"Wir trinken keinen Wein."

Çeviri:Biz şarap içmeyiz.

2 yıl önce

8 Yorum


ihsanatas

Peki aynı zamanda "Biz şarabı içmeyiz" de olmuyor mu? çünkü der Wein olmuş den Wein, Akusativ olmamış mı?

1 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır, Almancada fiil akkusativ istiyorsa, belirsizse de (ein/kein), belirliyse de (der, die, das vs) akkusativ alır. Yani mesela "Wir trinken kein Wein. " diye bir şey yok

"Biz şarabı içmeyiz" = "Wir trinken den Wein nicht. "

1 yıl önce

Davidander843153

peki bana bu derse kadar fiilin etrafta akkusatif gerektiren birşey olmadığı halde kendi kendine akkusatif alması gerektiğini gösteren bir ders olmamasını açıklar mısın

1 yıl önce

MuslumEsma
MuslumEsma

sanırım '"neyi" sorusunu sorabiliyorsak akkusativ oluyor

2 ay önce

onderseluk

keine niye olmuyor

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

"der Wein" - Akkusativ - "den Wein" yani kein ile beraber "keinen Wein"

2 yıl önce

Vusale848878

Neden Akkusativ olum

10 ay önce

humetin

kein = Olumsuz Artikel (Negativartikel ). Çekimi belirsiz Artikel gibi. Der Wein - keinen Wein

5 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.