1. Forum
  2. >
  3. Topic: Greek
  4. >
  5. "Τι άλλο έχεις;"

"Τι άλλο έχεις;"

Translation:What else do you have?

October 18, 2016

9 Comments


jeanprendiville

"what else have you?" alternative?


jaye16

Yes, sorry it was in the hints but not in the accepted sentences. Of course it is now. Many thanks.


Stefos10

Τί άλλο έχεις; Το "Τι" αυτό θέλει τονισμό. Είναι ερώτηση. Όπως ισχύει και στο "Πώς"


D_..
Mod
Plus

Ο τόνος στο 'τι' είναι τελειως επουσιώδης και έχει καταργηθεί καθότι είναι πάντα ερωτηματική μόνοσύλλαβη αντωνυμία, σε αντίθεση με τα πώς/πού που δεν είναι ίδια με τα πως/που.


troll1995

Επουσιώδης δεν είναι, αλλά στο υπάρχον μη ανταποκρινόμενο στην πραγματικότητα τονικό σύστημα, πράγματι το "τι" δεν παίρνει τόνο...


Stefos10

Θεωρώ τότε ότι οι δάσκαλοι είναι αυτοί που "φταίνε" σε αυτό, καθώς εγώ, όπως και πολλοί άλλοι, έτσι το διδαχτήκαμε. Ενώ είναι λογικό το να μην τονίζεται.


troll1995

Το "λογικό" σε ένα λογικό τονικό σύστημα θα ήταν να τονίζεται, κατ'εμέ (καθώς ο τόνος στο ερωτηματικό "τι" θα είχε πράγματι φωνημική λειτουργία). Για αυτό αποτελεί και δικαιολογημένο σφάλμα να το τονίσει κάποιος. Το υπάρχον τονικό σύστημα δεν καλύπτει σωστά τον τρόπο που τονίζεται η γλώσσα. Για παράδειγμα:
"Από 'δώ κι από 'κεί" - πραγματικός τονισμός "Απο 'δώ κι απο 'κεί"
"Να'τος" - πραγματικός τονισμός "Νά'τος!"
Αν σε ενδιαφέρει να δεις περισσότερα για το "Λογικό τονικό σύστημα" δες εδώ


DuoSmeagol

I seem to be getting αλλα mixed up with αλλο. Ι was thinking..."But what do you have?"


mizinamo

I seem to be getting αλλα mixed up with αλλο.

Which is one reason why accents are important! The two words are not accented on the same syllable.

Compare:

  • Αλλά βιβλία έχει. "But he has books."
  • Άλλα βιβλία έχει. "He has other books."

(Where άλλος here has the neuter plural accusative form άλλα to agree with βιβλία.)

Learn Greek in just 5 minutes a day. For free.