Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Benim amcamın ziyaretleri her zaman özeldir."

Çeviri:My uncle's visits are always special.

4 yıl önce

26 Yorum


dksengun
dksengun

My uncle's visits are always private'' olamaz mı?

4 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Bu çok yaygın ve klasik bir hata. Özel bazan "private" demek bazen "special". Burada "private" olmaz çünkü mantıksız.

2 yıl önce

Bisharch
Bisharch

Private kelimesinin anlamı "gizli" diye biliyorum ben.

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Bazı cümlelerde haklısınız. Yani tercümanlık cümleye göre.

2 yıl önce

ismailegil1

Ama seceneklerde p yokrivate

7 ay önce

Chotanak

The visits of my uncle are always specials olabilir mi?

4 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

maalesef olmaz

2 yıl önce

Onurzdikic

Visits of my uncle are always special. ??

3 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

maalesef olmaz

2 yıl önce

m.h.m.m.d

"My uncle's visitations are always special" neden kabul etmemiş olabilir?

3 yıl önce

zlmytkn

The visitings of my uncle are special everytime. neden yanlış?

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Çünkü "visitings" modern bir İngilizce kelimesi değil. O kelime Shakespeare'in zamanı.

2 yıl önce

ogstr97

everytime olmuyor mu

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

maalesef olmaz

2 yıl önce

ranabeyza61

my uncle's visits are everytime special olmazmı

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

maalesef olmaz

2 yıl önce

mustafaabcsamet

geniş zaman değil mi bu ? neden are var ? durum cümlesi olsa anlayacağım ama visit seyah etmek değil mi, yani visit bir fiil. Birisi açıkalyabilir mi

1 yıl önce

Zeynep503387

Eğer geniş zamansa ve cümlede fiil yoksa, yani bir öznenin rengini şeklini vs. sıfat belirtiyorsa da are ve is kullanılır, mesela, Pencil is blue/ Kalem mavidir. Burada özne kalem ve özneden sonra is geliyor, aynı zamanda geniş zamanlı bir cümle. Bu cümlenin de türkçesine baktığımızda "Benim amcamın ziyaretleri özeldir." Burada "amcasının ziyaretleri" nin özel olduğunu söylüyor yani sıfat belirtiyor, özne amcamin ziyaretleri, amcam değil, visit'in ziyaret etmek anlamı olduğu gibi ziyaret anlamı da vardır. Umarım açıklayabilmişimdir.

1 yıl önce

UcuncuTekilSahis

Tam olarak durum cümlesi.

1 yıl önce

Melikmaras1

burada isim visit

9 ay önce

erkan357923

My uncle's visits are private every time dedim makbul olmadı

1 yıl önce

yaaralpasl1

Bazı cumlelerde always i fiilden once burda ise fiilden sonra kabul ediyor.Çözemedim bu durumu:(

10 ay önce

KvanOzbek

my uncle's visits are special everytime bu neden olmaz acaba

8 ay önce

YasinKibar

"my uncle's visits are special everytime" olmaz mı?

7 ay önce

ismailegil1

Doğru cevabım yanlış kabul edildi

7 ay önce