1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O şarap içerken ben süt içer…

"O şarap içerken ben süt içerim."

Çeviri:I drink milk, while he drinks wine.

February 13, 2014

85 Yorum


OzanT.

He drinks wine while I drink milk bu yanlış mı oluyor?


Sphinx19

Sizin yazdığınız "Ben süt içerken o şarap içer" oluyor. Anlam olarak pek fark olmasa da birebir çevirince farklı oluyor.


OzanT.

Anladım teşekkürler :)


muratakin15

Evet dogru soyluyor


MERYEM63211

Hayır tersi olması gerekiyor


Tuba149931

Önce (while)dan sonra gelen cümle çevirilir (ben süt içerken o şarap içer=he drinks wine while I drink milk.


KsBenAtaGG

cevabınız çok mantılı aslında :) bende 1 tane lingot vereyim o zaman


_.-YesPanda-._

Nasıl birbirimize verebiliyoruz


BirkanSat

Bu dogruysa kafama yatti but degilse kafam iyice corba olacak


MERYEM63211

Evet bu doğru işte


YuenaTheDolphin

Aslında doğru bir çeviri. Diller arası "birebir" çeviri gibi bir durum yok. Birden fazla tabiri caizse, aynı kapıya çıkan alternatif çeviri vardır. Sizinki de onlardan biri. Düzeltilmeli.


uilboek

while da yapılan eylem anlık olmaz daha çok süreç gerektiren fiiller gerekir. mesela

while i was sleeping, he was cooking

burada uyumak ve yemek yapmak anlık olan fiiller değil.

umarım daha anlaşılır olmuştur :) (:


zlem402978

Bende bu şekilde yazdım


kutay641648

Cevirmeye arkadan baslayacagimiz icin evet oluyor dogrusu I drink milk while he drinks wine


Vagif375421

Evet yanlış olur. Çünkü senin yazdığında "ben süt içtiğimde o şarap içer" oluyor


Bulemahin

Bence de yanlış oluyor ama işte?


Rojin201295

Bana da aynasını dedi anlamadım


erdem.gelegen

When, while ve whenever farkları nedir? Ne zaman hangisi kullanılır karıştı...


YuenaTheDolphin

Kaba taslak yerleştirmemiz gerekirse. Whenever= Her Nezaman anlamı taşır. Whenever you need me, I'll be right there. "Nezaman bana ihtiyacın olursa, orada olacağım"-- When "olduğu anda" anlamı taşır. İki olay vardır ve ikide süren olaylar değildir. Olur ve biter. When I bought the Comic book, the girl next to me smiled. "Çizgi romanı aldığımda, yanımda kız bana gülümsedi." İki eylemi de anlık olup biten eylem. While ise "-iken" anlamı taşır. While I was walking down the street, it started to rain. "Sokakta yürüyorken, yağmur yağmaya başladı" Süregelen bir eylem var yürüyorum habire. Ama yürürken aniden yağmur bastırıyor. Farklı kullanımları da var internette daha fazla rehber bulabilirsin yardımcı olabildiysem sevindim.


erdem.gelegen

İlgi ve emeğiniz için teşekkür ederim.


EmineDerin1

Çok faydalı bir açıklama, teşekkürler


StanleyIpc

Thank you for informations


ibrahim32581

When = dığında/diğinde (yada dığı-diği zaman)

While = ken / iken

Whenever = her ne vakit Ne zaman Örnek; Ne zaman istersen, ne zaman uyursan, ne zaman gelirsen vs..


MuradAliyev12

When he drinks wine , I drink milk


vanbesten

while Dan sonra verb+İng olmuyor muydu yıllarca ben mi yanlış öğrendim


BarKayal

Bende oyle yaptim yanlis diyor.


Namile4

Super bir uygulama bu


zhr.yildizx

Ben I drink milk while she drinks wine yazdım ama o he öznesini kabul etmiş bir fark var mı?


CAN149034

Sadece cinsiyet farkı var_yoksa aynı anlam


CihanSevim

As kullandim neden yanlis


rabiagener

"As he drinking wine i drink milk" bu çeviri yanlış mı oluyor?


Yaren962920

Neden when kullandik


StellaMerlo

As ile while arasındaki fark ne ? While yerine 'as' kullansak olmaz mı?


gizemTurgu6

while'dan sonra v+ing almaz mı


ibrahim32581

ing=iyorum anlamı taşır. Cümle geniş zamanda kurulmuş. Sen haklısın mantıken "o şarap içerken ben süt içiyorum" olur ama program bence güzel. Cümleleri bilerek geniş zaman yapıyor ki pratiğimiz gelişsin


CemTuran

While baglac guzel


Cagatay946552

"," neden while den önce


Zed363504

I drink milk while she drinks wine. neden kabul etmedi. bilale anlatır gibi anlatın lütfen :)


KadirGngr7

Bence anlam önemli


SerkanGney6

''i drink milk when she drinks wine '' neden olmuyor ?


TheMaratbi

Aynı tip başka bir soruda as kullanılırken neden burada while yerine as kabul edilmedi ki...


ownerofyeontan

Aynısını yazmama rağmen doğru kabul ediyor ama başka bir cümle olarak da aynısını gösteriyor?


perihan186296

Niye siralama değişti he drinks wine while l drink milk .olması gerekmiyormu.açıklama lütfen


Azime137309

Cevap galiba yanlış verildi


zeynepisnotsad

O şarap içiyorken ben süt içerim de başa süt gelir bu da ingilizcede öznenin yer farkını gözteriyor


simay2007

melike iyi olduğuna emin misin?


mit985674

Kardeş while dan sonra ing gelir drinking olur ama yok burda


k3braa

she drink wine when ı drink milk. Bunun da doğru olması gerekmiyor mu?


simay2007

ben süt içerken o şarap içer demiş olursun.


Reyhanzbek1

When she drinks wine ı drink milk yazarsan doğru olur


aylam00

Yanıtı yanlış değerlendirdi


StanleyIpc

Hayret ilk seferde yaptım, come on


GamzeAlkan17

Dogru cevaplara yanlis yaziyor. Duzeltilmis hali benim yazdigimla ayni anlamiyorum


Reyhanzbek1

Ben "when he drinks wine I drink milk "yazdım


Reyhanzbek1

Ve doğru kabul etti


nnsykes

evet beni de kabul etti


KsBenAtaGG

Şimdi şöyle bir şey var erkek için mi kadın için mi söylüyor onu nerden bilcez


selinayyldz

Selcan öztürk hocam nerdesiniz ben bu konuyu anlamadım


rdvan677078

When he drinks wine ı drink milk yaptım doğru saydı


hznlkek

i drink milk while he is drinking wine neden olmaz


osman106161

Aynı cevabı yazdım yanlış diyor


Abdullah486443

While yerine during de kullanılabili


nisanur123d

Çok teşekkürler


Mhmmd83189

Yanlış. ilk olarak 'O şarap içerken..' geliyor, bende 'He drinks wine' yazdım ilk ama yanlış saydı..


Raksana343751

Bütün sinirlerim bozulduuuuu


AhmetYldz73

Arkadaşlar bana when while yi anatabilecek varmı


AhmetYldz73

Arkadaşlar bana when while yi anlatabilecek varmı


urbrain

Virgulden sonra when while gelmez


zeynep_ikra_41

Bende ayni hataya düştüm

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.