 12, 2017

EmilkaMila

Napisalam moja siostra zmusila mnie do nauki i nie zaliczylo

May 4, 2017

ArthurMcta

Uważam, ze przymusila jest poprawnym tłumaczeniem

February 4, 2017

AdaZiemian

nie rozumiem tego tlumaczenia

February 13, 2014

zymuar

zwrot "to make somebody do something" oznacza "zmusić kogoś do zrobienia czegoś" albo "sprawić, żeby ktoś coś zrobił"

February 14, 2014

OlaKot1

Nie rozumiem żadnego tych komentarzy. Przecież make to zrobić, a made zrobiona. Np made in China = zrobiono w Chinach

January 4, 2015

Zosia122558

Make ma też inne znaczenie

April 12, 2017

soselka

nie powinno być make TO do sth?

March 30, 2014

yuioyuio

Nie, jest tak jak napisał zymuar: to make sb do sth.

March 31, 2014

Limal88

czyli tlumaczenie "moja siostra zmusila mnie do studiowania" tez powinno byc poprawne czyz nie?

November 9, 2016

Zosia998728

Asia co to znaczy sb do sth.Brakuje mi tu gramatyki do nauki.

March 27, 2017

880201

To skrót od somebody do something.

March 28, 2017

wovva

A nie może być "przekonała" a nie "zmusiła"?

October 8, 2014

880201

Nie może, bo "make" nie ma tłumaczenia przekonać.

October 10, 2014

Finder77

tłumaczenie: Moja siostra zrobiła mi badanie - jest poprawne?

October 29, 2016

kakusia07

Nie mam siostry

August 8, 2016
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.