Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Bizim hiç köpeğimiz yok."

Çeviri:We do not have any dogs.

4 yıl önce

18 Yorum


Ecrinifti

We have not any dog neden olmuyor ? Aynı anlamda

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

birincisi, have burada ana fiil oldugu icin yanina not koyarak olumsuz yapamazsiniz, nasil ki I drink not diyemiyoruz, I have not da diyemeyiz (present perfectte have yardimci fiil oldugu icin orada kullanilir I have not seen gibi)

ikincisi, any'den sonra her zaman cogul kullanilir (nesne sayilabilen bir nesne oldugu surece)

4 yıl önce

ekkarakas

köpeğimiz yok diyor ama köpeklerimiz demiyor. we do not have any dog doğru değil mi

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Türkçede "hiç köpeklerimiz yok" demek yanlıştır, İngilizcede de "any dog" demek yanlış. İngilizler çoğul kullanmayı tercih etmiş biz tekil. diğer çoğulluk/tekillik durumlarını şuraya yazmıştım, bu durumu da eklerim: https://www.duolingo.com/comment/1632177

4 yıl önce

Esra815669

Bu açıklama yaptığın sayfa neresi ben de not almak icin yazmak istiyorum da

3 ay önce

Murat242974

İngilizcede, sayılabilen (countable) ifadeler çoğul olarak kullanılır.

1 yıl önce

hilalerdem

Kopegimiz diyosunuz dogs cikiyo

3 yıl önce

selimsarca

Not have den önce geleceği için mi do giriyor we ile not ın arasına

3 yıl önce

receptoklu

we do not have any dogs... have sahip olmak . olumlu cümlede do not have sahip olmamak / olumsuz cüml

3 yıl önce

VodkaMorello

We havent got any dogs deseydik de aynı anlamda olur muydu teşekürler

3 yıl önce

fedakarkadas

"We haven't dog" daha doğru değil midir?

1 yıl önce

ozlyr
ozlyr

we have got any dog olabilir mi?

10 ay önce

receptoklu

olumsuz cumle ile any aynı cumlede kullanilmaz dı . we have any dogs neden olmuyor

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

any kullanmak icin cumleyi olumsuz yapmaniz sart. ya da sadece no kullanabilirsiniz (we have no dogs)

4 yıl önce

ugur268827

Do neden kullaniyoruz

8 ay önce

resitalbay

We have any dogs neden olmuyor.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

any kullanmak icin cumleyi olumsuz yapmaniz sart. ya da sadece no kullanabilirsiniz (we have no dogs)

4 yıl önce

ugur268827

We not have any dogs böyle olması gerekmiyo mu do yapmak degilmi burda neden geldi

8 ay önce