1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Bizim hiç köpeğimiz yok."

"Bizim hiç köpeğimiz yok."

Çeviri:We do not have any dogs.

February 13, 2014

13 Yorum


Ecrinifti

We have not any dog neden olmuyor ? Aynı anlamda

August 18, 2014

Selcen_Ozturk

birincisi, have burada ana fiil oldugu icin yanina not koyarak olumsuz yapamazsiniz, nasil ki I drink not diyemiyoruz, I have not da diyemeyiz (present perfectte have yardimci fiil oldugu icin orada kullanilir I have not seen gibi)

ikincisi, any'den sonra her zaman cogul kullanilir (nesne sayilabilen bir nesne oldugu surece)


ekkarakas

köpeğimiz yok diyor ama köpeklerimiz demiyor. we do not have any dog doğru değil mi


Selcen_Ozturk

Türkçede "hiç köpeklerimiz yok" demek yanlıştır, İngilizcede de "any dog" demek yanlış. İngilizler çoğul kullanmayı tercih etmiş biz tekil. diğer çoğulluk/tekillik durumlarını şuraya yazmıştım, bu durumu da eklerim: https://www.duolingo.com/comment/1632177


Esra815669

Bu açıklama yaptığın sayfa neresi ben de not almak icin yazmak istiyorum da


Murat242974

İngilizcede, sayılabilen (countable) ifadeler çoğul olarak kullanılır.


hilalerdem

Kopegimiz diyosunuz dogs cikiyo


selimsarca

Not have den önce geleceği için mi do giriyor we ile not ın arasına


receptoklu

we do not have any dogs... have sahip olmak . olumlu cümlede do not have sahip olmamak / olumsuz cüml


VodkaMorello

We havent got any dogs deseydik de aynı anlamda olur muydu teşekürler


fedakarkadas

"We haven't dog" daha doğru değil midir?


ozlyr

we have got any dog olabilir mi?


jiFj9

We don't have any dogs. Dedim kabul edilmedi, yanlış mı?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.