1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Szeretem a pénteket."

"Szeretem a pénteket."

Fordítás:I like Fridays.

February 14, 2014

28 hozzászólás


petertatar

az i like fridays nem többes szám, azaz péntekeket?


annemlcz

De , az :/ Ezt én se értem


bence86

direkt néztem hogy ahhhhh, nem csapsz be te kis pupák , mert a másik többesszámban van, erre ez hibás hogy követem a nyelvtan szerinti helyeset? :D


parady

Mi van akkor ha ez a mondat egyben egy általánosságot is kifejez, tehát nem csak egy "Péntekre" vagy "a Péntekre", hanem az összes "Péntekre" is utal egyben. Ebben az esetben helyes az "I like Fridays" is.


MariannKuc

Ilyen hülyeségeken bukom az életeket...


Maminti.

Ezt nem értem, hogy miért jó a Szeretem a pénteket is és a Szeretem a péntekeket is! Többes számban nem I like Fridays lenne a helyes?


derhibogab

Én jelentem hibának....!


Maminti.

Azt hiszem én is jelentettem


FaNyuvo

Szerintem is az a "Szeretem a péntekeket" lenne.


kukumaluthch

Az I love Friday miért nem megfelelő?


Maminti.

Másodszor esem a csapdába! :(


derhibogab

Én is és másodszor jelentem!


Maruci

friday:péntek,fridays:péntekek nem?


verocchio

néhány mondattal ezelőtt azért buktam mert nem tettem többesszámba:D kezdem unni a banánt, most akkor melyik a helyes? olyannal meg légyszives ne jöjjön senki hogy biztos azért van mert itt általánosságban utal ott meg nem, mert ami nem derülhet ki csak szövegkörnyezetből az alapból nem értelmezhető, hiszen nincs szövegkörnyezet, plusz akkor ha ugyanaz a logika más ilyen jellegű mondatoknál is érvényesnek kellene hogy legyen... Így nem tudok tanulni. Hát most melyik a jó?


aptg.gabi

"Szeretem a pénteket."

Fordítás: I like Friday.

Lehet, hogy már fáradt vagyok, de én sem a magyar "pénteket" sem az angol "Friday"-t nem látom többesszámban! Valóban van egy másik mondat, ahol többesszámban szereti a péntekeket, de nem ez az.


verocchio

bahhh.....megint....


Baloghagota77

Ugrott egy szivecske, bár nem tudom, hogy miért :(


TUN65DIe

Én sem értem. Egyszer többesszám, egyszer nem?


Eduscho85

Tök jó, még egy hülyeség, amin életet vesztek. Most már kezdem unni.... :/


djembello

valaki megmagyarázná?


tothcila

Már elfogadja az "I like Fridays."-t is. 2014.10.16 Szeretem a péntekeket, azaz általánosságban a pénteket.

Az "I like Friday." jó megoldás az angolban?


Zsuzsi182464

Valószínűleg igen, mert 2019 októberében ez is jó fordítás. Erről csak nekem jut eszembe Robinson Crusoe?


FtcFeki

Friday is not equal fridays


Marika133261

Hogy lehet többes számot számonkérni, mikor a feladatba egyes számban szerepwl a péntek!!!!


Sanyi84451

Először én is kiakadtam de az én olvasatomban olyan mintha azt mondanám: szeretem a pénteket mert azt jelenti hogy itt a hétvége. És mivel tök mindegy melyik péntektől beszélek, az összes péntekre vonatkozik...


st.laszlo

Az angol nyelvnek sokszor nincs logikája, és következetlen. Ha sokszor ismételjük ezeket a logikátlan szituációkat, előbb-utóbb megtanuljuk őket.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.