1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Wir trinken keinen Wein."

"Wir trinken keinen Wein."

Çeviri:Biz şarap içmeyiz.

October 13, 2016

15 Yorum


humetin

kein = Olumsuz Artikel (Negativartikel ). Çekimi belirsiz Artikel gibi. Der Wein - keinen Wein


MuslumEsma

sanırım '"neyi" sorusunu sorabiliyorsak akkusativ oluyor


tracymczgr

Keinen diyorsak; Biz şarabı içmeyiz olmuyor mu?


onderseluk

keine niye olmuyor


Selcen_Ozturk

"der Wein" - Akkusativ - "den Wein" yani kein ile beraber "keinen Wein"


ihsanatas

Peki aynı zamanda "Biz şarabı içmeyiz" de olmuyor mu? çünkü der Wein olmuş den Wein, Akusativ olmamış mı?


Selcen_Ozturk

hayır, Almancada fiil akkusativ istiyorsa, belirsizse de (ein/kein), belirliyse de (der, die, das vs) akkusativ alır. Yani mesela "Wir trinken kein Wein. " diye bir şey yok

"Biz şarabı içmeyiz" = "Wir trinken den Wein nicht. "


Davidander843153

peki bana bu derse kadar fiilin etrafta akkusatif gerektiren birşey olmadığı halde kendi kendine akkusatif alması gerektiğini gösteren bir ders olmamasını açıklar mısın


sami143280

Bu sitede patolojik bi durum var, herkes site yöneticisinden hesap soruyor, beğenmiyorsaniz kapatip giderseniz ayrıca burda ders verilmiyor benim gördüğüm, cümle alıştırmaları üzerinden gidiliyor, o ders niye yok falan diyecek bı durum yok yani


Tailgunners

Selcen hanim tam anlayamadim acabilir misiniz?


Tailgunners

Aslinda sormak istedigim kein apfel kabul ediliyor cekimi der apfel ama kein wein kabul edilmiyor


Ali0689

biraz daha açabilirseniz konuyu çok iyi olur tam anlayamadım.


Vusale848878

Neden Akkusativ olum


ali581962

Arkadaslar size durumu basitçe aciklamak istiyorum umarim anlarsınız

Akkusativin sorusu neydi Was und Wen = neyi ve kimi

Cümleye şunu soruyoruz Biz ne içmeyiz

Biz bu içmeyiz olmaz Biz bunu içmeyiz olur Bu nominativ Bunu akkusativ (i hali)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.