1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Szeretem a pénteket."

"Szeretem a pénteket."

Fordítás:I like Fridays.

February 14, 2014

31 hozzászólás


petertatar

az i like fridays nem többes szám, azaz péntekeket?


annemlcz

De , az :/ Ezt én se értem


bence86

direkt néztem hogy ahhhhh, nem csapsz be te kis pupák , mert a másik többesszámban van, erre ez hibás hogy követem a nyelvtan szerinti helyeset? :D


parady

Mi van akkor ha ez a mondat egyben egy általánosságot is kifejez, tehát nem csak egy "Péntekre" vagy "a Péntekre", hanem az összes "Péntekre" is utal egyben. Ebben az esetben helyes az "I like Fridays" is.


[törölt felhasználó]

    Ez nem gondolat olvasó tanfolyam!!!!


esponta

    Mi van akkor ha nem általánosságot fejez ki?


GyrgyFnyes1

    Akkor megjelöli, hogy melyiket.


MariannKuc

    Ilyen hülyeségeken bukom az életeket...


Maminti.

    Ezt nem értem, hogy miért jó a Szeretem a pénteket is és a Szeretem a péntekeket is! Többes számban nem I like Fridays lenne a helyes?


derhibogab

    Én jelentem hibának....!


Maminti.

    Azt hiszem én is jelentettem


FaNyuvo

    Szerintem is az a "Szeretem a péntekeket" lenne.


kukumaluthch

    Az I love Friday miért nem megfelelő?


Maminti.

    Másodszor esem a csapdába! :(


derhibogab

    Én is és másodszor jelentem!


Maruci

    friday:péntek,fridays:péntekek nem?


verocchio

    néhány mondattal ezelőtt azért buktam mert nem tettem többesszámba:D kezdem unni a banánt, most akkor melyik a helyes? olyannal meg légyszives ne jöjjön senki hogy biztos azért van mert itt általánosságban utal ott meg nem, mert ami nem derülhet ki csak szövegkörnyezetből az alapból nem értelmezhető, hiszen nincs szövegkörnyezet, plusz akkor ha ugyanaz a logika más ilyen jellegű mondatoknál is érvényesnek kellene hogy legyen... Így nem tudok tanulni. Hát most melyik a jó?


aptg.gabi

    "Szeretem a pénteket."

    Fordítás: I like Friday.

    Lehet, hogy már fáradt vagyok, de én sem a magyar "pénteket" sem az angol "Friday"-t nem látom többesszámban! Valóban van egy másik mondat, ahol többesszámban szereti a péntekeket, de nem ez az.


verocchio

    bahhh.....megint....


Baloghagota77

    Ugrott egy szivecske, bár nem tudom, hogy miért :(


TUN65DIe

    Én sem értem. Egyszer többesszám, egyszer nem?


Eduscho85

    Tök jó, még egy hülyeség, amin életet vesztek. Most már kezdem unni.... :/


djembello

    valaki megmagyarázná?


tothcila

    Már elfogadja az "I like Fridays."-t is. 2014.10.16 Szeretem a péntekeket, azaz általánosságban a pénteket.

    Az "I like Friday." jó megoldás az angolban?


Zsuzsi182464

    Valószínűleg igen, mert 2019 októberében ez is jó fordítás. Erről csak nekem jut eszembe Robinson Crusoe?


FtcFeki

    Friday is not equal fridays


Marika133261

    Hogy lehet többes számot számonkérni, mikor a feladatba egyes számban szerepwl a péntek!!!!


Sanyi84451

    Először én is kiakadtam de az én olvasatomban olyan mintha azt mondanám: szeretem a pénteket mert azt jelenti hogy itt a hétvége. És mivel tök mindegy melyik péntektől beszélek, az összes péntekre vonatkozik...


st.laszlo

    Az angol nyelvnek sokszor nincs logikája, és következetlen. Ha sokszor ismételjük ezeket a logikátlan szituációkat, előbb-utóbb megtanuljuk őket.

    Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.