1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "They are not official."

"They are not official."

Fordítás:Ezek nem hivatalosak.

February 14, 2014

14 hozzászólás


brigg3

Ide: Professional=hivatásos, szakmai, profi; official= hivatalos, formális, szolgálati (semmiképen nem egyenlő a meghívásossal, ld. esküvő)

Általánosságban: Nem jelentgetni kellene a butaságokat, hanem 1. megtanulni a saját anyanyelvet, mielőtt másikat is tanulnánk. 2. utánanézni a dolgoknak, mert attól, hogy határozottan mondjuk a hülyeséget, még nem lesz helyes.

Bocsánat, nem akartam senkit megbántani, de ez már forr bennem egy ideje a hozzászólásokat olvasva.

További jó tanulást mindenkinek! :)


Merwyl

Tényleg kioktató vagy, pedig csak félig van igazad! Én "meghívásos" vagyok egy esküvőre - szerinted! Na, ilyen nincs! Éppen, hogy a "saját anyanyelvedet" nem jól használod! Ha legalább azt írtad volna, hogy "Az angolban - a magyarhoz hasonlóan - a hivatásos = a hivatalossal, pl. "hivatalos értesítés", vagy "hivatalos vagyok az esküvőre". Vagy - éppen ellenkezőleg - a hivatásos (pl.) nem azonos a hivatalossal: .... (és ide két jó példa/példamondat!) Akkor el is oszlattad volna sokakban a JOGOS kételyt, és még udvariasan tanító is lettél volna (tehát nem kioktató!) A kettő nem ugyan az: "utánanézni a dolgoknak": melyik, mit jelent!


brigg3

Mint írtam, véletlenül sem megbántásnak szántam, a hozzászólásom is kevésbé bántó talán, mint a te válaszod. Azt gondolom, eléggé könnyen leszűrhető a bejegyzéseimből, hogy véletlenül sem mondanám: "meghívásos vagyok egy esküvőre". Egyébként pont azt írtam, hogy a meghívásos értelemben vett 'hivatalos valahova' semmiképpen nem egyenlő a jelen példában vett 'hivatalos' szóval. Azt, hogy valaki egy eseményre hivatalos, az 'invite' szóval fejezik ki. Legyen akkor az esküvős példa: Ők esküvőre hivatalosak = They were invited to the wedding. A lefordítandó mondat (a feladvány) pedig inkább úgy lenne értelmezhető, hogy pl. "Ezek a dokumentumok nem hivatalosak." Remélem, így már érthetőbb.


IlonaSebes

Mélységesen egyetértek brigg3 hozzászólásával! Nagyon-nagyon sok a helyesírási hiba a magyar változatokban! A rendszernek kötelessége lenne olyan tanítót alkalmazni, aki profi módon ismeri a magyar helyesírást, és az angolt is. Én már többször felajánlottam a segítségemet a magyar nyelvvel kapcsolatban, de nem kaptam erre választ. Sajnos. Nagyon sok ember nem tud magyarul, és mégis tanítja azt...


PenderikLs

Biztos, hogy jó ez, hogy ezek? Nem inkább ők? Csak úgy kérdezem...


IlonaSebes

Biztos, hogy "Ők" lenne a helyes, de a legnagyobb döbbenetemre azt írta a rendszer, hogy "Majdnem jó!" És rövid ö-re javította (nagyon-nagyon helytelenül) az általam írt "Ők" szót!


David_Attila

Ők nem hivatalosak. Nem fogadta el, mert szerinte rövid ö-vel kell írni az Ők-et. Ááá...


IlonaSebes

Éppen ez a gondom nekem is! Nagyon sokszor fordul elő, hogy helyesen írok valamit (műkedvelő nyelvész vagyok amúgy!), és nem fogadja el, mint a jelen esetben sem! Megdöbbentő, hogy valaki azt higgye, az ők szót rövid ö-vel kell írni!


Tamas51

IlonaSebes, biztos, hogy senki sem gondolja, hogy az ők szót rövid ö-vel kell írni. Minden bizonnyal csak egy gépelési hiba. Én például a klaviatúrámmal nem tudok nagy hosszú "Í"-t írni -amint látod- akárhogy is nyomkodom. Ennek ellenére ez ideig sem a számítógépem, sem a klaviatúrát nem cseréltem le. Megpróbálok együtt élni ezzel a szégyennel is.


NmethViktr581107

Nekem is angol a laptop a magyar beállítás ellenére is. Í-t az alt gr + i, vagy j-vel lehet. Egyik a kicsi, másik a nagy.


Mecsekilas

Angliaban dolgozom 5 éve, itt nem hasznaljak a they-t az "ezek" kifejezésre.


MajorJnos

These are or Those are?


Bla995124

Nem hivatalossak. Nekem ezt elfogadta. Abszolut kezdő vagyok.


Harga

Fura, mert ezt magyarul nem értem, a mondat nagyon hiányosnak tűnik, a második szó "hivatalossak" pedig számomra teljesen ismeretlen, a sztaki szótárban sem találtam, talán valamilyen archaikus nyelvezetben el tudom képzelni.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.