1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Bizim hiç köpeğimiz yok."

"Bizim hiç köpeğimiz yok."

Çeviri:We do not have any dogs.

February 13, 2014

28 Yorum


Ecrinifti

We have not any dog neden olmuyor ? Aynı anlamda


Selcen_Ozturk

birincisi, have burada ana fiil oldugu icin yanina not koyarak olumsuz yapamazsiniz, nasil ki I drink not diyemiyoruz, I have not da diyemeyiz (present perfectte have yardimci fiil oldugu icin orada kullanilir I have not seen gibi)

ikincisi, any'den sonra her zaman cogul kullanilir (nesne sayilabilen bir nesne oldugu surece)


bayan_duolingo

We haven't any dogs daha mantıklı ama niye değil?


ekkarakas

köpeğimiz yok diyor ama köpeklerimiz demiyor. we do not have any dog doğru değil mi


Selcen_Ozturk

Türkçede "hiç köpeklerimiz yok" demek yanlıştır, İngilizcede de "any dog" demek yanlış. İngilizler çoğul kullanmayı tercih etmiş biz tekil. diğer çoğulluk/tekillik durumlarını şuraya yazmıştım, bu durumu da eklerim: https://www.duolingo.com/comment/1632177


Esra815669

Bu açıklama yaptığın sayfa neresi ben de not almak icin yazmak istiyorum da


Murat242974

İngilizcede, sayılabilen (countable) ifadeler çoğul olarak kullanılır.


hilalerdem

Kopegimiz diyosunuz dogs cikiyo


SedefAkdan

Neden dog değil de dogs Köpeklerimiz yok demiyor ki!


Vanellope-123

Neden do koyuyoruz


cagatayocakci

Kendi dilimizi yanlış kullandığımız için başka bir dil öğrenmek zor olabiliyor.


resitalbay

We have any dogs neden olmuyor.


Selcen_Ozturk

any kullanmak icin cumleyi olumsuz yapmaniz sart. ya da sadece no kullanabilirsiniz (we have no dogs)


ugur268827

We not have any dogs böyle olması gerekmiyo mu do yapmak degilmi burda neden geldi


selimsarca

Not have den önce geleceği için mi do giriyor we ile not ın arasına


receptoklu

we do not have any dogs... have sahip olmak . olumlu cümlede do not have sahip olmamak / olumsuz cüml


VodkaMorello

We havent got any dogs deseydik de aynı anlamda olur muydu teşekürler


tr_army04

"We haven't dog" daha doğru değil midir?


ozlyr

we have got any dog olabilir mi?


jiFj9

We don't have any dogs. Dedim kabul edilmedi, yanlış mı?


Tunahanzca5

Aynısını yazdım oldu


Mrtaltg

cevap şıkkında We have not dogs secenekleri var doğru kabul ediyor lakin yazım hatanız var diyor we have no dogs u gösteriyor no yok sadece not var


vnRSVO

we have no dog kabul etti de neden anlayamadım. diğer seçenek cevabında dogs neden?


sefaozt

We do not have any dog... kabul etmedi


umay_han

Any nin tek anlamı "herhangi bir" dir. Ancak siz çeviride hiç olarak kullanmışsınız. Bu bizim Türkçedeki büyük hatamızdan kaynaklı böyle çevrilmiş ama genel any kullanımında hataya yol açıyor. Çevirinin düzeltilmesi için bilginize.


SemihDr

we dont have any dog olmadı??

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.