1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "It is only four degrees."

"It is only four degrees."

Tłumaczenie:Są tylko cztery stopnie.

February 14, 2014

17 komentarzy


jacekpoleszak

Wnioskuję za uznaniem "To tylko cztery stopnie." !


Yola448704

To są tylko/zaledwie cztery stopnie


br0d4
Mod
Plus

Wydaje mi się, że nikt po polsku nie mówi "to" o temperaturze... ;-)


Hali-na2020

Ale o stopniach schodowych, tak.


br0d4
Mod
Plus

Nie do końca chyba wiem co masz na myśli, ale gdyby w zdaniu angielskim chodziło o stopnie schodów, byłaby tam liczba mnoga, np. "these are only 4 steps" ("steps", a nie "degrees").


zbyszek541815

Czy degree dotyczy tylko temperatury?


br0d4
Mod
Plus

Samo słowo "degree" ma więcej znaczeń https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=degree , ale jeśli czasownik w liczbie pojedynczej jest użyty z rzeczownikiem w liczbie mnogiej, to znaczy że chodzi o temperaturę (albo inny pomiar wyrażany w stopniach).


Rychuryszard

Czy nie powinno być tu "there are..."?


WarsawWill

Nie mówimy "there is/are" mówiąc o temperaturze, tylko "it (czyli "the temperature") is", itd
"The temperature today is twenty degrees celsius"
"Phew! It must be at least thirty degrees".
"Brrr! It's minus ten today"


Yola448704

IT (the temperature) IS only four degrees - (To) tylko
cztery stopnie/Temperatura wynosi tylko cztery stopnie

"Today IS sixty eight (degrees)". Yey!
"Phew! IT IS at least eighty six (degrees) today!"
"Brrr! IT IS only four degrees" above!/ minus six C (?!)
"Brrrrrrrr! IT IS four below today"/ minus twenty C (!)

thirty two (degrees F) - zero (degree C)
plus degrees 0-32 F - minus degrees C


Ewa776650

Jednak rozumiem wątpliwości ludzi, ponieważ w języku polskim, pytając o temperaturę, zawsze używamy liczby pojedynczej. Pytamy: Ile JEST stopni, a nie "są" i najczęściej w ten sam sposób odpowiadamy, na przykład: jest 16 stopni i również jest 4 stopnie, choć być może to jest niepoprawnie.


Yola448704

W tym kontekście, "jest" albo "są" zależy od odmiany liczebnika:
(To) Jest jeden stopień/ To są/ (To)/ Są dwa/trzy/cztery stopnie/
Jest pięć, sześć, siedem, osiem, jedenaście, szesnaście stopni...


malachior

powtorze moje pytanie rowniez tutaj: dlaczego w tym przykladzie jest "IT IS four degrees", a w innym jest: 'THERE ARE five categories."?


br0d4
Mod
Plus

O temperaturze mówi się po angielsku w liczbę pojedynczej, dlatego "it is". Gdyby była liczba mnoga, wiadomo by było, że chodzi o coś innego niż temperatura, np. o stopnie kariery naukowej.


redactedname8893

To są tylko 4 stopnie - i zaliczyło


Mirek123770

These are just four degrees


br0d4
Mod
Plus

To mogłoby się odnosić np. do możliwości awansu. Ale skoro jest liczba pojedyncza "is", to znaczy że kontekst jest inny. W tym wypadku - najpewniej chodzi o temperaturę.

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.