1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O şarap içerken ben süt içer…

"O şarap içerken ben süt içerim."

Çeviri:I drink milk, while he drinks wine.

February 13, 2014

35 Yorum


OzanT.

He drinks wine while I drink milk bu yanlış mı oluyor?


Sphinx19

Sizin yazdığınız "Ben süt içerken o şarap içer" oluyor. Anlam olarak pek fark olmasa da birebir çevirince farklı oluyor.


OzanT.

Anladım teşekkürler :)


muratakin15

Evet dogru soyluyor


YuenaTheDolphin

Aslında doğru bir çeviri. Diller arası "birebir" çeviri gibi bir durum yok. Birden fazla tabiri caizse, aynı kapıya çıkan alternatif çeviri vardır. Sizinki de onlardan biri. Düzeltilmeli.


Tuba149931

Önce (while)dan sonra gelen cümle çevirilir (ben süt içerken o şarap içer=he drinks wine while I drink milk.


kutay641648

Cevirmeye arkadan baslayacagimiz icin evet oluyor dogrusu I drink milk while he drinks wine


erdem.gelegen

When, while ve whenever farkları nedir? Ne zaman hangisi kullanılır karıştı...


YuenaTheDolphin

Kaba taslak yerleştirmemiz gerekirse. Whenever= Her Nezaman anlamı taşır. Whenever you need me, I'll be right there. "Nezaman bana ihtiyacın olursa, orada olacağım"-- When "olduğu anda" anlamı taşır. İki olay vardır ve ikide süren olaylar değildir. Olur ve biter. When I bought the Comic book, the girl next to me smiled. "Çizgi romanı aldığımda, yanımda kız bana gülümsedi." İki eylemi de anlık olup biten eylem. While ise "-iken" anlamı taşır. While I was walking down the street, it started to rain. "Sokakta yürüyorken, yağmur yağmaya başladı" Süregelen bir eylem var yürüyorum habire. Ama yürürken aniden yağmur bastırıyor. Farklı kullanımları da var internette daha fazla rehber bulabilirsin yardımcı olabildiysem sevindim.


erdem.gelegen

İlgi ve emeğiniz için teşekkür ederim.


ibrahim32581

When = dığında/diğinde (yada dığı-diği zaman)

While = ken / iken

Whenever = her ne vakit Ne zaman Örnek; Ne zaman istersen, ne zaman uyursan, ne zaman gelirsen vs..


CihanSevim

As kullandim neden yanlis


Yaren962920

Neden when kullandik


StellaMerlo

As ile while arasındaki fark ne ? While yerine 'as' kullansak olmaz mı?


vanbesten

while Dan sonra verb+İng olmuyor muydu yıllarca ben mi yanlış öğrendim


BarKayal

Bende oyle yaptim yanlis diyor.


Rcm68

he drinks wine while I drink milk yanlış mı


rabiagener

"As he drinking wine i drink milk" bu çeviri yanlış mı oluyor?


doa509471

Whenever yazinca karisti ya


gizemTurgu6

while'dan sonra v+ing almaz mı


ibrahim32581

ing=iyorum anlamı taşır. Cümle geniş zamanda kurulmuş. Sen haklısın mantıken "o şarap içerken ben süt içiyorum" olur ama program bence güzel. Cümleleri bilerek geniş zaman yapıyor ki pratiğimiz gelişsin


CemTuran

While baglac guzel


Cagatay946552

"," neden while den önce


besimemreaygun

Tam tersi olmalıydı


Zed363504

I drink milk while she drinks wine. neden kabul etmedi. bilale anlatır gibi anlatın lütfen :)


KadirGngr7

Bence anlam önemli


Namile4

Super bir uygulama bu


SerkanGney6

''i drink milk when she drinks wine '' neden olmuyor ?


TheMaratbi

Aynı tip başka bir soruda as kullanılırken neden burada while yerine as kabul edilmedi ki...


theyellingcat

Aynısını yazmama rağmen doğru kabul ediyor ama başka bir cümle olarak da aynısını gösteriyor?


perihan186296

Niye siralama değişti he drinks wine while l drink milk .olması gerekmiyormu.açıklama lütfen


sbnm215963

Şaka mısınız? Cevabınız benim cevabımla tamamen aynı ama cevabım yanlış oldu. Ne şimdi bu?


Azime137309

Cevap galiba yanlış verildi


zeynepisnotsad

O şarap içiyorken ben süt içerim de başa süt gelir bu da ingilizcede öznenin yer farkını gözteriyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.